Var tionde man har någon gång köpt sex

Jag funderade hela kvällen igår på sexköp och framförallt på männen. Jag upplever också att många verkar gilla myten om den lyckliga horan. Det jag funderar på är vad som saknas hos de män som går till en bordell på detta sättet.
Har de en störning som gör att de saknar empati som gör att man inte bryr sig om att personen är helt utsatt. Jag tänker att det nog ofta handlar om makt och att de gillar att de kan betala för att få göra som de vill och att de går igång på att personen är helt utsatt. Men den tanken är så äcklig så jag bara vill spy.
 
Ja, det är ännu svårare att stoppa.
Speciellt unga tjejer som säljer sin kropp på nätet.
Det känns verkligen misslyckat att 1 av 10 män någon gång köpt sex.

Vad kan man göra för att minska den siffran? Kanske skulle ännu högre straff hjälpa folk att tänka till? Ynka böter känns tydligen inte skrämmande för dom männen.

Ibland när jag ser mål om utpressning eller utpressningsförsök - där mängder av presumtiva sexköpare är målsägande (och det framgår att det är toppen på ett isberg som alls anmäler) - så kommer liksom den känslan över mig att herregud, köper ALLA män sex? Så siffran 1 av 10 chockar mig inte, mer att jag känner vanmakt och äckel över att det är så. En bottenlös känsla av #hetoo.

Gällande straffen så var det väl också någon av torskarna i GPs utmärkta poddserie Systrar som själv kommenterade att det möjligen hade avskräckt mer med högre straff.

Och bortsett från det, så just gällande straffnivåerna upprepar jag mig från tråden angående just den poddserien: "att ett sexköp, ett köp av en annan människas kropp och intimitet till 100 % för sin egen egoistiska jävla tillfredsställelse - med alla de uppenbara skador det innebär för den prostituerade och hennes/hans olyckssystrar och -bröder - att det år 2020 ska straffas i samma nivå som ett snatteri eller att klottra eller att stå på någon annans parkeringsplats (om det inte är en underårig sexsäljare dvs)…?!?! Alltså det får mig snudd på lika illamående som tanken på hur bedrövligt många män det finns som tar sig den rätten. Hur många gånger jag än påminns om det, så kommer det alltid att kännas för sjukt för att riktigt kunna ta in. "

Paolos damage control är för övrigt något av det sämsta jag sett på det temat. Tror han hade kommit bättre ur det med att bara hålla käften. Men han kan ha det.
 
På hans Facebook är kommentarer på. Han får mycket skit såklart, men jag är chockad över mängden klappar på axeln och styrkekramar. Att det är starkt att han var ärlig och "att alla kan göra lite fel ibland" :yuck:

Men fy fan. På ett sätt tycker jag att det är minst lika obehagligt, att se vågen av just sådana där kommentarer. Insikten om att många tycker att det här är lika fel som att man glömt att betala en räkning typ.
 
Ge honom en grundkurs i empati!
Bra sagt av Josephine nu i tv4morgon
Inslaget var bättre än väntat. Jag var lite förgrymmad över att han skulle få plats i rutan. Men kunde inte låta bli att se.
Men de kvinnorna gjorde det här väldigt bra!

Kommer alltid ha noll respekt för dom som köper, misshandlar, bestämmer över kvinnor. Det är synd att kalla dom män, så jag väljer dom.
 
Sexköparna har under de senaste åren gått ned i ålder och unga män 20-30 år nu är överrepresenterade bland de män som köper sex. När det gäller män som köper sex av kvinnor har jag svårt att se att det beror på annat än den skeva könsfördelningen bland yngre och flera forskare har varnat för problemen som uppstår. Jag spår att prostitutionen snarare kommer att öka i Sverige och att kraven på en legalisering blir starkare.
 
Tydligen jätteroligt att köpa sex
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1589595421475.jpg
    FB_IMG_1589595421475.jpg
    50,3 KB · Visningar: 359
Men fy fan. På ett sätt tycker jag att det är minst lika obehagligt, att se vågen av just sådana där kommentarer. Insikten om att många tycker att det här är lika fel som att man glömt att betala en räkning typ.
Läser man kommentarsfälten på facebook så blir man mörkrädd. Både män och kvinnor som tycker att det inte är så illa. Att kvinnors manshat är värre O_o Sen hoppas jag det är många troll, men troligen inte. En kille som kommenterade menade på att det inte va konstigt att män gick till horor i Sverige för svenska tjejer är så tråkiga :yuck:
 
Läser man kommentarsfälten på facebook så blir man mörkrädd. Både män och kvinnor som tycker att det inte är så illa. Att kvinnors manshat är värre O_o Sen hoppas jag det är många troll, men troligen inte. En kille som kommenterade menade på att det inte va konstigt att män gick till horor i Sverige för svenska tjejer är så tråkiga :yuck:

Härligt. Fy fan vad trött man blir. Ursäkta alla svordomar.
 
Såg ett debattklipp som handlade om jämställdhet som Paolo medverkade i för sex år sedan. Där försvarade han männen som grupp när det kom till våld mot kvinnor - han hävdade att den lilla grupp som beter sig illa mot kvinnor är narkomaner, de utan jobb eller förortsmän. Men Paolo är sex år senare varken narkoman eller utan jobb.
Jag tappar ord och blir bara provocerad och arg.
Varför kan han bara inte gå under jorden och försvinna? Det hela blir ännu mer provocerande att han fortsätter att synas på sociala media.
 
Sexköparna har under de senaste åren gått ned i ålder och unga män 20-30 år nu är överrepresenterade bland de män som köper sex. När det gäller män som köper sex av kvinnor har jag svårt att se att det beror på annat än den skeva könsfördelningen bland yngre och flera forskare har varnat för problemen som uppstår. Jag spår att prostitutionen snarare kommer att öka i Sverige och att kraven på en legalisering blir starkare.

Så du menar att män inte skulle köpa sex och det var en jämnare könsfördelning? Paolo har ju flickvän (hade, får man väl hoppas nu). Jag tror inte hans problem är att han inte får ligga.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp