Bukefalos 28 år!

Varför försämras ljusstyrkan när jag drar ur sladden?

nikodemus

Trådstartare
precis som rubriken säger..
Min skärm blir snäppet mörkare på min laptop när jag drar ut sladden till vägguttaget, och nej det är inte för att spara batteri, det är fullladdat!!
jag fattar noll.....
någon som vet o kan hjälpa?

säkert någon busenkel inställning nånstans?!:crazy:
 
Sv: Varför försämras ljusstyrkan när jag drar ur sladden?

Tillfälligt kan du öka ljuset genom att trycka på Fn+ljus upp.
Annars kan du leta efter energialternativ på kontrollpanelen, lite olika på olika datorer.
PL
 
Sv: Varför försämras ljusstyrkan när jag drar ur sladden?

Jo, det är för att spara på batteriet... så fort du drar ur sladden så börjar din laptop gå på batteriet och för att den inte ska dra för mycket med ström från batteriet och inte hålla så länge, så mörkar den ner skärmen...
 
Sv: Varför försämras ljusstyrkan när jag drar ur sladden?

Det låter skumt, så var inte mina förra, den mörknade ner först när batteriet började bli dåligt....

PL : vi ska se om jag lyckas...:P
 
Sv: Varför försämras ljusstyrkan när jag drar ur sladden?

men i och med att den mörkar ner på en gång håller också batteriet mycket längre....;) men på nästan alla laptop finns det en knapp där du kan ljusa upp skärmen om du vill, brukar se ut som en sol med en uppåtpil bredvid...
 
Sv: Varför försämras ljusstyrkan när jag drar ur sladden?

Det kan man ställa in... Så går min dator också, men man kan ta bort den funktionen om man vill. Man går bara in och ändrar skärminställningar.
 
Sv: Varför försämras ljusstyrkan när jag drar ur sladden?

Jag ändrar det längst ner i högra hörnet på skärmen på min. Har en bild på batteriet där man ser hur fulladdat det är, så högerklickar jag på det och får upp b.la. "energialternativ"
Har en dell.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har ju som en del säkert sett en vavva-valp. Han är 4 månader och jag har haft honom i en. Han brukar anpassa sig snabbt & bra till nya...
Svar
7
· Visningar
1 131
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp