Bukefalos 28 år!

Var kommer alla jättegetingarna ifrån?

Kanske det är kinesiska bålgetingar? :nailbiting: :p

HORNETS.jpg
Alltså, sånna bilder borde ligga som spoiler med triggervarning. :nailbiting:
Jag har sån otrolig getingfobi. Jag har knappt vågat sitta ute denna sommaren.
 
Jag fattade inte och fick titta fler gånger på bilden. När jag sen förstod hur stora dom var - DÅ skyndade jag mig att scrolla bort. HU!
 
Jag bor ju i Stockholm/uppsala och i år hade vi runt 4-5 getinbon runt huset, helst då vid dörren in i huset.
Men, de har i år varit mycket fredliga trots stora kolonier. Våra getingar svärmade nog av redan i slutet på juli och nu är bona tomma sedan länge.
När de började svärma och dö bort så kryper de in i huset för att få värme och kommer ut i andra änden i vårat sovrum. Plockade bort 74 stycken på 2 veckor.

De stora brummande kommer typ nu och hämtar frukt på plommonträdet. De gillar jag för de är vackra och ovanliga och känns väldigt fredliga.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
876
Senast: cassiopeja
·
Äldre Har bott i min lägenhet i tre år snart, och det är generellt ett lugnt område jag bor i. Aldrig haft problem med att grannarna i mitt...
Svar
8
· Visningar
5 076
Katthälsa Hej! Efter en desperat sömnlös natt kom jag att tänka på mitt gamla favoritforum Buke och att människor här brukar ha mycket kunskap...
Svar
9
· Visningar
1 763
Senast: Niceperson
·
L
Hästvård Kom nyss hem från jobbet o skulle ge hästarna kvällsmat.Kommer in i garaget o ser hästbajs på golvet... Går vidare in i sadelkammaren o...
Svar
6
· Visningar
1 015
Senast: Livvi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp