Var ska jag bo i Stockholm län?

Hej o hå, här drar vi på så det räcker o blir över. I mitt område har priserna knappast stigit senaste decenniet. Man får en vinterbonad sommarstuga för 1,5 mille. 17 km till matarbussarna till Stockholm.
Senaste jag kollade på har sänkt priset från 1,7 mille till 1,4 det är ff osålt.
Var är det?
 
TS: Åkersberga tror jag är ett bra alternativ. Det går hyfsat att åka till Kista därifrån och husen är billigare än i många andra förorter.
 
De 20 åren jag jobbat i Kista har alltid mitt företag hållt med parkeringsplats. Det var dock 10 år se'n sist, så de kan ha förtätat sönder infrastrukturen.
10 år sedan här med, men det var problem redan då.
Plats i parkeringsgarage, som jag hade, beskattades hårt.
 
10 år sedan här med, men det var problem redan då.
Plats i parkeringsgarage, som jag hade, beskattades hårt.
De tre företagen jag jobbade åt under mina 20 år höll alla med parkeringsplatser åt mig.
Självklart kan det ha varit så att jag av nån anledning var priviligierad, och det behöver inte alls vara så idag för nån.
 
TS: Åkersberga tror jag är ett bra alternativ. Det går hyfsat att åka till Kista därifrån och husen är billigare än i många andra förorter.
Min arbetskamrat hälsar att det går hyfsat att åka därifrån om man är en morgontidig människa, men det blir lite sämre på vägen hem, då Norrortsledens tvåfilsväg är korkad nog att bli enkelfilsväg ett par hundra meter under bron vid Trafikplats Täby Kyrkby. Denna trafiktekniska abrovink har en förmåga att generera infarkt i det allmänna flödet.

Alternativt kan man åka över Bergshamra, men det namnet klingar inte gott i den kollektiva bilpendlarsjälen.
 
Min arbetskamrat hälsar att det går hyfsat att åka därifrån om man är en morgontidig människa, men det blir lite sämre på vägen hem, då Norrortsledens tvåfilsväg är korkad nog att bli enkelfilsväg ett par hundra meter under bron vid Trafikplats Täby Kyrkby. Denna trafiktekniska abrovink har en förmåga att generera infarkt i det allmänna flödet.

Alternativt kan man åka över Bergshamra, men det namnet klingar inte gott i den kollektiva bilpendlarsjälen.

Jag tycker det funkar okej... //Åkersbergabo
 
Min arbetskamrat hälsar att det går hyfsat att åka därifrån om man är en morgontidig människa, men det blir lite sämre på vägen hem, då Norrortsledens tvåfilsväg är korkad nog att bli enkelfilsväg ett par hundra meter under bron vid Trafikplats Täby Kyrkby. Denna trafiktekniska abrovink har en förmåga att generera infarkt i det allmänna flödet.

Alternativt kan man åka över Bergshamra, men det namnet klingar inte gott i den kollektiva bilpendlarsjälen.

Jag vet vad du menar, jag lärde mig krypköra på Bergshamraleden. Sen ett par månader tillbaka kör jag där flera gånger i veckan och det är sällan kö. Det brukar ta max en kvart mellan Roslags Näsby och Kista.
 
Jag vet vad du menar, jag lärde mig krypköra på Bergshamraleden. Sen ett par månader tillbaka kör jag där flera gånger i veckan och det är sällan kö. Det brukar ta max en kvart mellan Roslags Näsby och Kista.
Över Bergshamraleden? Undrar vilken förtätning man opererat bort då - för inte har antalet bilar minskat lokalt just där..?
 
Över Bergshamraleden? Undrar vilken förtätning man opererat bort då - för inte har antalet bilar minskat lokalt just där..?

Precis, E18-Bergshamraleden-E4-nya slingan över Kista. Har faktiskt ingen aning om vad som hänt, minns ju när köerna till Bergshamraleden började innan avfarten till Danderyds sjukhus.
 
Över Bergshamraleden? Undrar vilken förtätning man opererat bort då - för inte har antalet bilar minskat lokalt just där..?
Precis, E18-Bergshamraleden-E4-nya slingan över Kista. Har faktiskt ingen aning om vad som hänt, minns ju när köerna till Bergshamraleden började innan avfarten till Danderyds sjukhus.
Norrortsleden i kombination med tunneln vid Universitetet skulle jag tippa.
 
Över Bergshamraleden? Undrar vilken förtätning man opererat bort då - för inte har antalet bilar minskat lokalt just där..?

Precis, E18-Bergshamraleden-E4-nya slingan över Kista. Har faktiskt ingen aning om vad som hänt, minns ju när köerna till Bergshamraleden började innan avfarten till Danderyds sjukhus.

Norra länken är vad som hänt. Alla de som ska vidare till E4 söderut kör vidare förbi universitetet och ner i tunneln istället för att svänga ner på bergshamraleden.

Jag har upplevt samma sak, dvs att det knappt är någon trafik där längre.
 
Norra länken heter den :) Norrortsleden är den mellan E18 Rosenkälla ocg E4 Sollentuna. Fast du kanske menade att båda i kombination underlättar?
Precis, kombon är grejen tror jag. :)
Norrortsleden för tvärtrafiken och Norra länken för södergående.
 
Precis, kombon är grejen tror jag. :)
Norrortsleden för tvärtrafiken och Norra länken för södergående.

Norrortsleden har ju redan funnits X antal år. Min upplevelse är att trafiken minskade först när Norra länken öppnade men visst kan det vara en kombination också.
 
Norrortsleden har ju redan funnits X antal år. Min upplevelse är att trafiken minskade först när Norra länken öppnade men visst kan det vara en kombination också.
Tja inte fan vet jag, jag åker tunnelbana förbi Bergshamra. :D Och Rosenkälla kör jag rakt igenom... ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp