Varför funkar det inte när jag söker?

Chlo

Trådstartare
Inte ens på avancerad sökning fungerar det att söka. Jag fyller i fälten så som jag vill ha dem och när jag trycker på sök kommer det upp: Sidan kan inte visas.

Är det någon inställning någonstans,tex i min kontrollpanel, som jag måste ändra. Eller varför blir det så här? :confused:
 
Sv: Varför funkar det inte när jag söker?

Inga problem för mig.... vet inte vad det kan vara för fel.....
 
Sv: Varför funkar det inte när jag söker?

Vad söker du?
Jag kan söka det du söker så ser vi om det är hos dig felet ligger
Vill du inte tala om det här så PM så ska jag se om jag kan hjälpa dig :D
 
Sv: Varför funkar det inte när jag söker?

Jag har provat att söka på allt möjligt. Nu senast ville jag söka på foderhäck. Jag blev inspirerad av tråden på utrustning och hade för mig att det finns en gammal tråd med en ritning på en foderhäck med tak som jag tyckte verkade bra.

Jag har tidigare även bl.a. sökt på Boj, vilket jag vet att det skulle bli mååånga träffar på (har sökt på det tidigare). Min sökfunktion har varit ur funktion sedan de gjorde om forumet. Innan funkade alla sökningar.

Jag vill ju också kunna söka :( , jag vill ju så gärna se den där ritningen på foderhäcken igen!
 
Sv: Varför funkar det inte när jag söker?

När jag trycker på din länk står det följande:

Tyvärr - inga träffar. Var vänlig och försök med andra söktermer.

Skulle det stå så eller? Jag vet ju att det finns en aktuell länk under hästverksam (var det visst) som handlar om foderhäckar. Den borde ju i alla fall ha kommit upp.
 
Senast ändrad:
Sv: Varför funkar det inte när jag söker?

Fick jag också när jag testade nu.

Däremot fick jag en lång lista på trådar när jag sökte på foderhäck.

Har du någon ovanlig webbläsare eller någon annan konstig inställning :)

Jag vet inte varför det inte fungerar, det verkar fungera för andra så jag vet inte riktigt vad det kan vara.
 
Sv: Varför funkar det inte när jag söker?

Jag har också haft problem med sökfunktionen från och till. Nu fungerar det i och för sig.. Men när jag hade de problemen fungerade det också för de flesta (alla andra).
Här finns två tidigare trådar om problem med sökfunktionen:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=511794&highlight=s%F6kfunktionen
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=495509&highlight=s%F6kfunktionen

Du har ingen aning om vad det kan bero på att det blir det problem som beskrivs i dessa trådar? När jag skrev den ena tråden hade jag provat så gott som varje dag i någon veckas tid..

Nu fungerar ju förvisso sökfunktionen för mig och det var ett tag sedan jag fick upp samtliga trådar vid en sökning...
 
Senast ändrad:
Sv: Varför funkar det inte när jag söker?

Jag har problem med ordet CV. Jag har provat med både IE och Mozilla Firefox, men resultatet blir detsamma trots att det finns trådar t.ex. den här som innehåller ordet CV.

/Soapbubble
 
Senast ändrad:
Sv: Varför funkar det inte när jag söker?

Sitter nu på jobbet och försöker söka. Har en ganska gammal dator här så det kanske kan vara det med webbläsaren...

Fast jag har för mig att det inte funkar hemma heller och där har jag XP och inga konstigheter alls! Jag ska testa i kväll att söka hemma på min egen dator.
 
Sv: Varför funkar det inte när jag söker?

Nu funkade det! Nu är jag hemma på min pappas dator med XP även på den. Felet är nog att vi har för gammal webbläsare, som du sa Gunnar, eller att de har någon spärr inlagd på något sätt. Nu vet jag i alla fall att det inte är mitt användarnamn eller någon inställning där som det är fel på.

Tack alla för hjälpen! :)
 
Sv: Varför funkar det inte när jag söker?

Sökfunktionen tillåter inte ord kortare än 4 bokstäver just nu. Då det skulle kunna slöa ner servern rejält om många sökte på sådant som kanske finns i nästan alla trådar.
 
Sv: Varför funkar det inte när jag söker?

Så där har det stått till och från idag när jag har provat att söka på akupunktur, fast jag VET att det finns trådar med det ordet i, och jag vet vart de ligger...... skumt.
 
Sv: Varför funkar det inte när jag söker?

Jag har haft XP länge och haft problem med sökfuktionen i alla fall..
Fast då var problemet att jag får upp ALLA trådar som träffar..
 
Sv: Varför funkar det inte när jag söker?

Aha, det förklarar saken. :) Tack så mycket för informationen.

/Soapbubble
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När en sökning görs med hjälp av förstoringsglas-ikonen uppe till höger på sidan har jag nu ändrat så att resultaten sorteras efter hur...
Svar
2
· Visningar
670
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Om jag ser i notiserna att jag blivit citerad i en tråd och klickar på notisen så jag kommer till svaret, så går det sen inte att klicka...
Svar
1
· Visningar
504
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag har en nära släkting som har någon sjukdom. Efter 10+ år så har vården fortfarande bara presterat en diagnos där diagnoskriterierna...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 143
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Jag sitter och tittar på antagning.se men är osäker på vad jag ska söka. Var inne på att läsa till journalist men hittar bara enstaka...
2
Svar
36
· Visningar
1 928
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp