Var skaffar man grimskaft som håller????

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nobbeled
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 988
Sv: Var skaffar man grimskaft som håller????

Seabaz skrev:
Beror det på att jag har en väldigt bra och säker hästhållning och hästhantering som beror på att jag inte råkar ut för liknande som er? :confused:
/Seabaz - nej jag känner mig inte alls divig nu :angel: men svara gärna på min fråga :p

Min häst slänger sig bakåt om hon inte vill stå igången tex. Och har inte grimskaften gått sönder då så har grimman gjort det :crazy: Att du skulle ha bättre hästhantering har jag inge aning om, men detta är en olat som hon hade då hon kom till mig (lite mer än 1år sedan) Det var länge sedan hon gjorde detta så jag hoppas att olaten är över...

ÅÅ underbart :love:

vart har du köpt det? *vill ha*

Köpte det förra året på min lokala ridsportbutik, kan tänka mig att just det täcket är en utgående modell eftersom det var rea pris på det... men annars borde det bara va att fråga efter Norton täcken på nån ridsport butik nära dej så kan dom säkert ta hem ;)

finns det nån sida där man kan se hur man fäster haken i grimskaftet??

Ämelie: var fick du tag i den klämman? :d

Jag har ett rep med ett bra spänne som är hållbart men ändå säkert.
Det öppnar man utåt så om det blir för stort tryck på insidan (t.ex från grimmans ring) så öppnar det sig.

Jag har köpt ett NH grimskaft som haken är en sån som bergsklättrare har, en sån som man skruvar på.... Den kan man ju ha fast det är lite mer fix....

Liknande trådar

Hästhantering Ja, jag vet, ALLA hästar är klaustrofobiska, men här är det mycket mer än normalt… Det är inte min häst, men jag hjälper en kompis...
Svar
2
· Visningar
1 942
Senast: Fideli
·
B
Träning Jag har under många år iaktagit olika sätt att hantera hästar på. Jag har haft turen att träffa många duktiga människor som lärt mig... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka