Var köper jag bra bröst sele till shettis?

F

Filur

Har funderat på att köpa på börjes eller hööks men vet inte hur kvaliten är, någon som har erfarenhet av deras bröstselar? Finns det något annat bra ställe att köpa selar på?
Tackam för svar!!!
 
Jag har en bröstsele till min fjorda ifrån Hööks, gillar den skarpt. Haft den i flera år nu, jättebra kvalite, mjukt o fint läder. Ser nu ut fortfarande trots flitigt användande. :)
 
köp inte den från börjes, min kompis köpte den förut, den gick sönder första (och enda) gången hon använde den! de sa tom på börjes att de billiga selarna inte var mkt att ha
 
Jag köpte en bröstsele till min shettis från Lillhästen i Stav och har varit jättenöjd med den. Priset är jämförbart med Hööks, men kvaliteten bättre.
 
Jag har tittat på lillhästen i stavs selar oxå, det blir nog en därifrån. Storlekarna gäller väl längden på bröstan eller? Vilken storlek tog du? Hur stor är din Shettis?
 
Det beror på hur mkt du skall köra och på vilket sätt du skall köra.Vad har du för vagn? Ska du köra mkt, varje dag eller så skulle jag rekommendera att du köper dig en ordentlig sele med draglinor och så. Men kör man bara lite då och då duger en börjes sele bra.
 
Min shettis är...ehum...stooor! :o Hon är både hög och bred, hon måste ha 95 cm (ponny) i storlek.
Min gamla shettis (tunn, 88 cm) hade stl 75 cm (mini). Alltså bör "normal" shetland vara 85 cm... ;)
 
Förresten...kolla på deras hemsida under "körning" så står väl hur man ska mäta storlek, om jag inte minns fel! :)
 

Liknande trådar

Utrustning Vet någon hur hööks fairfield sele är i storlek ska ha den till en shettis men undrar lite om shetland blir tillräckligt stor och hur...
Svar
9
· Visningar
685
Senast: LadySara
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
840
Senast: Linda_A
·
Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
2 789
IT & mobiler Jag funderar på att köpa hörlurar för att lyssna på musik och poddar. Kommer inte använda dem dagligen, så de behöver inte vara...
Svar
16
· Visningar
337
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp