Vardagslyxtråden

Att ha gått ner i arbetstid för att spendera tid med 2-årige sonen är nog den största vardagslyxen just nu.
En hel dag bara han och jag. Vi sover länge och sover middag, vi går i skogen och grillar korv och dricker varm choklad, vi åker buss bara för att åka buss

Härligt det lät :love:
 
Att jag är själv och kan bestämma helt o hållet över mitt liv , jag har också skaffat garage :) ..fast hemma på området då , att kunna vara ute o resa , vara med kompisar , ute i skogen med hunden ...att vara frisk ...att ha ett jobb och att ha hästarna på träning så jag bara kan komma när jag vill :love:
 
Att ha gått ner i arbetstid för att spendera tid med 2-årige sonen är nog den största vardagslyxen just nu.
En hel dag bara han och jag. Vi sover länge och sover middag, vi går i skogen och grillar korv och dricker varm choklad, vi åker buss bara för att åka buss,
Vardagslyx när den är som allra bäst!
 
För mig är vardagslyx att vara utomhus. Jag börjar varje dag med morgonkaffe på trappan. Inbyltad i filtar sitter jag och lyssnar på övergången från natt till dag. Först är det bara vildsvinens nöffande och rådjuren som hörs, sedan börjar skogsduvan, koltrasten och därefter alla småfåglar. Och det går på några sekunder samtidigt som mörker blir till ljus. Åh, vilken bra start på dagen :)
 
Tystnad. Vilket denna dag är högaktuellt. Gjorde i ordning ett rum till matplats i höstas. Blev så bra, ljust, stilla, utsikt mot skogen på baksidan där ingen passerar, inga störningar.
Men så hamnade ett akvarie i detta rum. Rofyllt tänkte jag ...fel fel fel. Pumparna och diverse lät som ett tröskverk i tystnaden. Men nu igår så tömde maken det och DET ÄR SÅ UNDERBART TYST. HURRA HURRA HURRA.
Jag bara sitter här och andas tystnad.
 
Inser att min vardagslyx är att ligga i soffan under täcket, laptopen i knät och Bukesurfa. Det är avkoppling för mig. Äter för det mesta nån form av snacks och dricker alldeles för mycket Pepsi Max samtidigt:p.

Mina hästar är inte vardagslyx för mig, dom är min livsnödvändighet.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
618
Skola & Jobb Hur överlever en företagare innan företaget börjar gå med vinst? Blir de försörjda av en partner? Eller jobbar de heltid och kör...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 964
Senast: Wille
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 838
Senast: Mabuse
·
Katthälsa Imorgon ska Mrs norris bli vaccinerad och förhoppningsvis få klorna klippta. Superdum fråga - är det bäst att ha sele och koppel på på...
Svar
5
· Visningar
390
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp