Varför klassas inte incels som terrorister?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag säger inte att han gjorde rätt men vad jag tycker om de där aktivisterna är inte tryckbart... och de ställer ofta till med riktigt fula saker. Utan att nödvändigtvis kunna lagföras, är man maskerad och går in på en gård när ingen är hemma så...
Men de som var här var ju varken maskerade eller inne på någons gård? Man kan ju inte straffa personer för det som någon annan gjort bara för att de två råkar tycka samma sak. Den ena använder fredliga lagstödda metoder och den andra brottsliga metoder.
 
Men de som var här var ju varken maskerade eller inne på någons gård? Man kan ju inte straffa personer för det som någon annan gjort bara för att de två råkar tycka samma sak. Den ena använder fredliga lagstödda metoder och den andra brottsliga metoder.

Vi får enas om att inte vara överens där. Jag pratade om aktivister generellt, de är ett otyg. Och ja, min åsikt är inte nyanserad någonstans eftersom jag har ett jobb där vi alltid är under ett hot av aktivister. Tack och lov har jag inte råkat ut för dem ännu men jag misstänker att det bara är en tidsfråga.

Jag har kollegor som fått sina bilar saboterade av aktivister.
 
Jösses, i så fall...
Och som jag läste texten.
Vilka stenskott!
Vilka tjommar till att lägga skulden utanför sig själva...
"synd om mig för att jag inte hittar någon att ha en sexuell relation med".

Jo, jag kan förstå att man är ledsen om man längtar efter "tvåsamhet" men inte kan hitta någon.
Men det såg ju hur konstigt ut som helst.?
Japp. Tex nedanstående citat. Det är något fel med kvinnors hjärnor och de är inte rationella. Men att ha ihjäl folk är inte det då?
"There is something mentally wrong with the way their brains are wired, as if they haven't evolved from animal-like thinking. They are incapable of reason or thinking rationally."
 
Jag tror att incelrörelsen absolut kommer att klassas som terrorister och deras attentat som dåd när de blivit mer organiserade och större. Jag har läst en hel del om rörelsen och vad jag har förstått så råder det väldigt delade meningar kring hur organiserade de är, hur många som skriver som menar allvar och hur många som trollar, samt vad de verkligen vill uppnå.

Jag tror inte att det är någon form av konspiration bakom det faktum att de ännu inte klassats som terrorister.
Men det tror väl ingen att det är? En konspiration, alltså.
 
Japp. Tex nedanstående citat. Det är något fel med kvinnors hjärnor och de är inte rationella. Men att ha ihjäl folk är inte det då?
There is something mentally wrong with the way their brains are wired, as if they haven't evolved from animal-like thinking. They are incapable of reason or thinking rationally.

Rationellt tänkande skulle alltså vara att välkomna mannen i sin fiffi, och att avvisa honom är alltså ett tecken på animal-like thinking? Logiskt.
 
Rationellt tänkande skulle alltså vara att välkomna mannen i sin fiffi, och att avvisa honom är alltså ett tecken på animal-like thinking? Logiskt.
Japp det är väl en del i det sjuka tänkandet. Att man har "rätt till sex och kvinnor och kvinnor är onda som avvisar honom. Han som ju är så snäll och perfekt."
Nu är ju incels extrema men jag tycker att det är rätt många killar som har ett tänkande åt det hållet. De ser sig själva som "snälla killar och det är synd om dom eftersom de har rätt till sex och kvinnor." Det är ju bara att läsa en sida som Flashback för att bli mörkrädd.
 
Japp det är väl en del i det sjuka tänkandet. Att man har "rätt till sex och kvinnor och kvinnor är onda som avvisar honom. Han som ju är så snäll och perfekt."
Nu är ju incels extrema men jag tycker att det är rätt många killar som har ett tänkande åt det hållet. De ser sig själva som "snälla killar och det är synd om dom eftersom de har rätt till sex och kvinnor." Det är ju bara att läsa en sida som Flashback för att bli mörkrädd.

Jag tyckte det här var en intressant artikel:
http://www.politism.se/story/alla-pratar-om-incels-men-vilka-ar-de/#post-58621

Jag vet, det är ruskigt likt många diskussioner som vi haft här på Buke men ber om att tråden kan få fortsätta handla om incels som rörelse och ingenting annat. Men jag tycker att det här är jätteintressant, och det belyser en del beteenden som syns i samhället. Bland annat en manlig vän till mig som ibland på fyllan har uttryckt stort missnöje över kvinnors val av män, och att det inte är han. Jag har dock aldrig hört en kvinnlig vän skylla sin misslycka på männens val, utan de har snarare klankat ner på sig själva. Nu är ju detta enbart en manlig vän, men det är ett intressant fenomen.
 
Vi får enas om att inte vara överens där. Jag pratade om aktivister generellt, de är ett otyg. Och ja, min åsikt är inte nyanserad någonstans eftersom jag har ett jobb där vi alltid är under ett hot av aktivister. Tack och lov har jag inte råkat ut för dem ännu men jag misstänker att det bara är en tidsfråga.

Jag har kollegor som fått sina bilar saboterade av aktivister.
Jag blir lite osäker på vad du menar nu. Aktivister är ju alla som demonstrerar för något, det är ju en hyggligt bred grupp. Alla som demonstrerar för något begår ju inte brottsliga handlingar som att sabotera bilar eller hota andra människor. Att du tycker illa om människor som hotar er och saboterar bilar är väl helt normalt. Att du anser att alla som demonstrerar för något ska äga ansvar för vad dessa personer gör det kan man ju knappast begära. Det är ju sådant släktfejder och krig bygger på, att ge alla som berör något/någon ansvar för vad en person eller några personer gjort.
 
Alltid när jag läser om den här typen av rörelser så tänker jag bara att grundproblemet är att många män är så ensamma. Tex den här undersökningen om att var femte man saknar en nära vän.
https://www.svd.se/var-femte-man-utan-nara-van

Och det är väl där någonstans som jag tycker det blir så snurrigt. Självklart är det inte kul att bli avvisad och självklart är det inte roligt att inte hitta en partner om man vill ha det.
Men- även om dessa ensamma män tror att allt blir bra bara de får en flickvän så funkar det inte att hänga upp allt på denne. Så jag tror inte att lösningen för dessa män bara är att de får en flickvän utan att de behöver bli mindre ensamma. Och det är ju något som bara de själva kan förändra.
 
Alltid när jag läser om den här typen av rörelser så tänker jag bara att grundproblemet är att många män är så ensamma. Tex den här undersökningen om att var femte man saknar en nära vän.
https://www.svd.se/var-femte-man-utan-nara-van

Och det är väl där någonstans som jag tycker det blir så snurrigt. Självklart är det inte kul att bli avvisad och självklart är det inte roligt att inte hitta en partner om man vill ha det.
Men- även om dessa ensamma män tror att allt blir bra bara de får en flickvän så funkar det inte att hänga upp allt på denne. Så jag tror inte att lösningen för dessa män bara är att de får en flickvän utan att de behöver bli mindre ensamma. Och det är ju något som bara de själva kan förändra.
Fast det måste väl vara mer som är fel om man väljer att döda människor?
 
Jag blir lite osäker på vad du menar nu. Aktivister är ju alla som demonstrerar för något, det är ju en hyggligt bred grupp. Alla som demonstrerar för något begår ju inte brottsliga handlingar som att sabotera bilar eller hota andra människor. Att du tycker illa om människor som hotar er och saboterar bilar är väl helt normalt. Att du anser att alla som demonstrerar för något ska äga ansvar för vad dessa personer gör det kan man ju knappast begära. Det är ju sådant släktfejder och krig bygger på, att ge alla som berör något/någon ansvar för vad en person eller några personer gjort.

Gillar man inte de lagar och regler som finns är det bara att engagera sig politiskt för att ändra dem. Inte störa eller förstöra för folk som bara försöker försörja sig (och som dessutom noggrant följer uppsatta regler för sin verksamhet).

Inte sjutton betalade aktivisterna lön för de borrare som inte kunde jobba när aktivisterna kedjat fast sig på deras rigg.
 
Alltid när jag läser om den här typen av rörelser så tänker jag bara att grundproblemet är att många män är så ensamma. Tex den här undersökningen om att var femte man saknar en nära vän.
https://www.svd.se/var-femte-man-utan-nara-van

Och det är väl där någonstans som jag tycker det blir så snurrigt. Självklart är det inte kul att bli avvisad och självklart är det inte roligt att inte hitta en partner om man vill ha det.
Men- även om dessa ensamma män tror att allt blir bra bara de får en flickvän så funkar det inte att hänga upp allt på denne. Så jag tror inte att lösningen för dessa män bara är att de får en flickvän utan att de behöver bli mindre ensamma. Och det är ju något som bara de själva kan förändra.

Jag tror mycket i den traditionella mansrollen sätter hinder för att ha nära relationer med människor som inte är en partner. Män har pratat om känslor för lite med varandra, och sannolikt för lite med sin familj också. Det finns ju en hel del forskning som tyder på att nyckeln till lycka för många är just meningsfulla relationer, och om män lite hårddraget enbart har erbjudits en sådan - en partner - så hänger ju lyckan på en mycket skör tråd.

Jag tror mycket av denna olycka skulle kunna lösas med ett bättre socialt liv, och bättre riktigt nära relationer, för män överlag.
 
Gillar man inte de lagar och regler som finns är det bara att engagera sig politiskt för att ändra dem. Inte störa eller förstöra för folk som bara försöker försörja sig (och som dessutom noggrant följer uppsatta regler för sin verksamhet).

Inte sjutton betalade aktivisterna lön för de borrare som inte kunde jobba när aktivisterna kedjat fast sig på deras rigg.
Det finns en lagstadgad rätt i Sverige att demonstrera. Huruvida individuella handlingar eller aktioner som utförs av olika grupper är rätt eller inte är inte min poäng. Det ger dock inte motparten rätt att i sin tur utföra saker emot lagen som är mer våldsamma t ex att köra över demonstranterna.
 
Fast det måste väl vara mer som är fel om man väljer att döda människor?
Ja självklart är det ju människor som är sjuka eller liknande som går vidare till att döda. Men det är många killar ( jag har pratat med en del.) som sympatiserar med denna rörelse utan att gå vidare och använda våld. Det var de som jag menade när jag skrev inlägget.
 
Ja självklart är det ju människor som är sjuka eller liknande som går vidare till att döda. Men det är många killar ( jag har pratat med en del.) som sympatiserar med denna rörelse utan att gå vidare och använda våld. Det var de som jag menade när jag skrev inlägget.
Men de måste ju lida av total avsaknad av självinsikt, det är någon annans ansvar för att de inte klarar av att ha nära relationer?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp