Varför valde din partner dig?

utan att blanda in mig själv i det hela (eftersom jag inte riktigt vet var jag står i detta)... så; om man ska göra sig kvitt det beror väl på om man vill det.

Självklart, men vill man så är det ett gissel. Oavsett om man vill eller inte, så är det också många saker som funkar så att man inte ska tänka sig att alternativ finns. Även det kan vara ett gissel att lyckas förhålla sig lite fritt till, oavsett vad man sedan väljer.
 
Självklart, men vill man så är det ett gissel. Oavsett om man vill eller inte, så är det också många saker som funkar så att man inte ska tänka sig att alternativ finns. Även det kan vara ett gissel att lyckas förhålla sig lite fritt till, oavsett vad man sedan väljer.
Försiktig undran - var inte det där en dumförklaring av "vanligt folk"?
 
Ja, man vill ju inte gärna få sperma på styret.
Nej, det vore ju verkligen att spilla sin säd.

Med tanke på hur fullständigt hopplösa kärleksäventyr man har i ungdomen, är det helt obegripligt att så många sedan långt upp i vuxen ålder fortsätter och fortsätter att odla drömmen om kärleken och den rätta. Förklaringen kan ju bara inte vara att tonårskärlekarna ger mersmak, i alla fall.
 
Du anar inte vad svårt och skuldbelagt det är att få snuskiga fantasier varje gång man hör en moped. :(

Nej, nej! Inte skuldbelägga dig själv. Du gjorde rätt! Annars hade han kunnat drabbas av ballhojta och köra ner i diket med sin moped. Det hade väl inte varit något kul minne?

Unga killar på moped ger mig den associationen på grund av ett radioprogram jag hörde för drygt trettio år sedan. Det var typ radiopsykologen, minns inte. I alla fall ringde eller skrev (minnet sviker) pojken in och var bekymrad för att hans flickvän vägrade hjälpa honom till utlösning. Han menade på fullaste allvar att han riskerade dikeskörning med moppen pga ballhojta när han körde hem ifrån henne :D Fan, vad kul jag haft åt det där i alla år.

Nu efter din lilla bekännelse blir det ännu roligare!
 
Det här att Drömmen om den possessiva kärleksrelationen är så lättsåld, är inte det jättesorgligt? Hur mysigt det än vore att sedan leva lycklig i alla sina dagar, så är ju hela idén så uppfuckad att det borde skina igenom och lägga ett sarkastiskt dis över den skimrande drömmen.

Det där lät väldigt desillusionerat.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
751
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 872
Senast: LaMagia
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 199
Senast: Bulldoozer
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
6 933

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp