Bukefalos 28 år!

Var köper ni ert foder?

Sv: Var köper ni ert foder?

stallet jag står i är återförsäljare för Åsebrofoder, så det står på logen :idea:
 
Sv: Var köper ni ert foder?

havre,lusern,kli o soja köper jag på granngården(ibland betfor):rofl:
msm på kings,o b-vitamin.
 
Sv: Var köper ni ert foder?

Du menar kraftfoder antar jag.

Jag köper betfor, vetekli, fullfoder Edel, lusernpellets samt mineraler och saltstenar på www.johanhansson.se.
Rapsoja på Willys och spanmålskross (blandsäd) av en granne som även säljer ensilage ibland.
 
Sv: Var köper ni ert foder?

Hösilaget tar vi själva, hö köper vi från en bonde i sala. Guldhavre och korn (kornkross) odlar grannbonden. Betfor, mineraler (kraft), kli, biotin, VSL samt bioglucosamin köper vi på granngården.
 
Sv: Var köper ni ert foder?

Krafft Grund, betfor och mineraler på Granngården eller en lokal affär som heter Dingtunaquarn. Är nästan samma pris, så det kvittar.

Hösilage slår bonden själv och det ingår i stallhyran.
 
Sv: Var köper ni ert foder?

På hästaffären i byn köper jag mineraler, travarens foder och betfor.
Köper havre av en bonde.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
480
Senast: Lejd
·
Skola & Jobb Ja, som rubriken lyder. Är det viktigt för er chef och hens chef hur ni mår?
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 058
Hästvård Hej, Vi är sugna på att köpa en fantastisk ponny, men som har s.k pålagringar på SI-leden. Den har aldrig uppvisat problem pga detta...
Svar
17
· Visningar
1 432
Skola & Jobb Ja, som rubriken säger, finns det någon sådan utbildning i Sverige? Frågar åt en kollega som inte har tillräckligt med svenska ännu, men...
Svar
6
· Visningar
385
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp