Varför blir bilderna vi skickar till varann suddiga?

strawberrysylt

Trådstartare
Jag har Samsung och min kompis har Iphone. Tidigare har vi kunnat skicka bilder till varann på messenger, men på sistone har de blivit suddiga. Mms blir också suddiga.
Nu senast funkade det för henne att skicka till mig på messenger, de blev bra för mig. Fast när jag sen sparade ner dem på mon dator och la i min fotobok, blev de suddiga där. Det har de inte blivit förr vad jag minns.

Så - hur ska vi göra? Sitta och maila alla bilder är jobbigt och det måste ju finnas enklare lösningar? Att vi lägger in dem på varsin dator och sen tar ut dem på usb-minnen? Det borde funka?
Vi provade bluetooth, som väl ska funka, men det gick inte att sända alls?
Något gemensamt "moln", dropbox, OneDrive eller vad det heter? Hur får den andra tillgång till det? Jag är inte så teknisk ^^, men känns som vi missar någon enkel lösning. Och varför blir det suddigt från början? Jag kan mmsa till min bror som har Iphone och bilderna blir bra. Men mmsar min pappa från sin Iphone till mig blir bilderna helsuddiga. Beror det ens på vilken mobil man har eller någon inställning?

Tack :)
 
Har upplevt samma problem,

Bilderna blir bra om vi skickar dem via Whatsapp
Är det många bilder eller filmer jag vill skicka till någon brukar jag göra en mapp i google drive och dela den med berörd person.
 
Håller med om att whatsapp funkar bättre, både för bild och film. Messenger skalar nog ner bilder och filmer för att minska filstorleken gissar jag. Ibland undrar jag om det kan bero på vad man har för internetuppkoppling när man skickar och tar emot.
 
Messenger minskar ned filstorleken, så det kan nog både ha att göra med i vilken upplösning bilden är fotad i och ursprunglig storlek på den, samt kanske internetuppkoppling (vet inte om Messenger förminskar ännu mer vid sämre sådan för att filerna ska kunna skickas). Whatsapp som tidigare nämnts är bättre för att skicka bilder mellan mobiler om man vill bibehålla bildkvaliteten.
 
Jag har haft samma problem, och det redan för flera år sen. Jag fick massa bilder och filmer när vi höll på och rida in min häst, där den som tog dem hade Iphone men inte jag, och allt blev helt förstört för att de var så suddiga.

Jag vet att jag fick det att funka om jag la in bilderna i datorn och sen skickade dem via Facebook/Messenger från datorn, men vet inte ens om det går längre? Har inte varit inne på Facebook via en dator på flera år. Annars fick vi också hålla på och mejla till ett hotmail-konto istället, svinjobbigt.
 
Jag har också samma problem! Bilder/filmer från vissa blir skit dåliga till mig men blir bra till sambon. Jätte jobbigt!
 
Jag har gjort en gemensam Dropboxmapp om man delar mycket bilder. För enstaka åt gången funkar ju what's app bra.
 

Liknande trådar

Äldre Min date och jag har kommunikationsproblem :( Han har inte messenger så vi skickar meddelanden via SMS...men om jag skriver ett längre...
Svar
17
· Visningar
1 297
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp