Var kan jag köpa byxor/jeans som håller i mer än 6 månader?

Jag avskyr att köpa byxor och är nu på jakt efter ett par bra, slitstarka svarta jeans. Jag vill ha ett par som tål att användas ett par 2-3 gånger i veckan och som inte tappar formen, inte tappar färgen efter några tvättar och inte går sönder på insidan av låren efter ett par månader.

Jag har länge försökt med byxor från H&M, Gina Tricot, Zara, Mango, River Island, New Look och de andra kedjorna men tycker aldrig att de håller bra. Det känns redan på tyget att det är alldeles för tunt och "slasigt" för att kunna hålla bra, tycker jag. Köpte därför ett par dyrare från Karen Millen senast, och även om de hållt färgen enormt bra så har nu även de börjat gå upp i sömmarna på insidan av benen.

Hur gör jag? Är det någon som sitter inne på den magiska lösningen? Jag är redo att lägga lite mer pengar på kalaset om jag vet att det är bra, men över tusenlappen vill jag helst inte gå.

Mina bästa är från monki! Svarta med hög midja :)
 
Crocker! Mitt äldsta par därifrån är 12 år gamla och håller fortfarande och då har jag aldrig något annat än jeans på mig :)
 
Treggings från kappahl.
Gjorda av magi? Antagligen!

Jag som sliter ut byxor för jämnan annars kan ha dem i över ett år utan att de ens ser slitna ut. Jag har modellen med dragkedja nedtill. De som var i jeanstyg slet jag ut i grenen, men de svarta verkar hålla för evigt.
Jag tänkte samma sak, av någon anledning håller de mycket bättre för mig än "vanliga" byxor.

Mer Off-Topic funderar jag på att starta en liknande tråd med förslag om joggingskor som håller mer än 3 månader. :rage:
 
Toppen med så mycket bra svar! Visst beror slitaget mycket på hur man är byggd, jag har liksom inte det berömda "thigh gap" (:banghead:) som det var så mycket snack om för ett tag sedan.

Men då låter det som att det kan vara värt att lägga ut lite extra på att köpa ett par Diesel, Lee eller Crockers alltså, intressant! Tänkte dock börja testa med Monki och Kapp Ahl enligt @Blueberry och @pepp s rekommendationer, så får vi se hur det går! :)
 
Jag tänkte samma sak, av någon anledning håller de mycket bättre för mig än "vanliga" byxor.

Mer Off-Topic funderar jag på att starta en liknande tråd med förslag om joggingskor som håller mer än 3 månader. :rage:
Jag har mycket bra erfarenheter av Asics joggingskor, dem brukar jag kunna ha i 1-1,5 år med mycket använding utan att de känns uttröttade.
 
Jag tänkte samma sak, av någon anledning håller de mycket bättre för mig än "vanliga" byxor.

Mer Off-Topic funderar jag på att starta en liknande tråd med förslag om joggingskor som håller mer än 3 månader. :rage:

Mina Asics brukar hålla bra trots extremt mycket användning.
Efter ca 1 år brukar man väl rek att man byter även om de ser fräscha ut utifrån.
 
Jag köpte ett par Levi´s revel när jag var i Indien för 2,5 år sen. De håller fortfarande trots att jag brukar slita upp dem mycket snabbare. Så nu har jag bara sådana jeans. De är förstärkta på vissa ställen och 4-vägs stretch så supersköna.
 
Toppen med så mycket bra svar! Visst beror slitaget mycket på hur man är byggd, jag har liksom inte det berömda "thigh gap" (:banghead:) som det var så mycket snack om för ett tag sedan.

Men då låter det som att det kan vara värt att lägga ut lite extra på att köpa ett par Diesel, Lee eller Crockers alltså, intressant! Tänkte dock börja testa med Monki och Kapp Ahl enligt @Blueberry och @pepp s rekommendationer, så får vi se hur det går! :)
Antar att du cyklar en massa? Eller promenerar multum?

Jag sliter också jeans mellan låren men det har inte blivit så farligt nu när jag inte cyklar lika ofta. Jag brukar ha Lee (tycker de förlorar formen lite, men de senaste nu har varit ok, de har hållit för att rida i 3 gånger i veckan... och användas vanligt.) Levis, Diesel osv. Men det är klart att mina Diesel nu efter 1-2 år är lite slitna melllan låren. Sedan brukar jag laga dem när de går sönder, då håller de längre, mina Blue Cult är många år gamla, men jag använder dem inte så ofta längre (för det går ju inte att köpa nya) det är lapp på lapp i mellan benen på dem.

Crockers ska väl inte vara så dyra, det är väl säkert halva gentemot Levis? eller minns jag bara fel.
 

Liknande trådar

Äldre *Lite osäker på vart jag skulle lägga tråden - moderatorn får gärna flytta* Nu är det såhär att jag har begåvats med ett par (endast)...
Svar
10
· Visningar
12 054
Senast: Congeria
·
I
Western Ska köpa ett par nya jeans i dagarna men vet inte vilket märke eller modell jag ska ha. Vill inta ha några wranglerjeans då jag inte...
Svar
16
· Visningar
2 439
Senast: RamonaP
·
Utrustning Jag är världens kanske mest omstädniga människa och gör alltför sällan impulsköp :angel:. Nu funderar jag lite kring hurvida det lönar...
2
Svar
39
· Visningar
3 637
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp