värdera sadel?

Buck

Trådstartare
hur kan man göra det? ska sätta ut en sadel jag fått låna av en bekant på annons,
sadeln är av märket olympic elit och troligtvis av synten läder (super lätt i alla fall) vet att märket inte finns längre och jag har inte hittat några liknande så jag kan sätta ett liknande pris.

sadeln är hel och ren och har bara legat på 2 hästar haft 1 ägare samt blivit pedant skött.

detta är ingen annons, vill bara veta hur jag bäst ska värdera och sälja sadeln. funderar på att skicka den till nån affär så de kan sälja vidare den, men hur gör man då?

Sv: värdera sadel?

Hur gammal är sadeln?

Vad var nypriset? Är den omstoppningsbar?

Beroende på vad det är för sadel så 1-5000kr

Jag sålde min Olympic Jessica dressyrsadel för 2-3 år sedan, då för 4800kr i bra skick.

vet inte hur gammal den är eller ny priset då jag bara lånat den, men tror den är omstoppningsbar (ska ut och kolla + ta bilder).
det är ju en allround = jag har ingen aning om vad de kan kosta på beg marknaden.

(googlade precis lite extra och hittade en likadan för 1800kr, tycker dock det verkar lite lite för en sadel i "nyskick")

Senast ändrad:

den är permanent stoppad märkte jag nu, jämn och fin stoppning.

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 012
Senast: Tora
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 865
Senast: Juli0a
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 255
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka