var kostar eran hovslagare?

Jag ville bara säga att jag hade en hovslagare till min första häst som hette Gösta och var 75 år gammal då!
Oj, det må jag säga! Det måste vara rekord med 75 år! Vilken ras var Gösta? Var han en ponny eller en stor häst?

Förlåt, men jag kunde inte låta bli.... :D

Immer
 
700kr
500kr
300kr

hörde en annan som tog 1500kr helskoning och då fick man åka till honom :)
 
Hej gumsan! ja jag kommer inte ihåg om du träffade min "lilla" Gösta.
Han var 75 år när jag var 13. Då skodde han min häst.
Men han hade även skott min MAMMAS häst när hon var ung(!!) och han var världsbäst på att sko "jobbiga" hästar.
Tror inte att han lever idag...

Han var gammal, krokig och gråhårig.. MEN han var sååå duktig med hästar.. :)

Minns du ?? Nää, då var du nog ganska liten.... :confused:
Ha det!
 
Har haft flera hovslagare under åren och dom har väl legat mellan 300-500:-
Den senaste vi haft tog 350, svart. Om han är utbildad vet jag faktiskt inte, tror det, :o men han skor då minst lika bra som dom utbildade vi haft och det är huvudsaken. Den andra ,utbildade, tog 500:- när han slog på PG-beslag och han är riktigt bra. Skulle aldrig betala mer än 600:- för en skoning.
Nu är det så grymt svårt att få tag i hovslagare som orkar masa sig hit ut, (dom redan nämda har lagt av) så nu sköter jag skoningen själv.

Men jag tror att du som outbildad sjuttonåring kommer att få svårt att få kunder. Men gå utbildningen! Det behövs fler hovslagare. Funderar själv faktiskt på det men jag anar att jag inte har fysik för det. :(

MVH Eem
 
Min hovslagare tar 300:- för att sko runt om (även om det är PG fram). Men då håller jag med skor själv! Utbildad!
(Skor endast min häst...hähä... :cool:)

Min förra var inte utbildad, tog 400:- för skoning runt om, PG eller inte.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 403
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
962
Senast: Miingla
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
936
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Hej! Jag behöver hjälp med lite råd och tips gällande skoning. Jag har haft min häst i fyra år. Första året gick det jättebra att sko...
Svar
11
· Visningar
1 581
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp