Vara medlem i 2 klubbar?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare lis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 974

lis

Trådstartare
Får man vara medlem i 2 ridklubbar?Är medlem i en klubb som jag även vill tävla för,men jag har en ridklubb mkt närmre och med en fantastisk ridanläggning.Jag vill gärna träna på den här anläggningen men jag vill inte lämna min klubb som jag är medlem i nu.Det är ju jätte stor skillnad i pris på anläggnings avgiften för medlemmar och inte.Kan jag fortfarande vara med i min klubb och tävla för den och vara medlem i en annan?

Sv: Vara medlem i 2 klubbar?

Såklart det går. Har själv varit medlem i tre olika klubbar. Beroende på att jag tränade hoppning på en, red i manegen hos dem som låg närmast och var med och startade en tredje så jag ville stötta dem av ideologiska skäl. Tävla kan du bara göra för en såklart! :)

:) Det går jätte bra, jag är medlem i 4 st och tro jag ska gå med i en till, tävla för en;)

tack för era svar! Det löste ett och annat problem för mej. Då är det bara att köra på:banana:

Som tidigare skrivits kan du vara medlem i hur många klubbar du vill.. Men när det gäller anläggningsavgiften, räcker det då med att du är medlem för att få reducerad avgift? På många klubbar är det så att du måste tävla för den klubben (om du tävlar) annars får man betala högre avgift, oavsett om man är medlem, och då är det kanske mer ekonomiskt att välja at lösa licens för den klubben i alla fall..?

Aj då! Då är det nog bäst att kolla det först.Vill nämligen inte betala 1500 i anläggnings avgift och kanske är där och tränar nån enstaka gång.Då blir det billigare att betala för varje gång man är där och tränar.Men det är ju bara så att har man betalat anläggnings avgiften för ett år är nog risken större att man tar sig i kragen och åker i väg och tränar än om man ska betala varje gång.tänk då om jag vill åka i väg och träna 3dar i veckan och det kostar 100:- per gång då kommer jag ju upp i den summan 5v! Ja nu måste jag fundera på hur jag ska göra,jag är ju inte gjord av pengar och ska jag ha råd att åka och tävla i sommar är det bäst att börja snåla nu.

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt... 2
Svar
39
· Visningar
1 458
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 498
Senast: Edla
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 475
Senast: zarmino
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 742
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka