Vardagsstökigt

Tänk vad olika vi är,jag ser bara brandfaran, jag bryr mig egentligen inte om stöket men med en massa tidningar,papper o annat staplat upp är det livsfarligt om det börjar brinna.

Det lär väl ändå vara lika brandfarligt även om sakerna är på sin plats?
 
14925264_10154582078357456_2101567246621921299_n.jpg

Hittade en bild som visar stöket lite. Vi ser en mängd kartonger, lite tomflaskor, väskor i hallen. En allmänt stökig hall med fler kartonger. Nej det är inte flyttlådor för att jag just flyttat, det är sånt jag har beställt och kartongerna går ju inte ut av sig självt. Det låg säkerligen ett par tomflaskor på golvet också, det brukar det göra. Jag skyller på att hunden leker med dom, vilket hon också gör, men det är ju inte anledningen till att de ligger på golvet. Jag är lat helt enkelt.

Vilken underbar dräkt! :D
 
14925264_10154582078357456_2101567246621921299_n.jpg

Hittade en bild som visar stöket lite. Vi ser en mängd kartonger, lite tomflaskor, väskor i hallen. En allmänt stökig hall med fler kartonger. Nej det är inte flyttlådor för att jag just flyttat, det är sånt jag har beställt och kartongerna går ju inte ut av sig självt. Det låg säkerligen ett par tomflaskor på golvet också, det brukar det göra. Jag skyller på att hunden leker med dom, vilket hon också gör, men det är ju inte anledningen till att de ligger på golvet. Jag är lat helt enkelt.
Jag ser inget stök utan bara en hund i drakdräkt :rofl: :rofl:
 
Det här tänker vi inte på längre men visst är det en tjusig övergång mellan rummen. Vi hade tänkt att vi så småningom skulle fixa till det men efter tio år så ha vi vant oss. Kanten är ju praktisk för där samlas mycket bös som annars hade lagt sig i hörnena där vi inte skulle se att det var dags att dammsuga. Hörnet på bänken har en hund - sen länge borta - knaprat på då det blev nerskvätt med sås när diskmaskinen plockades i.
 
Jag tycker du saknar lite växter. Jag kan erbjuda kraftiga höga nässlor. Hur många vill du ha?
Ok nytt försök:

Välkomnande gårdsplan:

Med lite ordentligt gräv- och underarbete (jag vet, den bilden är lite för snygg i denna tråd men annars fattar man kanske inte ens hur det var tänkt att se ut på den föregående... kan dock ännu bli ett snäpp snyggare när jag grävt, lagt markduk och gruslagt ett varv till):



En mysig gräsmatta, frodig och härlig - och så lätt att klippa sen:
 
Nja, jag har ju inte fotodokumenterat riktigt alla vrår - jag har ALLT ogräs utom parkslide (peppar peppar... ta i trä ;) ) Försöker varje år gå in med en positiv inställning och taktiken "If you can't beat it, eat it". Men efter några omeletter, pajer och soppor så har jag ändå mer än tillräckligt med nässlor, tack så mycket....
 
Alltså - jag skäms så infernaliskt över min röra att jag inte klarar av att visa den. Det gör den ännu mer verklig. :o

Jag har ju ett jättefint hem. Egentligen. Men det är enormt stökigt eftersom jag inte klarar och orkar städa.

Äsch, det är mer städat hos dig än hos mig! :p :D

Jag har lagt ner det där med städning (ja, inte så att jag låter något bli ohygieniskt) när jag ligger borta och jobbar nu. När jag kommer hem måste jag få vila lite.

Bilder på eländet kommer när jag är hemma igen.
 
Jag förstår dig. Jag har också ett fint hem - egentligen. I alla fall tycker jag själv det. Och så vet jag ju i mitt huvud precis hur allt ska bli när det fått ett renoveringssnäpp till, och då är det alldeles kalasfint. Men jag hinner bara inte lägga så mycket tid på att städa, eller jag prioriterar för mycket annat som jag anser att jag vill och i viss mån måste göra innan jag någonsin kommer till städningen.

Jag försöker se till att bara bjuda hem personer som inte har problem med det, eller som uppskattar att bli inbjudna och som fattar och kan leva med att det är till priset av att jag inte dessutom hinner ha det perfekt städat.

För även om jag kanske borde försöka strunta i det, så tar jag alltså personligen djupt illa vid mig när det kommer personer som ser ner på mitt hem, och låter det framgå att de gör det. Och det ger sig ganska bra, eftersom de personer jag gillar och trivs att umgås med är en annan typ av personer, som aldrig skulle göra så. Medan de som visar att det inte duger, är inga människor jag uppskattar ändå och behöver inte ha mer med dem att göra.

Så jag kan gärna berätta att nej, jag har det nästan aldrig perfekt städat. Och jag kan visa upp det för personer som jag trivs med och som jag kan välja själv. MEN jag har också lite svårt för att offentliggöra klädhögar (öhm, -drivor) och skitiga golv och oputsade fönster på bild till vem som helst.

När jag är vid en annan dator ska jag däremot bjuda på ett par skräckbilder från trädgården. Det tar liksom inte lika personligt om någon föraktar mig för ogräset och döda grenar som när någon dömer ut mitt hus och hem. (även om den som gör det är ett pucko)

STOR igenkänningsfaktor! :bow: :bow: :bow:

Plus att duger inte mitt hem för mina gäster är dörren alltid öppen och det går att gå åt båda hållen i den :grin:
 
Plus att duger inte mitt hem för mina gäster är dörren alltid öppen och det går att gå åt båda hållen i den :grin:

:up: Bara av att läsa era inlägg så förstår jag att jag skulle trivas alldeles utmärkt som besökare/gäst hos både dig och @tanten . Oavsett städnivå. Och @Luff kan ju komma undan med hur precis mycket stök och kaos som helst - har man en underbar glasveranda så är allt annat förlåtet. :D
 
:up: Bara av att läsa era inlägg så förstår jag att jag skulle trivas alldeles utmärkt som besökare/gäst hos både dig och @tanten . Oavsett städnivå. Och @Luff kan ju komma undan med hur precis mycket stök och kaos som helst - har man en underbar glasveranda så är allt annat förlåtet. :D
Ja min glasveranda gör att jag kommer undan med mycket känner jag. Maken har lessnat på min kommentar -Men vi har en fantastisk glasveranda.
 
:yuck: Jag struntar totalt i om folk har det stökigt (varför man ens skulle bry sig om stök i nån annans hem) men mat som är full av mögel och mängder av odiskad disk är mer än jag klarar av O_o.

Och med all rätta!!! Särskilt fredagsmysbilden påminner mig om alla överbelamrade ytor vi hade i ett tidigare studentboende, som egentligen var en ren hälsofara.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp