Värde på sadel

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Gilly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 192
G

Gilly

Jag behöver lite hjälp... Har försökt få min sadel värderad eftersom jag ska sälja den, men alla säger så olika! Tänkte se om jag blir lite klokare av era svar:)

Det är en TexTan pleasure sadel (Gaited Horse Saddle heter modellen) och jag köpte den som sprillans ny av en sadelgrossist i början på juni -07. Den har bara legat på en häst och jag har tagit väl hand om den. Nypriset var 14 000.

TexTan.jpg

TexTan2.jpg

TexTan3.jpg

Vore jättesnällt om ni kunde hjälpa mig med detta!

//Ellen

Sv: Värde på sadel

Du kan ju alltid prata med Tommy på scandinavian western, han brukar ha koll på textan sadlarna :)

Tyvärr är ju andrahandsvärdet betydligt lägre än nypriset på westernsadlar. Priset beror ju också på hur snabbt du vill ha sålt sadeln. Din sadel är ju av en ganska speciell modell och chansen att folk inte är intresserade pga detta är nog lika stor som att folk är intresserade just pga detta. Många tänker nog att en gaited sadel är för en gångartshäst och även om den kan ligga minst lika bra på någon helt annan typ av häst så kanske folk backar pga det.

Är den i fint skick och du vill ha sålt den innan sommaren är slut hade jag satt ut den på 9000. (9 papp just för att lägga sig lite under alla som lägger ut sina sadlar på 10.000.) Vill du ha sålt den snabbt får du nog tyvärr vara beredd att gå ner till 6-7 tusen då det finns så många andra bra sadlar till salu.

Runt 8-10 000:- om du inte vill ha sålt riktigt snabbt då.

Snygg sadel måste jag säga.:D

Hej och tack!:)

Har pratat med Tommy, köpte sadeln av honom, och han tror att jag utan vidare kan få 11 för den... Så jag kommer väl att lägga den runt det!

Jao, den är fin. Lite sorgligt att skiljas från den nästan, hehe. Menmen, har du sålt hästen också och jag överlevde:D;)

Ellen

Liknande trådar

S
Western Är rätt ny på det här med western, men har haft egen häst i över 20 år och vet hur viktigt det är med bra passande sadlar... Men...
Svar
10
· Visningar
2 078
Senast: Sasse_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka