Bukefalos 28 år!

Nu ska det införskaffas nya jeans

I

isse

Ska köpa ett par nya jeans i dagarna men vet inte vilket märke eller modell jag ska ha. Vill inta ha några wranglerjeans då jag inte tycker att dom sitter bra på mig (får jätteröv).:angel:

Vill helst ha ett par icke ridjeans då jag tycker dom är snyggare men vet inte vilken modell man ska köpa på jeansen för att det ska gå att rida i dom. Jag vet att man får sömmen på insidan och att det blir obekvämt men dom är snyggare.:D

Vad har ni får jeans och vilken slags modell är det på dom? Tips på andra snygga jeans? Gärna bilder!

Dessutom, vilken längd på byxorna borde jag skaffa om jag inte vill att de ska bli för korta vid ridning? Jag är 174 cm lång.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nu ska det införskaffas nya jeans

Jag har också funderat på att börja rida i vanliga jenas. :)
Jag brukar ha 34 på längden på byxor och då är dom långa, så det skulle fungera att rida i den längden för mig. Svårt att svara på vad du har för stl, beror på hur långa ben du har, prova ut längden i någon butik och låt dom vara lite för långa när du provar dom.
 
Sv: Nu ska det införskaffas nya jeans

*halvt knapplån*

Så jag ska alltså ta en storlek längre än vad jag har normalt?
 
Sv: Nu ska det införskaffas nya jeans

Problemet med icke ridjeans är att de inte håller i längden. De går sönder i grenen ganska snart, tyvärr. Jag har provat många :o
Så nu har jag gett upp och köpte mig ett par Wrangler stretch jeans, och jag fattar inte varför det tog så lång tid - skönaste byxorna på denna jord :love:

Mitt tips: skit i hur du ser ut, se till att de är sköna :idea:
 
Sv: Nu ska det införskaffas nya jeans

Jag rider i stort sett alltid i Lee vanliga stretch jeans med boot cut, om de är för skitiga rider jag i Carhartt jeans (vet inte om de går att köpa i sverige längre. Sålde dem i butiken jag hade)
Lee jeansen är riktigt följsamma och inte så tjocka som vanliga utan stretch. Jag tycker det blir för stelt..
Har haft ett antal Wrangler både med och utan stretch men tycker inte att de höll bättre än mina Lee. Tycker inte de sitter snyggt heller om man köper ridjeansen, "cowboy cut" Får ett arsle som e större än Afrika i dem:)
Tar alltid 2" längre jeans om jag köper dem för att rida i. Jag är 175, brukar 36" på längden.

/LL
Mitt tips: Kan man inte va bäst så kan man försöka va snyggast;) Haha!!
 
Senast ändrad:
Sv: Nu ska det införskaffas nya jeans

Jag rider faktiskt alltid i icke-ridjeans. Har ännu inte lyckats rida sönder några! :D Har dessutom jeans med dubbla sömmar på insidan och tycker inte det skaver häller, bara för att gå mot strömmen ;)

Däremot blev jag sugen på de där Wrangler Q jeansen, såg ju inte fy skam ut!

Hittils har jag ridit i Acne-jeans, nån billig modell från Lin*ex och lite diverse därimellan.
 
Sv: Nu ska det införskaffas nya jeans

jeans är arbetskläder, typ fabrik, bilverkstad, lagga traktorn, men inga ridkläder direkt. jeans har länge varit USAs billigaste byxalternativ och ofta dom enda byxerna folk ägte. att nyförtiden alla westernryttare använder dom har mera med Jeanstillverkarnas marknadsförning - hjärntvättt - att göra en med något annat.

dett finns en massa bra ridbyxer som är mycket lämpligare till ridning en även den mest avancerade jeansen. ( du kommer natuvisst tappar den tuffa avloppsarbetare - looken som jeansen förmedlar)

den bästa byxan att rida i är helt i skinn (hjord, älg, ren) och av ridmodell.

om du vill rida i jeans trots allt, prova elastiska damjeans, mästan lika bra som vanliga ridbyxor.
 
Sv: Nu ska det införskaffas nya jeans

Måste också bara fråga då när det gäller ridjeans.
Hur är sömmen mellan benen? Brukar få problem när jag rider i jeans att just sömmen mellan benen skaver. Inte kul....
Tycker det är svårt att hitta byxor att rida i oavsett om det är jeans eller ridbyxor, som inte har hård söm just mellan benen.
Dom där jeansen ifrån wrangler såg annars mkt snygga ut...
 
Sv: Nu ska det införskaffas nya jeans

Hjärntvätt? :rofl:

Jag rider i jeans för att det är bekvämt, snyggt och slitstarkt. Inte för att jag är en tuff, hjärntvättad cowboy wannabee!
 
Sv: Nu ska det införskaffas nya jeans

:confused:

Alla kan ju inte passa i samma sorts byxor och jag kan verkligen inte tro att jeans påverkar ridningen negativt. Jag red i strechjeans förr och fick aldrig skav. :)
Folk som rider i jeans är väl knappast hjärntvättade, det är samma sak som att påstå att många ryttare är hjärntvättade för att de endast rider i ridbyxor.
Där de flesta av oss befinner oss nu, i Sverige är det mig veteligen inte jeans det billigaste alternativet att rida i.
 
Sv: Nu ska det införskaffas nya jeans

Hej, vart kan man köpa dom där Wranglerjeansen? Finns dom här i Sverige?
Hoppas det, dom såg verkligen snygga ut!:d
 
Sv: Nu ska det införskaffas nya jeans

När jag köpte mina så köpte jag från USA. Jag hade inte hittat dem i några svenska internetbutiker då, men nu kanske nån har fått in såna?
 
Sv: Nu ska det införskaffas nya jeans

Jag köpte mina i USA
men har sett att man kan köpa den via svenska internetbutiker
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning...
2
Svar
29
· Visningar
3 878
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 699
Senast: Saigon
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 744
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Hjälp mig hitta fritids-/vandringsbyxor! Jag blir galen, så svårt att hitta några som passar. Jag har storlek 36 i vanliga jeans, har...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 451
Senast: HeddaVovven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp