Var registreras en korsning?

G

Gumpan

Finns nåt register där man kan registrera korsningshästar? (I detta fallet en quarter/ponnykorsning) :confused: Tacksam för svar
 
Är det en stor häst ? Isf antar jag att den registreras "som" halvblod med vad det nu blir för färg... Fast det är inget jag vet... Ring eller maila och kolla.
Är det ponnystorlek blir det ju hos svensk ridponny som korsning.
 
Grundregeln är att man försöker gå efter hingstens ras. Vissa raser har register för korsningar, men inte alla.

Nästa alternativ är ridponnyföreningen, om det är en ponny, eller ASVH, om det är en häst av varmblodstyp. Jag tycker du borde kunna välja båda dessa alternativ, men jag är inte säker.

Till slut finns möjlighet att registrera alla övriga hästar (tex kallblodskorsningar och renrasiga hästar av "udda" raser som inte har något svenskt register) hos SH. Vill du inte registrera utan enbart ha pass är det också dit du ska vända dig. De har dessutom ett övergripande ansvar och ska kunna hänvisa dig vidare till rätt förening.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 157
Senast: Bee
·
Träning När hästen går i korrekt form så trampar den in bakbenen in under kroppen, höjer ryggen och spänner bålen. Känslan blir ju då att hästen...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: Tilly_85
·
Övr. Hund Hej ska åka och hämta en american bully tik på ca 1 år i veckan. Hon är en omplaceringahund. Jag skulle behöva alla tips jag kan få om...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 193
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras I dagens tidning fanns ett intressant uppslag med samtliga förekommande hundraser i Sverige; 441 raser, varav 11 bara finns i ett enda...
15 16 17
Svar
321
· Visningar
16 430
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp