Bukefalos 28 år!

Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Hur äter du i förhållande till träningen?
Får du i dig nog med proteiner?

Man kan träna jättemycket, men äter man fel så får man inte de resultat man önskar alla fall.

Alltså, jag anser att jag kunde äta bättre, absolut - men det kunde också vara så mycket sämre.
Däremot tar jag hemskt gärna emot tips på bra (gärna billig) mat/mellanmål! :bump:

Förresten testade jag CX efter zumban, det var jobbigt, men inte så "tokigt" så kanske...det verkade funka att ligga ner i alla fall.
 
Senast ändrad:
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Mellanmål: Testa den smaksatta kvargen från Lindahls. Finns i jordgubb och vanilj, säljs i stora burkar och räcker därmed till flera tillfällen. Smakar fantastiskt gott! Den hittar du bl.a. på citygross. Har för mig att jag sett jordgubbsvarianten på willys också
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Jordgubb kan nog krocka med allergin, men jag ska kika på det! :)
Kan/ska man ha något till?
Idag så tog jag en banan och en froosh mellan passen för att ladda om, och jag brukar köpa banan + "mjölkdryck med extra protein" efter träningarna. Är det bra eller dåligt?

Det kommer bli gröt till frukost framöver, just nu "blandgrynsgröt" med nerklippt torkad frukt i, alt. Great.

Vi har fått tips på nyttiga "biffar" man kan göra:
Tonfisk, ägg, broccoli, lök och morot. Det är supergott, borde väl även vara bra mat?

Jag har försökt mig på dessa bananpannkakor, men de blir mest "scrambled bananas"...gott förvisso, men det ser inte så aptitligt ut.
Imorgon kommer jag att träffa de två dietisterna jag gått hos, kanske skulle fråga dem om mat som är ruskigt bra när man tränar?
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Jag brukar äta kvargen för sig själv. Testa vaniljvarianten, den borde väl inte bli några problem?
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Alltså, jag anser att jag kunde äta bättre, absolut - men det kunde också vara så mycket sämre.
Däremot tar jag hemskt gärna emot tips på bra (gärna billig) mat/mellanmål! :bump:

Förresten testade jag CX efter zumban, det var jobbigt, men inte så "tokigt" så kanske...det verkade funka att ligga ner i alla fall.

Har du någon koll på hur många gram du får i dig per dag av:
Protein
Kolhydrater
Fett

Har du någon koll på ungefär hur många kcal du snittar på per vecka?
Är du inte väldigt unik har du troligen svaret på dina funderingar där.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Nix, nope. nej. Ingen större koll.
Men det vände nu när jag bytte träningstaktik, dock vill jag ju få ut bästa möjliga av det så jag tar till mig alla tips jag får :)
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Hur ligger den i pris?

Lindahls ligger väl på ca 17 kr för 500 g, om jag inte minns fel
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Den "ProFeel"?
Den har jag testat...det gick INTE, men Lindahls ska jag leta reda på.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Hur ligger den i pris?

Lindahls ligger väl på ca 17 kr för 500 g, om jag inte minns fel



Dyr! Ungefär samma pris men för 175g O_o. Det vanliga eländet när proteinvärdet ligger högt.
Jag äter det sällan men tycker det är perfekt som mellanmål tack vare kalasvärdena. Finns även i smakerna blåbär och aprikos.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Lidls naturella kvarg är väldigt billig. Jag äter den med hallon. Efter träning när man behöver fylla på med lite kolhydrater så mixar jag kvarg, någon tesked socker och frysta hallon. Det blir som glass! :d
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Om du ska äta kvarg är det billigare och du får bättre värden genom att blanda i bär, frukt eller fun light i kvargen.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Lidls naturella kvarg är väldigt billig. Jag äter den med hallon. Efter träning när man behöver fylla på med lite kolhydrater så mixar jag kvarg, någon tesked socker och frysta hallon. Det blir som glass! :d

Jag vet! Helt underbart gott och det är ett regelbundet inslag i min kost MEN när jag är på flygande fot och behöver ett mellanmål är proteinberikad smaksatt kvarg ett helt ok alternativ.

Btw så var Lidlkvargen till en början ett riktigt klipp. Har för mig att jag handlade 500g för 5-7 kr när Lidl kom till Sverige. Sedan upptäckte alla kroppsbyggare Lidls kvarg och vips var den alltid slut och vips chockhöjdes priset.
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Alltså är det skillnad på kvarg och kvarg? Köpte hem icas egna naturella "bra till matlagning och bakning" den smakade verkligen vidrigt att äta "ren" men tillsammans med en hög torkade tranbär och "strödadlar" så gick det ner, men som den är? Never! :eek:
 
Senast ändrad:
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Håller med dig, börja med den dyrare kesellan från arla, och trappa ner den med kvargen från lidl tillsammans med söta bär så har du snart vant dig och kan då uppskatta kvargen även naturell och även i matlagning som till kalla ajvar eller romsåser också. :)
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

När man är så mör att man bokstavligen snubblar ut ur gymmet, då har man tränat på bra va? :D

Blev tvungen att sova middag en stund, var uppe på gymmet 8.15 typ, kom hem 11.30, men då handlade vi förvisso lite innan vi gick hem - och så var jag in på TBS och peppade mig själv med alla nya fina produkter de fått in! :love:
Längtar tills adventskalendern Deluxe blir min! :love::love: (tänker ha den som belöning och motivation för att jag är så fantastiskt duktig! :D :bump:)

Innan gymmet blev det en skål med naturell yoghurt, strödadlar (det var faktiskt riktigt gott! Var lite skeptisk sedan alla dessa dadlar som legat framme likt skrumpna hjärnor hemma till jul...) lite musli, torkade tranbär och 1/2 banan - det kändes som en jättebra frukost - och den räckte nästan hela vägen! Behövde en banan på vägen hem dock.
(Köpte sådan "ProFeel yoghurtdryck som jag skulle ha på hemvägen igår, men glömde naturligtvis att ta med den idag...)

Antagligen blir det en halvtimmes CX ikväll med :)
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

Alltså är det skillnad på kvarg och kvarg? Köpte hem icas egna naturella "bra till matlagning och bakning" den smakade verkligen vidrigt att äta "ren" men tillsammans med en hög torkade tranbär och "strödadlar" så gick det ner, men som den är? Never! :eek:


Ofta hänger det ihop med kolhydrater och fett, desto högre andel fett/kolh ju trevligare smak.
Poängen med kvarg och fläskjakt är dock att kcal/100g är så lågt som möjligt ;)
 
Sv: Varför uppnår jag inga som helst resultat med min träning? :(

När man är så mör att man bokstavligen snubblar ut ur gymmet, då har man tränat på bra va? :D

Blev tvungen att sova middag en stund, var uppe på gymmet 8.15 typ, kom hem 11.30, men då handlade vi förvisso lite innan vi gick hem - och så var jag in på TBS och peppade mig själv med alla nya fina produkter de fått in! :love:
Längtar tills adventskalendern Deluxe blir min! :love::love: (tänker ha den som belöning och motivation för att jag är så fantastiskt duktig! :D :bump:)

Innan gymmet blev det en skål med naturell yoghurt, strödadlar (det var faktiskt riktigt gott! Var lite skeptisk sedan alla dessa dadlar som legat framme likt skrumpna hjärnor hemma till jul...) lite musli, torkade tranbär och 1/2 banan - det kändes som en jättebra frukost - och den räckte nästan hela vägen! Behövde en banan på vägen hem dock.
(Köpte sådan "ProFeel yoghurtdryck som jag skulle ha på hemvägen igår, men glömde naturligtvis att ta med den idag...)

Antagligen blir det en halvtimmes CX ikväll med :)

Vad härligt att läsa att du är så bra igång med träningen! Det låter som att du har kul också, stämmer det? Gött om det är så!

Nu är det ju förstås galet att gå in och peta i detaljer av din kost när det är helheten som är viktigt, så ignorera detta om du vill och redan har hittat balans i kosten, men tänker du på att torkad frukt är väldigt kaloritätt i jämförelse med färsk frukt? Det drar lätt iväg och blir mycket energi utan att ge så mycket mättnad. I och för sig innehåller torkad frukt en massa bra grejor också, och står valet mellan socker och torkad frukt skulle jag ur näringssynpunkt välja torkad frukt varje dag. I måttliga mängder ingen fara, men kanske ska du prova att ersätta lite av den torkade frukten med tex frysta hallon?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 041
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp