Värde på sadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cronis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 1 962
Sv: Värde på sadel?

Hm varför inte det? Jag lyckades sälja min wintec för 3 500 kr inköpt för 4 700 kr + ett par stigläder vars nypris gick på 300 kr.

Allting handlar om information och hitta köpare. Bra info = många intresserade = bra pris

fast wintec vet ju alla vad det är för sadel ju!
Det är ju inte riktigt samma sak lixom.

Japp det var en syntetsadel jag sålde, den var juförsig bara ett år. Men som sagt inte särskilt dyr ens när jag köpte den. Värde minskning på enbart 1 200 kr inte så pjåkigt.

__Stilett__ skrev:
fast wintec vet ju alla vad det är för sadel ju!
Det är ju inte riktigt samma sak lixom.

Dert var endå en syntetssadel å syntetssadlar brukar inte direkt vara värde särskilt mycket begagnat, jag lyckades med en massa info å matchande stigläder få ut 1 200 kr mindre än vad jag gav för den, viserligen så ingick ju ett par stigläder som matchade fast det var ju enbart 300 kr när dom var nya så det var ju inte direkt några pengar.

Sadelns ålder gör nog detsamma, däremot är det ju frågan hur väl bommen har hållt dessa år?

Fröken_Skåne skrev:
Sadelns ålder gör nog detsamma, däremot är det ju frågan hur väl bommen har hållt dessa år?

Sadeln är ju inte använd sista 4 åren, och innan dess använd sporadiskt.
Men som jag skrivit, ska den kollas upp, och va jag tyckt så är det inga fel på den, vi har tom provsuttit i den. Men det är klart. Man märker inget, förrän det är för sent

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: Lisen82
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 007
Senast: Tora
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 238
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka