Var tionde man har någon gång köpt sex

Fast det var inte det vi diskuterade utan huruvida det blir mer eller mindre prostitution vid kriminalisering.

Om prostitutionen frodas minskar den inte. Men okej lite mer instruktion då. Jämför prevalensen av prostituerade i länder med totalförbud med prevalensen av prostituerade med samma lagstiftning som Sverige

Kriminalisering minskar inte prostitutionen. Dessvärre. Eftersom den styrs av efterfrågan. Den minskar inte av att sälja sex kriminaliseras. Och inte ens i t ex Las Vegas (både köp och sälj är kriminaliserat) där det grips 9 säljare på varje köpare får de ner siffrorna på antalet sexköp. Förga förvånande har LV enorma problem med traffickingoffer som förs till regionen. Inklusive stora problem med minderåriga offer.

Det är efterfrågan som styr. Köpare skiter helt fullkomligt I om säljaren åker dit eller ej. Utbudet kommer inte minska förrän trafficking, missbruk och fattigdom försvunnit. Eller efterfrågan försvinner.
 
Senast ändrad:
Nya Zeeland avkriminaliserade 2003.

"the popular assumption that decriminalisation would increase the numbers of people involved in prostitution was flawed"

"More recently, it has reported no apparent increase in the number of street-based sex workers (and sex workers in general) within Christchurch, Wellington and Auckland"

"The number of sex workers, and those workers under-age, does not appear to have significantly changed."

https://www.parliament.nz/mi/pb/res...12051/prostitution-law-reform-in-new-zealand/

Nu är det här tvärtom mot vad Scar vill se. Men det är svårt hitta moderna exempel där man förbjudit. Eftersom världen i stort går mot Sveriges lösning eller helt avkriminalisera

Men om det inte ökar av en avkriminalisering säger det sig själv att det inte minskar av en kriminalisering.

Och där upphör mitt supportande med fakta åt den (Scar) som inte själv ids leta den utan hellre killgissar och påstår. Troligen mest för att provocera.
 
Advokaten menar även som jag varit inne på tidigare att vad PR säger i en pressad TV-intervju inte är ett erkännande.

"I TV4-intervjun sa Roberto om kvinnan:
– Säkert någon som är dittvingad.

Det är inte ett erkännande av oaktsam våldtäkt, enligt försvarsadvokaten.
– Man måste skilja på vad han sagt i en pressad situation i tv, det är en jobbig situation, och vad han sagt till polisen innan. Och till polisen finns inte en tillstymmelse till det här"
https://www.expressen.se/nyheter/omanskligt-gor-mig-arligt-talat-forbannad/
 
Advokaten menar även som jag varit inne på tidigare att vad PR säger i en pressad TV-intervju inte är ett erkännande.

"I TV4-intervjun sa Roberto om kvinnan:
– Säkert någon som är dittvingad.

Det är inte ett erkännande av oaktsam våldtäkt, enligt försvarsadvokaten.
– Man måste skilja på vad han sagt i en pressad situation i tv, det är en jobbig situation, och vad han sagt till polisen innan. Och till polisen finns inte en tillstymmelse till det här"
https://www.expressen.se/nyheter/omanskligt-gor-mig-arligt-talat-forbannad/
Ja?
 
Advokaten menar även som jag varit inne på tidigare att vad PR säger i en pressad TV-intervju inte är ett erkännande.

"I TV4-intervjun sa Roberto om kvinnan:
– Säkert någon som är dittvingad.

Det är inte ett erkännande av oaktsam våldtäkt, enligt försvarsadvokaten.
– Man måste skilja på vad han sagt i en pressad situation i tv, det är en jobbig situation, och vad han sagt till polisen innan. Och till polisen finns inte en tillstymmelse till det här"
https://www.expressen.se/nyheter/omanskligt-gor-mig-arligt-talat-forbannad/

Egentligen lite konstigt. Han säger ju att det är därför som han överhuvudtaget gick och köpte sex. För att det var det smutsigaste han kunde komma på att göra mot en annan människa. Just för att den förmodligen inte är där för att det är trevligt. Att han sen skyller på självskada är ju bara skrattretande. Vid självskada skadar du dig själv. Inte andra.

Det var alltså så han tänkte INNAN. Enligt han själv.
 
Egentligen lite konstigt. Han säger ju att det är därför som han överhuvudtaget gick och köpte sex. För att det var det smutsigaste han kunde komma på att göra mot en annan människa. Just för att den förmodligen inte är där för att det är trevligt. Att han sen skyller på självskada är ju bara skrattretande. Vid självskada skadar du dig själv. Inte andra.

Det var alltså så han tänkte INNAN. Enligt han själv.

Något säger mig att det inte var så himla mycket hjärna inblandat från hans sida vid något tillfälle i den här soppan... :meh:
 
Borde inte fokus istället ligga på den som tvingat denna östeuropeiska flicka att sälja sex. PR kommer nog få sitt straff, han har ju fått det offentligt och blivit av med allt, men hallicken då? Märkligt tyst om den personen.
 
Borde inte fokus istället ligga på den som tvingat denna östeuropeiska flicka att sälja sex. PR kommer nog få sitt straff, han har ju fått det offentligt och blivit av med allt, men hallicken då? Märkligt tyst om den personen.

Flicka, det är väl en vuxen kvinna? Har för mig att jag läste att hon är i 30-årsåldern.

Hallicken har vad jag vet inte gått ut själv och erkänt nåt, som Paolo gjorde. Det är nog därför det är rätt så tyst om honom.
 
Flicka, det är väl en vuxen kvinna? Har för mig att jag läste att hon är i 30-årsåldern.

Hallicken har vad jag vet inte gått ut själv och erkänt nåt, som Paolo gjorde. Det är nog därför det är rätt så tyst om honom.
Jaha. När drevet gick som mest så sa alla flicka från fattigaste landet i Europa. Vi har ju kvällspress som kan dreva lite liksom
 
Tydliga ramar är inte "hårt mot hårt" utan att det blir tydligt vilka aktiviteter som det är lämpligt att ägna sig åt. Det är inte tydligt att säga att det är ok att sälja sex men fel att köpa.

Också därför sexsälj bör kriminaliseras, då det rimligtvis minskar prostitutionen.

Jag delar din åsikt att mindre prostitution ger färre hjälpbehövande människor.

Tycker du. Jag tycker det är tydligt med ”det är fel att utnyttja människor sexuellt” och helt enkelt skita i att göra de utsatta kriminella.

Det är inte ett dugg otydligt med nuvarande lagstiftning. Är det den ultimata? Jag vet inte, men det verkar för mig hål i huvudet att sparka på de som redan ligger. Människor som är fast i prostitution behöver inte straffas, de behöver hjälp att ta sig ur den.
 
Prostitutionen minskar rimligtvis av kriminalisering. Allt annat är önsketänkande.

Beträffande det övriga du skriver.Det är inte det minsta svårt att syftet bakom sexköpslagen. Men det finns viktigare frågor i samhället än att ta hand om enskilda prostituerade.

Du med flera i denna tråd har åsikter i enlighet med svensk norm men det finns en hel värld därute som tycker annorlunda.

Det finns inget viktigare än att ta hand om samhällets alla utsatta grupper.Vi blir sämre människor och skapar ett sämre (svagare) samhälle om vi lämnar dem våg för vind.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp