Vårat "hemmabygge"

Sv: Vårat "hemmabygge"

Vadå "budgetstall"? Jag tyckte det var jättefint! Vad var det som var budget?
 
Sv: Vårat "hemmabygge"

jättefint! åh varför kan inte jag övertala sambon att en gård med eget stall är underbart. Jag gillade verkligen boxarna, de var jättefina! Ni måste varit jättehändiga som lyckades göra om brädhögen till ett stall :)
 
Sv: Vårat "hemmabygge"

Från början fanns ett stall med 3 "boxar" (såg ut som skräp...) ingen sadel kammare eller plats för foder eller något vatten indraget.. Bredvid låg logen eller de som bodde där innan hade haft det som garage. Där byggde vi alla fall 3 boxar till + att vi fräschade upp de andra 3 befintliga (det är de som har "valv" ovanför boxdörren). Och allt detta kostade "bara" typ 20000:-, tack vare en snäll pappa som är duktig på att bygga!
Mvh. Matten
 
Sv: Vårat "hemmabygge"

Min sambo var inte heller så pigg på det där med stall innan, men men...så gick det hi,hi!
 
Sv: Vårat "hemmabygge"

Jättefint! Det ser inte ut att vara ett budgetstall hörru! Kalasfint :bump:

Ska ju själv bygga stall i den gamla ladan men det lär dröja ett tag. I alla fall har vi gjutit en platta så det är ju ett steg i rätt riktning istället för gammalt murket trägolv!
 
Sv: Vårat "hemmabygge"

gjöt ni "inne" i en befintlig byggnad som det var jord under? är lite nyfiken på hur man gör för jag har funderingar på att fixa till vårt gamla "stall" från 1600-talet istället för att riva ner det och bygga nytt...
 
Sv: Vårat "hemmabygge"

Åhhh! Vad snyggt stall! *avis* vill också ha ett sånt ju...Skall visa bilderna för sambon!
 
Sv: Vårat "hemmabygge"

Gud, vad snyggt! Verkligen jättefint! Vi har också ett hemmbygge, fast inte likafint som ert.... i sommar hade vi faktiskt tänkt bygga om det något och städa ur allt skit från resten av stallet så att det bliur större. Det där med valv var rätt häftigt faktiskt!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 257
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 235
Senast: Habina
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 279

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp