Vardagsstökigt

Luff

Trådstartare
Inspirerad av tråden "Slarvig liten gubben" tycker jag vi ska ha en bildtråd där vi visar upp våra makalösa hem där vi trivs. Jag börjar med vår lilla farstu.

Någonstans måste ju pantflaskorna vara. Säcken döljer ju ganska bra att där hänger diabilder från svärmors förråd i en pappkasse bakom? Och kartongen ska upp på vinden igen, nån dag snart. Jag har ju ingen torktumlare så lakan torkas på dörrar. Väven ska hängas över persikan så småningom. Mattan är ju grymt skitig men detta är hundens väg in från trädgården så det är inte mycket lönt att tvätta den nu i höstrusket.
 
Photobucket har bråkat som sjutton för mig i flera dagar. Jag skulle lagt ut fler kort annars.
 
Stora möbler är bra att förvara i - och på. Och runt.

Farmors gamla äppletskänk. Sidodörrarna går upp hela tiden och nyckel som finns passar inte till alla skåpen. Men en papperstuss eller två löser det problemet.
Tvätthögen kanske borde in i skåpen, det mesta är ju vikt men hälften har försvunnit ut i användning sen jag la den där i söndags, eller var det kanske i fredags. Så väntar alla ett tag till med att lägga in det - inte min syssla - så ger det sig av sig självt. Lakanet har nu kommit ner från dörren och draperats över en stol.
Under där gömmer sig mer tvätt - och dammsugaren skymtar också ser jag. Farmors gamla örngott - som legat i kartongen som stod i farstun ska jag göra något med, nån gång.
Den inredningsintresserade kanske saknar tavlor på väggarna, alltså, jag var ju inte färdig med tapetseringen förräns, ehhh, sommaren 2014.
Vi har ju iallafall i höst satt fast lampsladden till taklampan, tyvärr lät jag maken göra det utan uppsikt och det blev skitfult. Ska rätta till det någon dag.
Min mans trasiga gamla blockflöjt tronar också i sitt smutsgula fodral. Jag vet verkligen inte varför vi inte slänger det. Och jovisst. Drömfångaren ser lite konstigt placerad ut.
Och silverskålen, jo det är visst silver, är inte putsad vilket någon besökande uppmärksammade. Jag fick till och med förslag på silverputsmedel. Mitt svar -Jo jag har en sådan burk. Vill du visa hur man gör?
 
Du kan ladda upp bilder från vart du vill på photobucket. Annars funkar det att lägga in instragramlänk direkt på buke.
 
Stora möbler är bra att förvara i - och på. Och runt.

Farmors gamla äppletskänk. Sidodörrarna går upp hela tiden och nyckel som finns passar inte till alla skåpen. Men en papperstuss eller två löser det problemet.
Tvätthögen kanske borde in i skåpen, det mesta är ju vikt men hälften har försvunnit ut i användning sen jag la den där i söndags, eller var det kanske i fredags. Så väntar alla ett tag till med att lägga in det - inte min syssla - så ger det sig av sig självt. Lakanet har nu kommit ner från dörren och draperats över en stol.
Under där gömmer sig mer tvätt - och dammsugaren skymtar också ser jag. Farmors gamla örngott - som legat i kartongen som stod i farstun ska jag göra något med, nån gång.
Den inredningsintresserade kanske saknar tavlor på väggarna, alltså, jag var ju inte färdig med tapetseringen förräns, ehhh, sommaren 2014.
Vi har ju iallafall i höst satt fast lampsladden till taklampan, tyvärr lät jag maken göra det utan uppsikt och det blev skitfult. Ska rätta till det någon dag.
Min mans trasiga gamla blockflöjt tronar också i sitt smutsgula fodral. Jag vet verkligen inte varför vi inte slänger det. Och jovisst. Drömfångaren ser lite konstigt placerad ut.
Och silverskålen, jo det är visst silver, är inte putsad vilket någon besökande uppmärksammade. Jag fick till och med förslag på silverputsmedel. Mitt svar -Jo jag har en sådan burk. Vill du visa hur man gör?
Helt OT - men vilken fin tapet :love:
 
Helt OT - men vilken fin tapet :love:
Ja den bara anföll mig i affären. Hade letat länge. Och rea var det också och precis tillräckligt många rullar kvar. Den gör sig så bra i det rummet. Det är meningen att det ska upp gamla släktfoton på den väggen och dom har mörka ramar. Tror det blir bra. När fotona bara hoppar ut ur skåpet och upp på väggen.
 
Synd att vi städade idag, får vänta några dagar med att ladda upp bilder på ett vardagsstökigt hem :)

Vi har ingen svinstia så, men kliniskt rent är det inte känt för att vara. Tycker titeln beskriver vårt hem bra "vardagsstökigt". Blir det smutsigt och så städar vi, men grejer får gärna ligga på hög. Speciellt i hallen. ;) (av någon anledning är det jobbigt att hänga upp jackorna när man kommer in, stolarna och hallmöbeln är bekvämare)
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Alltså - jag skäms så infernaliskt över min röra att jag inte klarar av att visa den. Det gör den ännu mer verklig. :o

Jag har ju ett jättefint hem. Egentligen. Men det är enormt stökigt eftersom jag inte klarar och orkar städa.

Kanske är bra terapi att visa upp den.
Du får ställa dig med ryggen år röran och fota, så kan du tala om att bakom dig är det rörigt.

Visst är det jobbigt med röra, men man får hålla det till röran - att skämmas inför andra dessutom blir bara ännu jobbigare och ännu mer motstånd att röra i röran.

Försöker köra med att minst en grej mer åt rätt håll än jag bär åt fel håll. Lyckas inte helt men håller egen det värsta.
 
Såhär ser det alltså ut hemma hos oss...:nailbiting:

14906870_984788498311149_8246007328275417180_n.jpg

Byrå i vardagsrummet....

14907250_984788511644481_7259549068619050994_n.jpg

Vardagsrumsbord...

14650290_984788524977813_6868050010546628147_n.jpg

Min datahörna. Notera att alla böcker och allt som ligger överallt är gymnasieböcker. Fast jag tog studenten i maj. :grin:

14590489_984788551644477_371177503702709057_n.jpg

Köksbordet...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Monarki - för eller emot?
  • Vad gör vi? Del CXCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp