VAr hittar man ridstövlar för oss med feta vader?

purity_666

Trådstartare
Jag är sugen på ridstövlar, men har för feta vader för att hitta några. Men det måste ju finnas för såna som mig också?

Med feta vader så menar jag verkligen feta vader. Har svårt att hitta chaps och får oftast inte ens på xl med resår.

Sen ändrar jag vikt rätt mycket så snörning eller på annat sätt ställbar storlek vore ju käckt.

Jag har korta ben också men en skomakare borde ju kunna fixa till längden på stövlarna.

Så, alla tips om ridstövlar med ordentligt vida vader mottages tacksamt!

Sv: VAr hittar man ridstövlar för oss med feta vader?

hej! jag har köpt mina ridstövlar på hööks och även min mamma köpte likadana... sj så är ja väldigt kort men kunde då köpa med kortare skaft.. mamma köpte ett par som hade kortatre skaft och extra vidd över vaden... så kicka in på www.hooks.se

Köper du från cavallo så är dom till viss del måttbeställda. De mäter typ längd på bened, omkrets och foten mm. Och de finns i alla möjliga olika modeller, och håller i evigheter.

Jag tillhör också de med vador som en hockeyspelare och min lösning för både vardags- och tävlingsbruk har blivit Graninge jodpuhrskänga (heltt underbar att både jobba i stallet i och rida i, rasta hunden och göra trädgårdsarbete i!) kompletterat med graninge stövelskaft eller vad de kan heta, de säljs separat. de har resår på baksidan och sitter stadigt och skönt. de ger också bra stöd. Tidigare har jag måttbeställt läderridstövlar men tycker nu att det börjar bli för dyrt, sist jag kollade gick dom på nära 4000 kr. ovanstående kombination går lös på drygt 1000-lappen hos min handlare. Ett tips är också att ha två par av kängorna, ett par till vardags och ett par till tävlingar och kurser. Skaften nöter man ju inte på samma sätt så de klarar både ock!

Provade idag Mountain horse, och jag fick på dom på mina vader! (det gick nääääästan i normala storlekar med, och dom vida gick hur enkelt som helst) Och mina vader är ca 45 på bredaste stället...

jag har ett par av märket gran prix, har inte kunnat hitta de på internet, men jag vet att hon som jag köpte dom av kommer att vara på falsterbo med en monter iaf,

kostade typ 3500 kronor.

ska kkolla om jag hitta en bild!

Har oxå tjocka vader, måttbestälde mina könige kostade inget extra och fick dom precis efter mina vader i både om krets och längd :) har provat med dragkedja och resår i men det gick bara sönder hela tiden :mad:

betalada runt 2000 för dom

Hmmm, undrar varför jag inte fick på mej deras stövlar...

Jag har ju också 45 cm i vadmått....

Åhh, nej ja visst ja... dom var för låga över vristerna och för smala så mina fötter hade behövt amputera 1 tå eller 2 ;)

Jag har ett par passande bruna läderridkängor från Toggi som jag hittade för halva priset häromåret... :banana:

Shortchapsen har jag fått bredda ut hos skomakaren...

Tur man får tävla med dom också...

Vilka stövlar köpte ni då?

Jag har provat flera av deras "klassiska" modeller, men ingen är i närheten av att passa. Det framgår även av måttabellerna att de inte räcker till...:(

Jag har ca 40 cm vader, det är väl inte så extremt fett?:confused:

Graninges är väldigt rymliga och de nyare nätta modellerna är skitsnygga!

Men fortfarande anser dom att 40 cm i omkrets är det största man kan ha...

Jag har tjocka vader och jag har ett par moutain horse och jag trivs jätte bra me mina!! har hållt i över 1 år nu... ;)

Jag har 42-43cm runt mina vader, passar de vida storlekarna på Graninge eller Mounrainhorse då? Hur kan man se att skaftvidden är vida på dem om man t.ex skulle köpa begagnat? Står det nåt i dom? Hur många cm är de i omkrets runt skaftet?:confused:

jag har 2 par mountain horse ridstövlar, Ett par nya om nån är intresserad ;)
det står storlekar och vid i dom,
Jag har även nu lyckats beställa ett par långa chaps i nappa svarta, blir dom bra så beställer jag ett par bruna oxå hihi .....
så det skall bli spännande och se hur dom ser ut när dom är klara,

Det är så tråkigt att allt skall vara så litet i storlekarna :cry:
Så dyrt att behöva måttbeställa allt....:crazy:

Jag ger upp:crazy: Jag har storlek 38 ca. och vadvid 37 :crazy: dessutom får stövlarna vara max på insidan av benet 37cm.. Är jag felbygg eller vad? :crazy:

Ja, och om de passar på vaden så är de för stora i foten eller perfekt i foten men inte i vaden.
Det är irri att köpa vanliga stövlar också, inte bara ridstövlar. grrrr.
Tur jag inte behöver någar nuförtiden, och sist så hade jag jodphurs med stövelskaft!

Har du prövat Carlskrona Rider i X-vid?
Jag som har en 39 får då 43 cm i vadomkrets. Det är det enda jag kunde ha när jag var tjockare än vad jag är nu (som inte är måttsytt förstås)...

Lycka till i letandet, jag förstår verkligen ditt problem! :(

Måttbeställda Königs för 2000 låter oerhört billigt!
Vad köpte du dem? :)

Du kan med det vadmåttet ha Carlskrona Rider i X-vid! :)
Sök runt lite på nätet så hittar du var du kan köpa dem...

Vilken bra tråd.

Och vad bra att det skrivs vilka siffror som är feta vader, för vi alla har olika syn på vad som är vad.

Själv har jag kring 45 och ser fram emot ni som hittat stövlar utan måttbeställning. Annars är de det som jag tänkt göra, måttbeställa alternativt skor+ måttbeställda shortchaps.

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
646
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 847
Senast: Squie
·
Utrustning Jag har insett att mina ridstövlar helt enkelt inte passar längre, mina ben är inte alls som de var när jag var tonåring :angel: Så nu...
Svar
13
· Visningar
1 036
Senast: zarmino
·
Utrustning Vad finns? Jag har oproportionerligt breda vader (ca 40-41 cm i omkrets) och är i övrigt lång och rätt normaltjock. De flesta stövlar...
Svar
10
· Visningar
1 569
Senast: Siggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Vilken hundras?