Varför funkar i inte spelet?

L

lill_flesky

ngn som kan hjälpa mig? Laddade in Might and Magic 7 (relativt gammalt spel, kräver inte mkt kapacitet, kan köras med from. win 95/98). Funkade bra att installera och så, men när jag ska köra spelet så kommer först "intro-rutan" upp, sen så lägger det bara av och återgår till windows.
Jag kör Xp på min dator och jag antar att det är där det spökar? Är det ngn drivrutin till grafikkortet som man måste ladda hem för att kunna köra spelet?
Fick ett tips om att uppdatera Bios också, men jag tror att det är gjort, men jag ska prova det.
Nån som vet vad det är för fel?
 
Sv: Varför funkar i inte spelet?

jag har samma problem typ.
inge bra å ha xp om man vill spela gamla spel, man ska ha 2000 eller nåt istället
vet nån vad man kan göra åt saken är jag tacksam för svar :)
 
Sv: Varför funkar i inte spelet?

testa att köra med komponeter för 98 istället(högerklicka på ikonen sen allternativ sen komponet alt på engelska properties- compatibility
 
Sv: Varför funkar i inte spelet?

Funkar varken om jag kör med 98 eller 2000 :(
 
Sv: Varför funkar i inte spelet?

aj men testat med att köra för 95 kanske går inte så bra på datorer annars kan jag inte hjälpa dig
 
Sv: Varför funkar i inte spelet?

Testar med 95 också, ska ladda hem lite uppdateringar också, se om de hjälper mig.
Såg en grej nu också när jag håll på att installera, spelet kräver Direct X minst 6.0, jag kör 9.0 men datorn säger att det inte finns ngn veriasion av Direct X alls.. kanske det som är fel?
 
Sv: Varför funkar i inte spelet?

kan varat men somsakt jag är egentligen inge vidare på datorer fick själv ta hjälp av brodern min när jag int kunde få programet till digitalkameran att fungera pga för nytt oprativsystem
 
Sv: Varför funkar i inte spelet?

Att uppdatera bios eller grafikkort för att få ett gammalt spel att fungera verkar inte logiskt. Problemet är antagligen att det är skrivet för 95/98 och inte XP, så lösningen är antingen om det finns någon patch eller något annat knep.
 
Sv: Varför funkar i inte spelet?

Någon fil man kör som uppdaterar programmet = patch, men det verkar inte finnas någon.

Du kan testa att stänga av 3d-ljud i setupen för mm7, om det finns någon sådan inställning. Och se till att kompatibilitetsinställningen är satt till 95/98.
 
Senast ändrad:
Sv: Varför funkar i inte spelet?

Hittar inga uppdateringar till spelet, och 3do verkar ju existera längre så där går det ju inte att leta heller, eller jo, dom hade en sida med uppdateringar för win xp men dom funkade inte...

Ska prova och se om det finns ngn inställning, tack för tipset.
 
Sv: Varför funkar i inte spelet?

Hur vet man vilken patch man ska välja då? De flesta verkar ju vara till för att kunna spela utan cd-skivan?
 
Sv: Varför funkar i inte spelet?

Det där är nog bara för att kunna piratkopiera spelet.

Ett drastiskt alternativ om man verkligen vill spela spelet är förstås att skapa en liten windows98-partition på hårddisken. :)
 
Sv: Varför funkar i inte spelet?

Nej, det var inte min tanke att någon skulle piratkopiera det finns endel patchar där också.
Vet dock inte om det finns till MMVII
 
Sv: Varför funkar i inte spelet?

oj, vad nu det är för något :confused: Jag är rätt trög när det gäller datorer :angel: , så det känns lite väl avancerat, eller är det bara som det låter?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 696
Senast: Araminta
·
IT & mobiler Jag fick någon knasig idé om att installera ett gammalt harrypotter spel. De hade jag på XP och inte Vista då alltså senast jag spelade...
Svar
5
· Visningar
996
Senast: Saeta
·
IT & mobiler Ptja. Jag får inte mitt spel att funka, helt enkelt. Installerat det. Spelet kommer upp och introt startar, men sen när menyn ska...
Svar
3
· Visningar
816
Senast: farfla
·
IT & mobiler Har köpt ett äldre pc-spel som nu visar sig inte fungera i Win XP. Har försökt köra installationsprogrammet i kompatibilitetsläge för...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: Itchie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra torrfoder
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Nybörjarponny!
  • Hijabis i stallet!

Omröstningar

Tillbaka
Upp