Var tionde man har någon gång köpt sex

Nu kanske jag säger något dumt, men om man har såna fantasier, kör på, tänk vad du vill i dina privata stunder.
Men steget från fantasier och till verkliga människor är enormt. Empatin borde slå till för fulla muggar.

Så jag funderar på om det beror också på en ego som gör att man har svårt att känna empati för andra människor. Och därmed har lättare för att ta det där steget.
Ja absolut. Brist på empati och att det säger mkt om vilken syn man har på andra människor och synen på sig själv.
 
Ursäkten som tidigare tagits upp i tråden om den "lyckliga horan" pga de kan tydligen välja mellan sina kunder, jag undrar vad dessa män skulle säga om de mötte på en sådan kvinna som sa nej till dem.

Jag har sålt en hel del saker ur förrådet (mansdominerad marknad) och med tanke på att det är stor risk misshandel att neka dem att pruta (typ en 50-lapp) som kvinna (det är tydligt att mitt kön har med saken att göra, jag förstår inte att mina grejor inte är värda det jag begär för att sälja dem) så skulle jag bliv väldigt förvånad om det inte är hög risk för represalier att neka någon otyglad man att köpa sex.

Jag är övertygad om att en kan bli dödad för mindre.
 
Jag har sålt en hel del saker ur förrådet (mansdominerad marknad) och med tanke på att det är stor risk misshandel att neka dem att pruta (typ en 50-lapp) som kvinna (det är tydligt att mitt kön har med saken att göra, jag förstår inte att mina grejor inte är värda det jag begär för att sälja dem) så skulle jag bliv väldigt förvånad om det inte är hög risk för represalier att neka någon otyglad man att köpa sex.

Jag är övertygad om att en kan bli dödad för mindre.
Känns fel att gilla men jag menar som i att jag håller med till 100%.

Håller man inte med varandra så löser man det med våld tydligen. (Iallafall när det är en kvinna som man kan vara ganska säker på att man är starkare än.)
Ha, jag kom "lustigt" nog tänka på alla krig som mänskligheten har haft.
 
Apropå att sexköpare blir yngre. Kan det inte snarare handla om en ökad konsumtion av porr påverkar inställningen till hur sex borde vara snarare än att ”de får för lite sex?”

Jag hittade det här
"15-årig pojke köpte sex för mammas pengar
  • Hade fått pengar till kläder av mamma. Sexköparna allt yngre, enligt polisen.
  • Mer än varannan anmälan om sexköp i Uppsala län förra året gjordes mot en man under 30 år.
  • "Är inte långt steg från att surfa på porr till att surfa på eskortsidor", säger Maria Westergren vid polisens underrättelseavdelning. "
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=7410821

Och vågar inte fundera hela vägen på vad som kommer hända när de män som idag är 15 år fyller 30 år. Då är det kutym att kvinnor går samma väg som Wilma Andersson. Som inte ens fick vandra ut i vuxenlivet.
 
Och alla vi kvinnor som "tillåter" och inte slänger ut männen som tittar på dokumenterade övergrepp... haft sådana samtal med alla män som jag blivit tillsammans med, men det går inte i längden, det avslöjar sin kvinnosyn och de vill inte ändra sig på grund av deras egon, att få sexuell njutning ska stå över alla andras välbefinnande. Kombinera gärna med att "skydda sin egen kvinna mot andra mäns äckel" dubbelmoralen....
 
Och alla vi kvinnor som "tillåter" och inte slänger ut männen som tittar på dokumenterade övergrepp... haft sådana samtal med alla män som jag blivit tillsammans med, men det går inte i längden, det avslöjar sin kvinnosyn och de vill inte ändra sig på grund av deras egon, att få sexuell njutning ska stå över alla andras välbefinnande. Kombinera gärna med att "skydda sin egen kvinna mot andra mäns äckel" dubbelmoralen....

Precis. Hade en mkt långt gången konflikt i ett av mina förhållanden, men en kille som inte alls kunde förstå mitt äckel över saken då jag kom på att han tittade på porr. Han kunde-inte-förstå vad jag tyckte var så äckligt och vidrigt med det. Han tyckte på riktigt att det hade ju inte med oss att göra. Hur det nu inte kan ha med oss att göra, att min kille ser ett nöje i att kvinnor förnedras och utnyttjas för hans och andra mäns sexlusts skull....
En så total oförmåga att läsa in värderingar och sammanhang är riktigt avtändande. Han förstod aldrig, trots alla diskussioner. Som att tala med en vägg. Mäns syn på sina rättigheter till att konsumera och utöva sitt sexbeteende är skrämmande. Det står bevisligen över all vett och fason som vuxna människor kan förväntas ha. När sexdriften tar vid går allt annat ut...
 
https://www.expressen.se/kronikorer...orsta-gangen-du-koper-sex-gor-polisen-razzia/

Kände också samma. Att om han ska fixa ett krossat liv kanske han kunde fokusera på den han varit delaktig i att krossa. Inte sitt enorma ego.
Inte stå och göra tummen upp mot kameran.
Jag fattar inte att jag blev förvånad egentligen. Men vem fan ställer sig och gör tummen upp efter något sånt här. Det finns väl för fan inget som helst upptummigt öht i detta!?
 
Jag kan säga att jag verkligen inte alls blev förvånad, som många verkar blivit. Lite som om han krossade myten om vem en sexköpare är. I mina ögon är ingenting förvånande alls med Paolos sexköp, han har alltid sett ut att vara ett egoistiskt, antifeministiskt svin. Jag skulle visserligen inte bli förvånad om Soran Ismail eller Lasse Kronér åkte dit för sexköp heller, eftersom det enda vi vet om sexköpare är att vi inte vet, men jag hade ändå förstått folks förvåning lite mer. Paolo är väl rätt självklar liksom.
 
Läste precis att det kommit en relativt ny lag (frn 2018) som skulle kunna döma honom till fängelse.

Urklipp från Aftonbladet:


Roberto ger onekligen intryck av att vara av uppfattningen att kvinnan, som kommer från ett av Europas fattigaste länder, är ett offer för trafficking.

Det innebär att han kan ha gjort sig skyldig till oaktsam våldtäkt, ett brott som tillkom i paragraferna i samband med att samtyckeslagen infördes 2018.

Det relativt nya brottet kan ge upp till fyra års fängelse och innebär att domstol kan döma i fler situationer än tidigare.

Ett exempel är om en person haft anledning att inse att det funnits risk för att någon inte deltar frivilligt i den sexuella aktiviteten och ändå genomför den.

Enligt lagens förarbeten är just människohandel en omständighet där oaktsam våldtäkt kan begås.

Och det finns ett intressant prejudikat i sammanhanget.
 
Hörde på radion i em att en av kvinnorna som bodde i lägenheten vårdas på sjukhus, en annan kan inte sova pga mardrömmar efter strypsex och har skador i munnen efter att ha tvingats till oralsex. Lite mer fokus på offren och inte det där förbannade äcklet tack skulle jag vilja skrika till dem som stöttar Paolo. :rage:

Höll på skriva svin men tycker det vore att kränka grisar. :meh:
 
Jag kan säga att jag verkligen inte alls blev förvånad, som många verkar blivit. Lite som om han krossade myten om vem en sexköpare är. I mina ögon är ingenting förvånande alls med Paolos sexköp, han har alltid sett ut att vara ett egoistiskt, antifeministiskt svin. Jag skulle visserligen inte bli förvånad om Soran Ismail eller Lasse Kronér åkte dit för sexköp heller, eftersom det enda vi vet om sexköpare är att vi inte vet, men jag hade ändå förstått folks förvåning lite mer. Paolo är väl rätt självklar liksom.

Det har varit "allmänt känt" i vissa kretsar i minst 20 år att Paolo är en torsk av rang.. Tror ingen blev direkt förvånad när nyheten dök upp imorse. Men gött att han åkte fast.
Sen är det ju med ovanstående sagt sjukt att han verkligen försöker ljuga ihop att det var första gången. Ungefär lika trovärdigt som att kola-Persbrant ba "oj jag skulle bara testa, det var grupptrycket, har aldrig hänt förr. LOOOOL på den liksom.

Känner bara spontant: HÅLL KÄFTEN PAOLO ingen vill ändå höra dig snack om hur jobbigt du har det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp