Varför klassas inte incels som terrorister?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men de måste ju lida av total avsaknad av självinsikt, det är någon annans ansvar för att de inte klarar av att ha nära relationer?
Jag har diskuterat med flera och de ser det bara som att det är kvinnornas fel. När jag säger att de har ett eget ansvar att gå ut och träffa folk så är jag känslokall och slår på dom. Det enda de vill höra är att det är synd om dom och allt är kvinnornas fel eftersom kvinnor väljer att vara med andra män.
De blir bara förbannade när jag tex frågade om hur de vill leva sina liv och vad de kan göra för att få det liv som de vill ha.
 
Jag har diskuterat med flera och de ser det bara som att det är kvinnornas fel. När jag säger att de har ett eget ansvar att gå ut och träffa folk så är jag känslokall och slår på dom. Det enda de vill höra är att det är synd om dom och allt är kvinnornas fel eftersom kvinnor väljer att vara med andra män.
De blir bara förbannade när jag tex frågade om hur de vill leva sina liv och vad de kan göra för att få det liv som de vill ha.
Om de inte har några vänner måste ju de andra männen också välja att vara med andra män än dom då? Hur tänker de kring det?
 
Om de inte har några vänner måste ju de andra männen också välja att vara med andra män än dom då? Hur tänker de kring det?
Jag föreslog att några skulle träffas tex att jag kunde "para ihop dom" men det var inte intressant. Några tyckte att de hade lite kontakter med andra genom att de spelade. Men- de pratade aldrig och träffades aldrig utan hade bara kontakt genom spelet och pratade bara om det.
 
Det finns en lagstadgad rätt i Sverige att demonstrera. Huruvida individuella handlingar eller aktioner som utförs av olika grupper är rätt eller inte är inte min poäng. Det ger dock inte motparten rätt att i sin tur utföra saker emot lagen som är mer våldsamma t ex att köra över demonstranterna.

Och det sa jag aldrig heller.
 
Gillar man inte de lagar och regler som finns är det bara att engagera sig politiskt för att ändra dem. Inte störa eller förstöra för folk som bara försöker försörja sig (och som dessutom noggrant följer uppsatta regler för sin verksamhet).

Inte sjutton betalade aktivisterna lön för de borrare som inte kunde jobba när aktivisterna kedjat fast sig på deras rigg.
Aktivism ÄR att engagera sig politiskt. Och tro mig, aktivister vet om att omgivningen ser dem som galningar eftersom syftet med direkt aktion är att störa ordningen.
Jag tänker inte vädja till ditt sunda förnuft genom att prata om suffragetterna och informera om hur viktigt och effektivt civil olydnad kan vara som fredligt politiskt verktyg, du har redan bestämt dig, men du framstår som extremt okunnig som öser galla över aktivister och benämner dem som brottslingar.
 
Senast ändrad:
Vi får enas om att inte vara överens där. Jag pratade om aktivister generellt, de är ett otyg. Och ja, min åsikt är inte nyanserad någonstans eftersom jag har ett jobb där vi alltid är under ett hot av aktivister. Tack och lov har jag inte råkat ut för dem ännu men jag misstänker att det bara är en tidsfråga.

Jag har kollegor som fått sina bilar saboterade av aktivister.
Jag kan lova dig att om jag körde omkring med ett vargmärke på bilen så finns det väldigt många ställen ute i landet som jag inte skulle våga parkera den på. :laugh:
 
Aktivism ÄR att engagera sig politiskt. Och tro mig, aktivister vet om att omgivningen ser dem som galningar eftersom syftet med direkt aktion är att störa ordningen.
Jag tänker inte vädja till ditt sunda förnuft genom att prata om suffragetterna och informera om hur viktigt och effektivt civil olydnad kan vara som fredligt politiskt verktyg, du har redan bestämt dig, men du framstår som extremt okunnig som öser galla över aktivister och benämner dem som brottslingar.

Trevligt personligt påhopp där. Vi lever i ett demokratiskt samhälle där alla har rösträtt så jämföra dagens aktivister med suffragetter blir lite absurt.

Är du helt ok med att hindras att jobba pga aktivister och eventuellt bli utsatt för skada pga dem? Jag är inte det.
 
Men de som var här var ju varken maskerade eller inne på någons gård? Man kan ju inte straffa personer för det som någon annan gjort bara för att de två råkar tycka samma sak. Den ena använder fredliga lagstödda metoder och den andra brottsliga metoder.

Bullshit att det är lagliga metoder. Det drabbar DJUREN när man blockerar slakterier. Inte bonden (annat än indirekt med oro och sorg över djurens ökade lidande) och inte slaktarna. DJUREN.
 
Ja den konservativa mansrollen gör de väl ensamma. Dvs den starke mannen som inte pratar om känslor och bara pratar om hur han mår med partnern.
Fast jag vet inte riktigt om jag håller med där. Sätter du en man och en kvinna i precis samma situation och de inte gör något själva så kommer kvinnan få mer social kontakt (visserligen till största del baserat på sexuellt intresse) än mannen. Så om du sätter två personer av olika kön som mår dåligt i precis samma miljö så kommer kvinnan i mycket större utsträckning få någon som initierar kontakten och frågar hur de mår än mannen oavsett hur man sedan skulle svara och dela med sig av sitt mående.
 
Fast jag vet inte riktigt om jag håller med där. Sätter du en man och en kvinna i precis samma situation och de inte gör något själva så kommer kvinnan få mer social kontakt (visserligen till största del baserat på sexuellt intresse) än mannen. Så om du sätter två personer av olika kön som mår dåligt i precis samma miljö så kommer kvinnan i mycket större utsträckning få någon som initierar kontakten och frågar hur de mår än mannen oavsett hur man sedan skulle svara och dela med sig av sitt mående.
Det motsäger inte det jag skriver. Varför tar folk mer kontakt med kvinnan? Könsroller?
 
Nu pratar jag inte om raggning utan om att skaffa vänner.
Varför kan inte ensamma män bli vänner med varandra.
Det blir inte bara raggning du får tänka lite större social effekt än så. Varje social exponering öppnar sedan för ytterligare sociala kontakter, du gå på en fest eller en bar med ett "ragg" eller killen som bara är "kompis" med dig, möter ytterligare folk.

Varje initiell social kontakt öppnar dörrar för nya sociala kontakter sen oavsett om det är ett ragg, kompis, delad hobby.
 
Det blir inte bara raggning du får tänka lite större social effekt än så. Varje social exponering öppnar sedan för ytterligare sociala kontakter, du gå på en fest eller en bar med ett "ragg" eller killen som bara är "kompis" med dig, möter ytterligare folk.

Varje initiell social kontakt öppnar dörrar för nya sociala kontakter sen oavsett om det är ett ragg, kompis, delad hobby.
Jag förstår inte vad du kritiserar. Jag säger ju precis det- att de bör bli mer sociala. Inte bara för att träffa partner utan folk rent allmänt.
 
Jag förstår inte vad du kritiserar. Jag säger ju precis det- att de bör bli mer sociala. Inte bara för att träffa partner utan folk rent allmänt.
Ja men det jag kritiserar är att det inte är nödvändigtvis att männen är så mycket sämre som gör den stora skillnaden utan att kvinnorna har andra sociala förutsättningar som männen inte har oberoende av sina egna handlingar.
 
Och varför är det så? Och vilka är de?
Ja men om du tar bort männens agerande i det hela så får ju inte männen det bättre utan kvinnorna det sämre. Om männen slutar söka kontakt med kvinnor (vilket jag förövrigt inte tror är baserat bara på "patriarkat") så blir inte männen mindre ensamma.

Men visst det blir väl mer jämlikt på så sätt att kvinnorna skulle bli närmare i ensamhet rent teoretiskt men rent praktiskt så tror jag inte att det kommer förändra sig särskilt mycket oavsett. Män kan lära sig att prata mer med varandra och söka vänskap med varandra eventuellt men jag ser det inte som främst könsrollsrelaterat att man inte gör det nu utan att man främst inte har de (bättre) förutsättningar som kvinnor har som gör att det skiljer sig i ensamhet och social utsatthet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp