Bukefalos 28 år!

Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Torkad frukt är en jättebra lösning för mig på så sätt att färsk frukt inte går åt här hemma - torkad frukt håller liksom länge, så den går åt istället för att man köper färsk frukt som ändå blir liggande. Dessutom är det lättare att blanda om man köper torkad (inte sådana "Snacks" från lösvikt, utan i påsar) frukt som redan är klar att äta, än om man köper en massa olika frukter som man måste blanda själv, skala, skära och böka.
Det känns liksom inte värt det på något vis, då tar jag hellre lite extra energi :D
(Det är ändå så pass liten mängd att jag känner att den går åt, så det är ingen energi som lagras s.a.s. åtminstone känns det inte så :) )

Men jag vet att coop har frysta bär på lösvikt, så kanske kan jag köpa lite blandade bär där, och ha ikväll?
Vi har ingen frys, och frysfacket är utomordentligt dåligt, så att köpa en massa frysta bär går liksom inte heller :)

Är det förresten riskfritt nu, att äta färska frysta bär? Det var ju tal om ett tag att det var farligt p.g.a någon bakterie eller vad det var?

För övrigt är det jättekul på träningen nu när jag ändå kan variera den så pass mycket!
Styrketräningsprogram som passar mig jättebra, danspass som dels är jätteroliga och dels ger bra kondis (jag orkar t.om. springa till bussen nu...) koordination och allmän motion, och så ska jag se om Cx funkar i längden, för det tror jag ändå är bra för mig också.

Dessutom gör det ju väldigt mycket för det psykiska måendet också, en helt annan energi, självkänsla som byggs på och irritationerna minskar.

Av all träning nu så är defintivt Afro-aerobics och "Onsdags-zumban" de roligaste :)
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

wpid-fb_img_13832908696916177.jpg


:D
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Det låter härligt att du ser positiva effekter av träningen på flera plan! Toppen att du hittat sånt som passar dig.

Utan frys är nog inte frysta bär någon god idé, det förstår jag. Jag är själv barnsligt förtjust i färsk frukt och tycker att bara lite tärnat äpple med kanel i kvargen eller yoghurten är smaskens. Det behöver inte vara konstigare än så och man behöver ju inte ha hundra sorter hemma på en gång. Särskilt inte om du kompletterar med lite snaskig torkad frukt. MEN, som sagt, det är ju helheten som är viktig och den vet jag ju ingenting om! Det vet du bättre själv.

Hur är det förresten med keso, äter du det? Apropå mellanmål, alltså. Keso med lite skivad banan i kanske kan funka om kvargen känns för hardcore?
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Wizo - tack för tipsen, men maskiner funkar jättebra för mig då jag har ett individuellt program samt. väldigt duktiga instruktörer att rådfråga på plats :)[/QUOTE]

Inte för att låta taskig eller negativ nu, bara lite på skoj. Varför har du då startat den här tråden om "det funkar jättebra för dig"? Lite ironiskt. :)
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Det låter härligt att du ser positiva effekter av träningen på flera plan! Toppen att du hittat sånt som passar dig.

Utan frys är nog inte frysta bär någon god idé, det förstår jag. Jag är själv barnsligt förtjust i färsk frukt och tycker att bara lite tärnat äpple med kanel i kvargen eller yoghurten är smaskens. Det behöver inte vara konstigare än så och man behöver ju inte ha hundra sorter hemma på en gång. Särskilt inte om du kompletterar med lite snaskig torkad frukt. MEN, som sagt, det är ju helheten som är viktig och den vet jag ju ingenting om! Det vet du bättre själv.

Hur är det förresten med keso, äter du det? Apropå mellanmål, alltså. Keso med lite skivad banan i kanske kan funka om kvargen känns för hardcore?
Keso funkar! Förut hade jag keso med mandarinklyftor och kanel på knäckebröd - det var gott!
Wizo - tack för tipsen, men maskiner funkar jättebra för mig då jag har ett individuellt program samt. väldigt duktiga instruktörer att rådfråga på plats :)

Inte för att låta taskig eller negativ nu, bara lite på skoj. Varför har du då startat den här tråden om "det funkar jättebra för dig"? Lite ironiskt. :)[/QUOTE]
"Lite på Skoj"?
Enkelt: jag behöver maskinerna till stor del, det som var problemet har vi ju kommit fram till - jag mesade för mycket! :)
Nytt program, nya maskiner och nya rutiner = score! Nu sitter t.om. min "korvskinnsjacka" som inte gick att knäppa om jag hade telefonen i fickan, ganska bra! :)
CX:en där man bara använder kropp + gummiband i 30 min funkar hyfsat som komplement, men det skulle inte funka med bara sådan typ av träning.
Tänkte däremot testa det ett tag för att se vilka övningar som passar mig, så att jag kan göra dem på egen hand sedan.


Nej, den naturella.
Image.aspx


Den tycker iallafall jag, är rundare i smaken, en bra inskolningskvarg.

Tänkte väl! :)
Testade dessertvarianten - himmel så sliskigt söt den var! :D
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Jag tror hjärnan har säckat ihop eller något!
Zumba-passen funkar inte alls, trots att det är samma koreografi - jag kommer av mig och får totalt hjärnsläpp.
Afron, samma sak - jag KUNDE koreografin, jag VISSTE vad jag skulle göra - men nej.
Så nu är självförtroendet i botten och jag vet inte om jag vill vara med längre även om det fortfarande är jätteroligt!
Igår var vi bara fem stycken på Zumban, varav 3 hade aldrig varit med förut, vilket var ganska hemskt då allt blev så påtagligt :/
koreografin på Afron är nästan helt utbytt, och för mig funkade den nya ganska bra, men det blir liksom som att det tar stopp efter typ 20 minuter, då vill hjärnan liksom inte vara med längre och jag tappar kontrollen.
Är noga med att dricka och sådär, ser till att jag ätit något lätt innan (typ en banan) men näe.

Så vad gör jag nu?
Lägger av med passen? Kämpar vidare och går emot hjärnsläppen? (jag har i alla fall inte ramlat omkull - än) gör så gott jag kan med vetskapen att jag är sämst av alla och inte fattar, men ser det som en chans att röra på mig?

Jag vet inte.
Tips på hur jag kan kicka igång hjärnan igen? Eller är den helt körd? :p (kan tillägga att mitt minne i övrigt har blivit betydligt sämre, frågar någon vad jag gjort senaste veckan blir svaret "eeh...minns inte" i 9 fall av 10.
Neurologiska statusen i övrigt är väl relativt oförändrad, låsning i ryggen bara, så jag tror inte att någon av sjukdomarna förvärrats (jag VÄLJER att inte tro det, även om det rent teoretiskt skulle kunna vara så) men ja, det jag efterfrågar här EGENTLIGEN är väl tips på hur jag ska gå vidare?
Fortsätta göra bort mig på passen och känna att jag inte kan?
Fortsätta på passen och försöka ändå?
Lägga ner alla pass helt och hållet?

Finns det något jag kan göra för att hålla igång hjärnan under passen? Jag har testat banan/yoghurt och/eller energidryck.
Och det hjälper kanske lite, men energidryck är ju inte direkt optimalt, eller egentligen är det väl totalt värdelöst.
Men jag har liksom inga andra idéer nu.

Hjälp :(
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

En dextrosoltablett en stund in i passet? För att ge hjärnan snabb energi.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Ah, tack för påminnelsen! Jag har slut på B12-tabletterna (tar dem receptfritt annars och de hjälper) får gå och köpa nya :)
Tanten - jag hade inte tänkt på dextrosol! Smart!

Det är tur att Buke finns :)
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Vad bra:) Nu tycker jag att mitt minne är lika hopplöst både med och utan b12 men för vissa hjälper det:p
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Vad äter du _innan_ träningen? Äter du energi, lite extra eftersom du ska träna hårt? Nu pratar jag inte energidryck och dextrosol. Kroppens främsta energitillskott kan ses som bränsle, och det bränslet det heter kolhydrater. Äter jag inte ordentligt så kommer jag knappt ihåg att sätta ena foten framför den andra när jag går. Sedan jag började träna är det hur tydligt som helst för mig, de gånger jag känner att jag är trött, orkeslös, oengagerad, med minnesproblem och tittar i facit så har kosten varit under all kritik. Kolhydraterna är jätteviktiga när man tränar. Alla domedagsprofeter som mässar om de farliga 'kollisarna' och höjer på pekgingret för det vita brödet, pastan och potatisen spelar i en annan liga än vad du gör, lyssna inte på dem. Du ska se till att kroppens depåer är fyllda, du ska förbruka det glykogen som står stilla i kroppen och du ska fylla på med vad din kropp behöver, sen kommer kroppen belöna dig.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Knapp

Hej igen!
Träningen går väl rätt bra, och jag tycker jag märker resultat (inte minst på flåset! Jag får typ inte astma-besvär av en timme Zumba längre...) MEN! Nu har de lagt om schemat för grupperna till våren, och INGENTING fungerar för mig. Typ.

Afron som var helt underbar och passade mig perfekt kommer att vara på tisdagar nu framöver - och då KAN inte jag! :(
Lika så Zumban här på gränby, förut onsdag - nu tisdag.
Onsdagar kan jag - men inte på något av passen som går på gränby, utan då får jag böka mig ut till boländerna (till det alldeles för stora gymmet som jag inte gillar ALLS!)

Så då återstår bara Bodybalance på lördagar (nu under jul har de haft på onsdagar också) och zumban på söndagar.
Jättetråkigt! :cry:

Funderar på om jag skulle testa BodyJam* eller BodyAttack **, men jag tror att det är för påfrestande :(
* Bj – BodyJam
Konditionsträning till aktuell och de senaste dansstegen. www.lesmills.com/bodyjam

** Ba - BodyAttack
Träning innehållande enkla aerobics- och gympasteg samt styrkeövningar för hela kroppen. Intensiv. www.lesmills.com/bodyattack

Les Mills programmen är väldigt svåra för mig, bodybalance funkar p.g.a det lugnare tempot men, jag kanske skulle testa?
Är väl inte värre än att man går ut om det inte funkar?

Jag är för övrigt grymt förvånad över att mina katastroftankar har hållt sig borta från passen!
Det enda jag tänkt är "tänk om byxorna spricker"...inte "jag kommer snubbla/ramla/slå till någon/bryta benet" eller liknande.

Jag tappade balansen på Bodybalance och ramlade - en gång, men med tanke på upplägget är det snarare konstigt att jag inte ramlar mer än så :rofl:


Vill helst inte åka ända ut till boländerna för att gå på passen, speciellt inte nu i vinter, men...
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Jag tycker jag äter rätt ok ändå, tänker liksom inte "bort" något - och dricker gärna en smoothie med diverse vitaminer, fibrer, kolhydrater, mineraler och allmän energi i :)

Gör ganska blandade smoothies - ofta ungefär så här:

Apelsin
Banan
Päron/äpple
Lite naturell yoghurt
Morot
Gurka
Torkad frukt (utan tillsatt socker)
Gojibär
Dinkelkli
Dadelströ
Krossade linfrön
Probiotika

Typ :p
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Hej igen! :D
Haft en liten svacka i träning under julschemat - men nu är jag på G igen! :bump:
Testade BodyJam i måndags (zumba i söndags, med min favvoinstruktör) och kommer ge det några chanser till innan jag dömer ut det :p
Ganska kul var det, men svårt! (Som allt annat i början)
Kommer även fortsätta på afron tror jag, får prioritera bort en annan grej, om det inte är något speciellt där.
Så, det blir typ så här:
Mån - Bodyjam (eller Bodybalance)
Tis (inte varje tisdag dock) Afro
Varannan onsdag - Zumba
Tors + fredag inget speciellt (alt. Styrka)
Lördag - Bodybalance
Söndag - Zumba

+ programmet från sjukgymnasten för axeln.

I morgon har jag förresten mitt första pass med PT (antagligen sista också) hade tur idag och såg att det fanns en chans att få träna med en PT som håller på att avsluta sin utbildning, så det var helt gratis! :bump:
(Sedan Zumba på kvällen...)

Frukosten består oftast av naturell yoghurt med dinkelkli, gojibär, krossade linfrön, dadelströ, Probiotika, någon frukt/ägg.

Sedan har jag börjat äta bättre över lag, mer grönsaker och fullkorn t.ex.
Har jag bråttom någonstans blir det en måltidsersättning (istället för rent godis) och/eller någon frukt.
Ska försöka ersätta mackorna/färdigmaten hos passhunden med något vettigare.
Funderar på om jag ska be dem köpa hem lite saker åt mig så jag vet att det finns ordentlig mat och jag slipper fundera på om/vad jag ska/kan ta (jag har i princip fri tillgång till kyl/frys men det är svårt ändå...inte minst med tanke på allergier.
Vad kan jag fråga efter? Tips? (Absolut, definitivt tomatfritt)
:up:
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Kul att det går så bra för dig! Be PTn visa dig så du kan köra ett helkroppspass på gymmet någon dag i veckan, så du får lite styrketräning också. Tips på mat att ha i kylen hos passhunden är ägg (då kan du tex ta med lite grönsaker hemifrån och göra en omelett, eller bara koka/steka/äggröra). Annars slår jag ett slag för att göra ett gäng matlådor och stoppa in i deras frys, om det finns plats för det.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

:)
Jag har program för helkroppspass också :) men i.o.m att det inte är bestämda tider (som öassen) är det lättare att "komma undan" :p
Dock klarar sig passhunden mer och mer ensam nu, så jag kommer kunna smita ner och träna (de har ett gym i samma kedja, som jag då har tillgång till) när jag är där, men det gymmet är så himla litet!
Är man inte ensam där så blir det trångt :rofl: (undanflykter, jag vet, men jag ska ta tag i det nu :) )
Grejen med mat hos passhunden är att det är de som ska stå för den, egentligen, så jag vill inte köpa dit en massa, helt enkelt :)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 041
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp