Var tionde man har någon gång köpt sex

Kan vi inte diskutera det här?
Paolo Roberto åkte fast för sexköp. Farmen-Paolo åkte fast med att ha förgripit sig på en kvinna från Europas fattigaste land. En våldtäktsmän. Jag är chockad.

Jag läste på aftonbladet att var tionde man någon gång har köpt sex! Herregud och jag som naivt trott att det är kanske en av tiotusen.


Har ni sett intervjun med Paolo om det hela? Tror inte att han ångrar sina handlingar utan bara försöker rädda sitt eget skinn.

Jag mår illa.

Jag tror inte för en sekund att det var första gången. Och jag är tveksam till att han känt någon större ånger om han inte åkt fast. Det är möjligt att han nu känner viss ånger även gentemot den unga kvinnan. Men jag tror det hade varit ngt han lätt skakat av sig om inte det här hänt.

Jag tycker intervjun var en katastrof i hans fall. Han satt där i sin sura, blöta offerkofta och pratade om hur synd det var om honom. Och att han gjorde det här pga hur synd det är om honom. Att det blev så liksom. Inte att han tar ansvar för vad han gjort.
Det finns ju gott om folk som mår fruktansvärt dåligt som inte köper sex av folk i utsatt situation.
Om man inte kan låta bli att skada andra med sitt dåliga mående så får man väl för fan söka hjälp!
Att istället försöka legitimera sexköp av någon som i Paolos egna ord är tvingad/inte vill/etc säger ju väldigt mycket om någon som person.

Det är så himla vidrigt att mäns vilja att ha sex ska trumfa kvinnors hälsa/vilja etc. Och hur alla de jävla gnällhögarna sen ska tycka synd om sig själva för att de köpt sex, trakasserat, våldtagit, varit otrogna, brukat våld mot kvinnor etc.
Bara ta på era grown up pants och ta något jävla ansvar känner jag!
Ta ansvar för ditt eget mående, ta ansvar för vad du gör, ta ansvar för att inte skada din omgivning etc.
 
Paolos kvinnosyn har ju aldrig varit någon hemlighet. Det lyser igenom i precis allt han gör. Han är en av många kändisar jag aldrig har kunnat med och jag har aldrig fattat hur någon har kunnat hylla honom på det sätt som har gjorts.


Unken kvinnosyn men fantastisk syn på sig själv. Här från tidningen Mama om sonens förlossning

0E866D74-08A5-4133-9753-DF1079225748.jpeg
 
Eller hur, man kan ju tycka det! Men många såna där "moderna män" är väldigt duktiga på att leva dubbelliv och ha vansinnigt olika kvinnosyn. Eller, snarare är det nog så att den moderna kvinnosynen de visar upp gäller "deras kvinnor" (fruar, flickvänner, döttrar, systrar etc) medans prostituerade på nåt sätt inte räknas som kvinnor utan "horor" och därför inte behöver få ta del av deras moderna kvinnosyn :confused:
Pratade prostitution med en manlig jobbarkompis för några månader sen, han tyckte att det var helt fine, för "man kan inte veta om tjejerna själv valt det yrket för att dom gillar det, eller ej". På ett ungefär. Finns nog många som rättfärdigar det så...
 
Unken kvinnosyn men fantastisk syn på sig själv. Här från tidningen Mama om sonens förlossning

Visa bifogad fil 50878
Men herregud... ”Bara man andas så går det bra”. Som ryttare och mamma vet man att det finns smärta som i att man får en smäll, och det finns smärta som i att föda barn, och det går inte att jämföra. Jag tänker att man ska hålla klaffen om sånt man inte har en aning om.
 
Vidrigt. Bara vidrigt. När jag jobbade på Östermalm så huset bredvid var också nån sorts bordell/sexköpsställe.
Nu menar jag inte att det bara finns på Östermalm utan mer att jag såg via mitt jobb alla dessa män som gick in.
Tänker också på alla svenskar boende i (eller åker på semester) Sydostasien och köper och raggar flickor.
 
Pratade prostitution med en manlig jobbarkompis för några månader sen, han tyckte att det var helt fine, för "man kan inte veta om tjejerna själv valt det yrket för att dom gillar det, eller ej". På ett ungefär. Finns nog många som rättfärdigar det så...
Så jävla idiotiskt. Den osäkerheten borde ju få en vettigt funtad man att vägra sådant...

Förövrigt känner jag mer och mer att jag vill veta hur alla män i min närhet tänker om sådant här, men vet inte hur jag ska göra för att fråga på ett bra sätt...
 
Hoppas vi får en bra debatt av det här och att blicken lyfts från just Paolo, och hans föga förvånande kvinnosyn. Jag är tyvärr inte förvånad, har vän som jobbar med de här frågorna inom polisen och sexköparna är verkligen ett tvärsnitt av den manliga befolkningen, vem som helst. Småbarnsföräldrar, högt uppsatta företagsledare, svenne bananer you name it. "Vanliga" män med utåt sett bra värderingar etc.
Man blir deprimerad för mindre...
 
Hoppas vi får en bra debatt av det här och att blicken lyfts från just Paolo, och hans föga förvånande kvinnosyn. Jag är tyvärr inte förvånad, har vän som jobbar med de här frågorna inom polisen och sexköparna är verkligen ett tvärsnitt av den manliga befolkningen, vem som helst. Småbarnsföräldrar, högt uppsatta företagsledare, svenne bananer you name it. "Vanliga" män med utåt sett bra värderingar etc.
Man blir deprimerad för mindre...

Exakt så. Jag skiter i Paolo, han är bara ett ansikte. JAG BLIR DESTO MER BEDRÖVAD ÖVER SIFFRAN 1 AV 10 :crazy::yuck: Jag hade redan en uppgiven syn på män som grupp, inget har förändrats med detta. Det värsta är att jag inte är ett dugg förvånad.
 
Pratade prostitution med en manlig jobbarkompis för några månader sen, han tyckte att det var helt fine, för "man kan inte veta om tjejerna själv valt det yrket för att dom gillar det, eller ej". På ett ungefär. Finns nog många som rättfärdigar det så...

Ja, det är nog lätt för många män att välja att tro på "den lyckliga horan". Och det brukar ju ofta komma fram nån tjej/kvinna som känner en annan tjej/kvinna som minsann säljer sex för att hon trivs så himla bra och mår så jättebra osv osv. Så just precis den tjejen/kvinnan mannen utnyttjar KAN ju vara en sån! :banghead:

En annan tänker ju att även om, säg en av tio (det tror jag är väldigt högt satt men ändå) prostituerade gör det helt av egen fri vilja, så är det nio av tio som INTE gör det med glädje av egen fri vilja utan pga ekonomisk eller social utsatthet, människohandel, som självskadebeteende, u name it, och det BORDE ju vara en risk en normal man inte är villig att ta. Men tyvärr är det inte så utan normala män väljer att vara extremt naiva och tro att just den tjejen/kvinnan de träffar är en minoritet som bara älskar sitt jobb...
 
Jag tycker att 1 av 10 är oerhört lågt räknat.

Tidigare cyklade jag genom prostitutionsgatan på vägen hem från jobbet. Där var mer torsktrafik direkt efter jobbet när småbarnsfarsan stannade med Volvon (minst en bilbarnstol) och fick sig en runda innan han körde hem till familjen. Det var verkligen inte slemmiga typer, utan precis tvärsnittet av dem man generellt träffar på vid en grillträff hos vännerna.
 
Senast ändrad:
Paolos kvinnosyn har ju aldrig varit någon hemlighet. Det lyser igenom i precis allt han gör. Han är en av många kändisar jag aldrig har kunnat med och jag har aldrig fattat hur någon har kunnat hylla honom på det sätt som har gjorts.
Jag har aldrig följt honom så för mig var det här väldigt oväntat faktiskt, men nu när man läser så har han kläckt ur sig den ena vidriga kommentaren efter den andra om kvinnor.

Såg även att han har lagt ut någon video på instastory strax innan sexköpet. Han skrattar och tjoar på någon bekant på Östermalm 🤮
 
Pratade prostitution med en manlig jobbarkompis för några månader sen, han tyckte att det var helt fine, för "man kan inte veta om tjejerna själv valt det yrket för att dom gillar det, eller ej". På ett ungefär. Finns nog många som rättfärdigar det så...

Den där hör jag också till leda. Och en feltolkad artikel (som tydligen ska ha gått i HD) där en lycklig hora berättar hur hon åker runt till kunderna, bokar själv och tycker hon har ett fantastiskt jobb.

Ja, det är ju faktiskt bättre att bli bränd av cigaretter än att brännas på bål. Tror en inte att det finns andra alternativ än att bli tvinad av hallick och driva egen bordellverksamhet, då är ju det senare bättre. Grader i helvetet.
 
Nu skrev han ett såntdär hurtigt inlägg idag igen att vända motgång till framgång och jag kräks i munnen och ryser över hur självcentrerad han är!
Flickan som utnyttjas nämns inte..

Som jag skrev i en annan tråd att man låter SITT dåliga mående gå ut över en annan människa är så sjukt!

Det pratas om att kvinnor skulle vara bättre på att hantera sina känslor än män och det stämmer inte.
Vi tenderar dock inte att låta vårat dåliga mående påverka andra på samma sätt som män.
Våldtäkter, misshandel, stalking mm mm
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp