Vår ridbana

S

silvershine

Vi har en gemensam ridbana för oss som står i dom två stallen som stallägaren äger :) bra förklarat. menmen iaf nu behövs det verkligen bytas underlag och nytt staket.
Tror ni att om alla som utnyttjar banan kan lägga till med en slant till underlaget och staketet och det arbetet som vi som ska fixa allt lägger ner. ? tror ni att människor gör det eller struntar dom i det och fortsätter rider ? vi funderar på att starta upp en liten verksamhet för privatryttare i byn så det blir den verksamheten som kommer att stå för banan.
Hur skulle man kunna starta en sådan?

Sv: Vår ridbana

Jag vet inte hur "dina" medmänniskor är, men för min del skulle det vara en självklarhet att hjälpa till med arbete och kostnader för en ridbana som man använder. Annars kan ni ju börja ta banhyra av de som utnyttjar banan:idea:

vi ska lägga ut ett förslag till alla som vi vet använder banan och se va dom säger.

Självklart ska alla som använder banan vara med och bekosta underhållet! Sliter man så kostar det. De som står i stallen bekostar ju sin del genom stallhyran.

Det går alltid att fuska och rida utan att betala om man vill, men det går också att göra det svårare genom att alltid fråga om man är osäker "har du betalat månadsavgiften?" eller liknande. Det är PINSAMT att bli tagen på bar gärning...

Ett alternativ kan vara ett kombinationshänglås på grinden, kodbyte med samma mellanrum som man har betalning. Betalning per halvår: kodbyte vid ny period...

Ett alternativ kan vara ett kombinationshänglås på grinden, kodbyte med samma mellanrum som man har betalning. Betalning per halvår: kodbyte vid ny period...

den var bra :) tack, ska knåpa ihop nått och lägga till förslag för oss som har kommit på det här.

Liknande trådar

Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 689
Senast: warg
·
Anläggning Hej! Vår ridbana har efter x antal år börjat ge upp. Jag misstänker att den var rätt ordentligt anlagd från början med nån typ av...
Svar
2
· Visningar
1 497
Senast: warg
·
Anläggning Vi har en ridbana till vårat stall på 25x60 m som är anlagd tror vi på 90-talet. Vi försöker underhålla den med att sladda regelbundet...
Svar
1
· Visningar
1 037
Senast: mackan
·
Anläggning Hej! Jo nu är det min tur, min familj har köpt gård:love: Och vi flyttar in 1 april:love: Men nu börjar ju tankarna gå på hur allt ska... 2
Svar
31
· Visningar
3 482
Senast: LillaMusse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka