Var tionde man har någon gång köpt sex

Så är det ju självklart, att vissa typer av begångna brott är synnerligen svårförenliga med vissa sorters yrken, även efter avtjänat straff. Men i de fallen du nämner så tar vi ju i samhället hand om detta - när vi anställer förskollärare förväntar vi oss ett utdrag ur straffregistret som visar att den som söker jobbet inte begått t.ex. våldtäkt mot barn, och när en sjuksköterska döms för barmhärtighetsmord blir hen också av med sin sjuksköterskelegitimation. Dvs de får yrkesförbud, och det är ju inte i första hand som straff utan som skydd för potentiella framtida offer. Och så ska det ju självklart vara!

Däremot så finns det mig veterligen ingenting som säger att brottet sexköp borde leda till yrkesförbud för sådana yrken som Paolo vore kvalificerad att ha - t.ex. gyminstruktör, personlig tränare, kampsportinstruktör osv. Kanske att det är lämpligt att ligga lågt ett tag innan han lagar mat i TV (ingen lär anlita honom just nu), men jag menar att det ju inte är särskilt konstigt om han försöker sig på att återigen jobba med sånt som han som sagt kan, snarare än att i första hand söka jobb som städare, jordgubbsplockare och annat som varit på förslag här i tråden (och som jag för tydlighets skull alltså inte ser som "sämre" jobb, utan bara mer långsökta för Paolos del).

Yrkesförbud finns väl ingen anledning till. Det kan dock bli svårt med alla typer av yrken som kräver ett förtroende från enskilda, eller som front för ett varumärke. Kanske inte omöjligt, det får väl framtiden utvisa om det försöks.

Jag skulle aldrig ha anlitat honom innan heller, och tycker att det finns starka skäl att inte göra det nu. Jag ser ingen poäng med att uppmana folk att stödköpa hans tjänster om de inte vill pga detta, för att han ska få fortsätta med sitt yrke.

Kan vara mycket lättare med andra yrken, där vikten av att ens personliga förtroendekapital är noll inte är lika stor.
 
Senast ändrad:
PR är entreprenör. Han behöver ingen arbetsgivare.

Beträffande advokat. Glädjande att rättsväsendet månar om rättssäkerheten nu när så många svenskar inte gör det.
Fetade,

han drog ner sitt enterprenörskap i botten.
Det lär inte vara nåt han bygger upp på jättekort tid igen. Oavsett hur duktig han är på sina områden.

Han har sig själv att skylla, gör man sej ett namn får man rimligen vara rädd om det och vårda det.


Vild gissning är att han nog kommer behöva en arbetsgivare :angel:
 
Nu har PR börjat lägga ut nya videos på instagram. Han ser minst sagt sliten ut och kommentarerna är avstängda 🙄
 
Yrkesförbud finns väl ingen anledning till. Det kan dock bli svårt med alla typer av yrken som kräver ett förtroende från enskilda, eller som front för ett varumärke. Kanske inte omöjligt, det får väl framtiden utvisa om det försöks.

Jag skulle aldrig ha anlitat honom innan heller, och tycker att det finns starka skäl att inte göra det nu. Jag ser ingen poäng med att uppmana folk att stödköpa hans tjänster om de inte vill pga detta, för att han ska få fortsätta med sitt yrke.

Kan vara mycket lättare med andra yrken, där vikten av att ens personliga förtroendekapital är noll inte är lika stor.

Du menar som politiker där det är en personlig tragedi? Om det är någon yrkeskategori som kräver personligt förtroendekapital är det politiken men jag lovar att politikern kommer tillbaka innan PR
 
Du menar som politiker där det är en personlig tragedi? Om det är någon yrkeskategori som kräver personligt förtroendekapital är det politiken men jag lovar att politikern kommer tillbaka innan PR

Jag tänker att det nog finns många som inte skulle vilja ha denne politiker aktiv i sitt parti eller inte vilja rösta på honom. Och då tänker jag inte be människor att rösta på honom (underkänna deras rätt att pga hans handlingar välja bort) för att han ska kunna återgå till sitt yrke.

Jag tycker inte heller i det fallet att det finns något bra med att ge personer yrkesförbud i juridisk mening.

Jag personligen tycker att brotten som begåtts är rimliga skäl för att inte rösta på, inte köpa mat av, inte köpa PT-tid av - men det är upp till var och en att göra sin egen bedömning och värdering. Det finns inga absoluta rätt eller fel, som skulle motivera ett lagstiftat yrkesförbud.
 
Då en kille som Paulo Roberto köper sex så är det inte för att han inte kan få en tjej på vanligt sätt utan för att han vill ha sex som bara är just sex - allt är tillåtet som inte allvarligt skadar den prostituerade. Hämningslöst och utan att behöva snacka om det efteråt. Att det är så många som 10% har jag svårt att tro om inte de som bara köpt porrtidningar och sånt räknas in. Jag vet inte hur många kvinnor som skulle bojkotta män som går till prostituerade. Jo, inre många vill vara ihop med dom men ha vanlig buissness med dom menar jag. Handla från deras företag och liknande.
 
Fetade,

han drog ner sitt enterprenörskap i botten.
Det lär inte vara nåt han bygger upp på jättekort tid igen. Oavsett hur duktig han är på sina områden.

Han har sig själv att skylla, gör man sej ett namn får man rimligen vara rädd om det och vårda det.

Vild gissning är att han nog kommer behöva en arbetsgivare :angel:

Har han inte sin pizzeria i Stockholm?

Om inte lär han öppna en ny. Utgår från att pizzorna är goda och då kommer folk handla.
 
Då en kille som Paulo Roberto köper sex så är det inte för att han inte kan få en tjej på vanligt sätt utan för att han vill ha sex som bara är just sex - allt är tillåtet som inte allvarligt skadar den prostituerade. Hämningslöst och utan att behöva snacka om det efteråt. Att det är så många som 10% har jag svårt att tro om inte de som bara köpt porrtidningar och sånt räknas in. Jag vet inte hur många kvinnor som skulle bojkotta män som går till prostituerade. Jo, inre många vill vara ihop med dom men ha vanlig buissness med dom menar jag. Handla från deras företag och liknande.
Första träffen på Google.
https://www.gp.se/nyheter/gp-granskar/var-tionde-svensk-man-har-köpt-sex-1.25266949

Och det är fullt möjligt att ha hämningslöst sex utan att köpa en annan människa.
 
Har han inte sin pizzeria i Stockholm?

Om inte lär han öppna en ny. Utgår från att pizzorna är goda och då kommer folk handla.
Ingen aning vad han har för verksamheter.

Det finns restauranger överallt, han må göra bra mat men gör grannen hans lika bra mat kan det lika gärna bli att folk går dit istället.
Hittills kanske man gått till just hans restaurang för att det var just hans restaurang...

Ni kan han inte leva på sitt namn på samma sätt längre. Han drog sitt eget namn och varumärke i smutsen. Han lär få slita för att få det över ytan igen.
 
Ingen aning vad han har för verksamheter.

Det finns restauranger överallt, han må göra bra mat men gör grannen hans lika bra mat kan det lika gärna bli att folk går dit istället.
Hittills kanske man gått till just hans restaurang för att det var just hans restaurang...

Ni kan han inte leva på sitt namn på samma sätt längre. Han drog sitt eget namn och varumärke i smutsen. Han lär få slita för att få det över ytan igen.

Personligen hade jag ju hellre ätit gamla löv typ än att äta på restaurang hos någon jag vet köpt sex eller våldtagit någon.
Det verkar väl iofs fortfarande vara en del som tycker att "det var väl inte så farligt" och "stackars honom".
 
Ingen aning vad han har för verksamheter.

Det finns restauranger överallt, han må göra bra mat men gör grannen hans lika bra mat kan det lika gärna bli att folk går dit istället.
Hittills kanske man gått till just hans restaurang för att det var just hans restaurang...

Ni kan han inte leva på sitt namn på samma sätt längre. Han drog sitt eget namn och varumärke i smutsen. Han lär få slita för att få det över ytan igen.

Han är driven och kommer jobba dubbelt så hårt som grannen och sannolikt konkurrera ut denne. Framgångsrika entreprenörer som PR faktiskt är, har ett enormt driv. Killen är så otålig att få komma igång att han endast orkade sitta i karantän några timmar efter avslöjandet om hans sexköp innan det var dags att köra full fart igen.
 
Han är driven och kommer jobba dubbelt så hårt som grannen och sannolikt konkurrera ut denne. Framgångsrika entreprenörer som PR faktiskt är, har ett enormt driv. Killen är så otålig att få komma igång att han endast orkade sitta i karantän några timmar efter avslöjandet om hans sexköp innan det var dags att köra full fart igen.
Ja det kommer han sannerligen att få göra!
Men han är verksam inom yrke som kräver förtroende. Han är beroende av det.
Han slösade bort det och ligger på rejält minus.
Och det handlar inte bara om förtroende från gäst, han måste ha folk som vill jobba för honom, som vill samarbeta med honom och ingå avtal med honom. Tex.

Att driva restaurang( tex) kan man inte göra genom att inte vara driven. Han är inte ensam om att vara driven och vara en bra entreprenör liksom.

Att han 'körde full fart' direkt kändes ju tämligen
desperat snarare.
Han är ju inte dummare än att han måste fattat att hans 'snedsteg' precis raderat allt han byggt upp. Klart som f-n att han ville vara snabb att hitta på nåt.
 
Han är driven och kommer jobba dubbelt så hårt som grannen och sannolikt konkurrera ut denne. Framgångsrika entreprenörer som PR faktiskt är, har ett enormt driv. Killen är så otålig att få komma igång att han endast orkade sitta i karantän några timmar efter avslöjandet om hans sexköp innan det var dags att köra full fart igen.

Man kan nog säga att ”drivet” vida överstiger ångern och insikten om vad han gjort och viljan att på riktigt ta ansvar för det. De där gamla löven smakar nog ändå hyfsat bra i jämförelse.
 
Tror det är naivt att tro att han inte kommer fortfarande ha en framgångsrik karriär inom områdena han kan efter detta, ser man på hans instagram bara tex så är det många många fler som gillar hans inlägg efter det han gjort. Tror faktiskt inte att denna händelsen kommer påverka honom jättemycket rent karriärmässigt när det gäller personlig tränare osv. Till och med kanske det går bättre för honom.
 
Tror det är naivt att tro att han inte kommer fortfarande ha en framgångsrik karriär inom områdena han kan efter detta, ser man på hans instagram bara tex så är det många många fler som gillar hans inlägg efter det han gjort. Tror faktiskt inte att denna händelsen kommer påverka honom jättemycket rent karriärmässigt när det gäller personlig tränare osv. Till och med kanske det går bättre för honom.

Jag tror det är svårt att dra slutsatser av antalet gillanden. Personer som tidigare inte engagerade sig men som t ex tycker PR blivit orättvist behandlad kommer vilja visa sitt stöd osv.

Jag tror inte heller han kommer ha problem vara personlig tränare. Däremot är hans tid som frontfigur för varumärken och varumärkesbyggare nog över för åtminstone en ganska lång framtid.
 
Tror det är naivt att tro att han inte kommer fortfarande ha en framgångsrik karriär inom områdena han kan efter detta, ser man på hans instagram bara tex så är det många många fler som gillar hans inlägg efter det han gjort. Tror faktiskt inte att denna händelsen kommer påverka honom jättemycket rent karriärmässigt när det gäller personlig tränare osv. Till och med kanske det går bättre för honom.
Vi lever i en mycket polariserad värld så att köpa hans mat kan mycket väl bli en symbolhandling typ rösta på SD.

Om svenska folket är som Buke är det väl ca 5-10% som kommer att söka sig till hans varumärke nu, delvis pga att 90-95% inte vill ha med honom att göra. Det finns ca 6 miljoner vuxna i Sverige - 5%-10% av dem är 300 000-600 000. Det är en marknad. Om var och en av dem är värda 100-2000 kr per år i reklamintäkter som följare och kanske också handlar mat eller tränartjänster för i snitt 100-500 kr per år. PR behöver inte snyfta i öppna brev etc - men det är bra för business. Det finns ingen skitstövel tillräckligt ond, elak och skadlig för att inte kunna få en skara lönsamma följare på internet, gammal djungelordspråk.

(Att tro att Sverige är som Buke är antingen väldigt förhoppningsfullt naivt och godhjärtat eller fruktansvärt - beroende på vilken människosyn man har)
 
Ja det kommer han sannerligen att få göra!
Men han är verksam inom yrke som kräver förtroende. Han är beroende av det.
Han slösade bort det och ligger på rejält minus.
Och det handlar inte bara om förtroende från gäst, han måste ha folk som vill jobba för honom, som vill samarbeta med honom och ingå avtal med honom. Tex.

Att driva restaurang( tex) kan man inte göra genom att inte vara driven. Han är inte ensam om att vara driven och vara en bra entreprenör liksom.

Att han 'körde full fart' direkt kändes ju tämligen
desperat snarare.
Han är ju inte dummare än att han måste fattat att hans 'snedsteg' precis raderat allt han byggt upp. Klart som f-n att han ville vara snabb att hitta på nåt.

De flesta restaurangägare är rätt trötta faktiskt.

PRs varumärke är kört i botten men om han inte marknadsför stället med sitt namn ska det inte utgöra något större hinder.
 
De flesta restaurangägare är rätt trötta faktiskt.

PRs varumärke är kört i botten men om han inte marknadsför stället med sitt namn ska det inte utgöra något större hinder.
Ja, det är ju kristider..
Folk blir uppsagda och verksamheter går på knäna. Tror inte direkt han har nåt försprång där faktiskt.
Då väljer man ju nåt hyvens ställe att stötta isf.

Folk är ju inte dumma, vill de inte handla av PR så gör de inte det. Oavsett vad han eventuellt döper ett ställe till och oavsett hur anonym han skulle vilja vara.
 
Tror det är naivt att tro att han inte kommer fortfarande ha en framgångsrik karriär inom områdena han kan efter detta, ser man på hans instagram bara tex så är det många många fler som gillar hans inlägg efter det han gjort. Tror faktiskt inte att denna händelsen kommer påverka honom jättemycket rent karriärmässigt när det gäller personlig tränare osv. Till och med kanske det går bättre för honom.
Jag tror som du. Han kommer utnyttja det här och profitera på sin resa mot att bli en bättre människa eller något. Han har för många inflytelserika vänner för att kunna råka riktigt illa ut. Han hade lätt kunnat saluföra sina livsmedelsprodukter under annat namn, men jag tror att han är för egotrippad för att tyst stå i kulisserna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp