Varför så långa sidor?

E

Eivor

Varför har ni så långa sidor? Nu kan jag inte komma ner längst ner, och kan inte, tex, överhuvudtaget, se, mitt eget inlägg, som jag nyss skrev, så jag vet inte hur det blev, om det blev rätt, men det blev det väl säkert, men jag tycker att det är onödigt långa sidor, dessutom ligger det för långt till höger, så jag kan inte se slutet av meningarna.
 
Sv: Varför så långa sidor?

Jag förstår faktiskt inte riktigt vad du menar.

kan inte, tex, överhuvudtaget, se, mitt eget inlägg, som jag nyss skrev, så jag vet inte hur det blev

Använd förhandsgranskningen så ser du vad du skrivit INNAN du skickar det.

Har du optimerat inställningarna i din kontrollpanel?

Vad har du för skärmupplösning?
 
Sv: Varför så långa sidor?

Du får gärna försöka förklara lite mer, jag vet inte riktigt om jag hänger med.

Om du har väldigt låg upplösning på din bildskärm kanske du kan ändra den till lite högre, som det låter på dig har du 800x600 i upplösning.
De flesta nya skärmar nu för tiden klarar 1280x1024.

Om du vill behålla 800x600 finns det möjlighet att fälla ihop hela menyn till vänster så bör du inte behöva scrolla i sidledd.

Att du inte kan komma längst ned förstår jag inte riktigt.
Kanske något har hänt, att jag lyckats peta in någon kod någonstans som inte fungerar i din webbläsare. Vad har du för webbläsare? Vilken version?
 
Sv: Varför så långa sidor?

Jag vet inte hur jag ska förklara, det är som jag skrev, precis.
Men det är säkert så då, att min webbläsare är för gammal.
I och för sig, så vet jag inte riktigt vad en webbläsare är för någonting, men jag antar att det är antingen själva, nää, det kan ju inte vara word och de, men kanske själva "stommen" på nått sätt, eller också är det internetprogramversionen som avses. Den har väl också några år på nacken.
 
Sv: Varför så långa sidor?

Kan du inte visa bild på hur det ser ut?:D
 
Sv: Varför så långa sidor?

Webbläsaren är den som antagligen heter Internet Explorer hos dig. Några andra vanliga är Safari, Firefox och Opera.
 
Sv: Varför så långa sidor?

Webbläsaren är den som antagligen heter Internet Explorer hos dig. Några andra vanliga är Safari, Firefox och Opera.
Ja, det är det jag menar med internetprogram. Då hade jag ju rätt då, att det var det, jag har nog hört det någon gång tidigare, men inte betraktat det som en livsviktig information, eller som man brukar säga, det gick väl in genom det ena örat och ut genom det andra. I alla fall, så har jag en sådan och jag tror att det är version 5. Finns det?
 
Sv: Varför så långa sidor?

Du har inte bara flyttat fönstret?:angel:
Jag vet hur man gör när man flyttar fönstret, men det spelar ingen roll om jag gör det, sidan går ändå inte att bredda mera, bara att minska. Och eftersom jag inte kommer längst ner på sidan, så kan jag inte heller flytta mig i sidled på sidan, för jag kommer inte åt den där pilen.

Det borde väl inte vara så svårt att fatta.
 
Sv: Varför så långa sidor?

Du borde nog uppdatera till åtminstonne version 6 av IE

Har du kollar skärmupplösningen?

Högerklicka på skrivbordet, välj egenskaper, fliken inställningar
 
Sv: Varför så långa sidor?

Om du inte ens ser scrollisten så har nog IE trillat ur bild för dig.

Ställ muspekaren på den blåa raden längst uppe på webbläsaren, den där det står Internet Explorer och lite annat tjafs på.

Tryck ner vänstra musknappen och håll den nere.

Flytta hela muset så att fönstret flyttar sig till högst upp på sidan.

Släpp upp musknappen.

Nu borde scrollisten längst ner synas.


Men som A_K_N skriver så ska du nog uppgradera till en senare version av IE också, 7 är den senaste, men 6 är bra nog (så om du har 6 så behöver du inte uppgradera just nu).

Du kollar vilken version du har genom att gå in på menyn där uppe, den som heter Hjälp och där välja Om Internet Explorer.
 
Sv: Varför så långa sidor?

Du, hon vet faktiskt hur man flyttar fönster! Det är väl inte så svårt att fatta.:angel:


Som Eivos så "vänligt" påpekade för mig tidigare i tråden.:smirk:
 
Sv: Varför så långa sidor?

Borde inte den här tråden flyttas till datorer? Det är knappast en fråga om Bukefalos.
 
Sv: Varför så långa sidor?

Du borde nog uppdatera till åtminstonne version 6 av IE
Har du kollar skärmupplösningen?
Högerklicka på skrivbordet, välj egenskaper, fliken inställningar
Nu kommer ni ut ur bild för mig!

Jag har kollat skärmupplösningen, och det är inte det, explorer är liksom låst i det här läget.

Ja, jag får väl se om jag får tillfälle att uppgradera mig, men risken finns ju, att inte heller detta kommer att spela någon roll.

"IE har trillat ut ur bild" Vad betyder det? Ska det vara någon slags hjälp eller?

Och jo, man kan ju fundera över varför man väljer att beskriva hur man gör när man flyttar fönstret, när jag precis har påtalat att jag vet hur man gör just det.

Ja, "Snuffsan", du får ursäkta mig att jag har så svårt för att vara lika "vänliga" som ni. Ta det inte så personligt. I detta ville jag bara lösa problemet med min dator, ej problemet med min personlighet.
 
Sv: Varför så långa sidor?

Vet du hur man laddar upp bilder på internet?
Kan kanske bli lättare att hjälpa om man vet hur det ser ut för dig.

Tryck isåfall på Print Screen (Prt Scr, finns uppe till höger på tagentbordet), öppna Paint och klistra in bilden (Ctrl + v) och spara sen bilden som tex .jpg.
Ladda sen upp bilden på internet och klistra in länken i bilden!
 
Sv: Varför så långa sidor?

Något som du kanske redan provat, dubbelklicka i det blåa fältet högst upp i fönstret. Fönstret bör då maximeras och fylla hela skärmen. Blir det någon skillnad?

Annars tror jag det vore bäst om du frågade någon datorkunnig i din bekantskapskrets. Det brukar alltid vara lättare om man är två om man skall lösa knepigheter.

Annars kanske du kan ladda ner och installera firefox, du borde då i vilket fall få en säkrare webbläsare än den du har idag, troligen också en hel del bättre.
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/
 
Sv: Varför så långa sidor?

Ujuj Gunnar!

Inte rekommendera en engelsk version till en som inte ens vet vad som är en webläsare ;)

Då jag inte vet vilket windows Eivor kör rekommenderar jag Firefox 1.5 på svenska <--- på den länken kommer man direkt till nedladdningen.

Håller med Snuffsan om att Bukefalos-hjälp är fel forum för denna fråga och flyttar den till Datorer.

Anna-Karin, moderator
 
Sv: Varför så långa sidor?

Det är inte så att det är skärmen som behöver en justering? Om felet är i flera program dvs.
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 464
Kropp & Själ Det här dyker upp med jämna mellanrum på forumet. Vi är flera som har eller har haft fobier, både vanliga och ovanliga. Så, har du en...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
10 290
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 592
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 128
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp