Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! Jag är helt kär i den här lilla filuren :love:
Trots att han gjorde mitt liv jäkligt plågsamt i en halvtimme.. En halvtimme där jag dessutom fick klara mig utan maken. Men det var ju helt klart värt det! :)
 
Själv har jag blivit väckt av förvärkar? som känns, går inte sova igenom dom.
Wohoo. Hoppas det är på gång nu för vår baby boom verkar ha kommit igång ^^
Så nu får varken födande eller värkar avstanna ;)

Sj ligger man vaken o är allmänt less på detta nu
 
Har ofta svaga känningar nu ikv. inget som gör ont så det är nog inget som är på g inom den närmsta tiden iaf. säkert sånt jag har varje natt som man ej märker av och kan sova igenom, men nu när man är vaken så lägger man ju märke till dem. önskar det kunde dra igång nu..
 
Hur går det för dig @Sedna ?

Bebis på insidan och nu får han faktiskt gärna stanna där ett par dagar till! Har barnvaktsbyte idag och det vore bra om dottern och farmodern hinner bekanta sig lite med varandra innan det är dags. De har nämligen inte träffats på fem månader. Så just nu nöjd med mitt gravida tillstånd.:p
 
Liten snabb uppdatering.
Vattnet har gått (eller tror det är vattnet) värkarna kommer med ca 3 min mellanrum. Har pratat med förlossningen som tyckte jag kunde avvakta lite. Men vet inte hur länge man vågar avvakta?
Ååh snart bebis!
Det är så olika det där hur länge man vågar avvakta. Jag personligen hade åkt raka vägen in, men jag har också en bakgrund med väldigt snabba förlossningar när vattnet väl har gått. Så jag är nog kanske inte rätt person att fråga.
Tycker du kan åka in för en koll iaf? Säger som min bm sa, bättre att åka in och bli hemskickad än att inte hinna in alls :)
 
Liten snabb uppdatering.
Vattnet har gått (eller tror det är vattnet) värkarna kommer med ca 3 min mellanrum. Har pratat med förlossningen som tyckte jag kunde avvakta lite. Men vet inte hur länge man vågar avvakta?

Heja!! Det är i gång! :bump:

Svårt att svara på hur länge du vågar avvakta. Förlossningar är så olika! Men tycker du det känns otryggt att vara hemma så prata med förlossningen igen.
 
Stort grattis till bebisar som har kommit och heja den som är på g! (försökte tagga er (mammor såklart :p), men mobilen ville inte...)

Även om min förra förlossning tog vansinnigt lång tid och avslutades med sugklocka, så kommer jag nog att ge mig iväg i god tid den här gången, när det sätter igång. Har ca en halvtimme till sjukhuset, men med en jäklarns lång bro på vägen, som det är begränsad framkomlighet på pga eviga reparationsarbeten... Vill INTE riskera att föda på bron! :D
 
Åh vad roligt att det börjar hända saker! Det är nog all påskledighete med slappande, god mat och godis.

Jag har invigt sonens säng i natt med sonen. Han har sovit som en stock. Jag har sovit helt ok men haft lite förvärkar igen. Har njutit av att de varit borta ett gäng nätter. Och då jag har tre veckor till BF får hon gärna stanna inne en vecka till.
 
Grattis till @Mulles_matte och sonen :D Hade ju ändå lite rätt när det var lite tyst i tråden att nått var på gång :D Så kul.

Och heja @Shpongle som förhoppningsvis får träffa sin bebis idag :D

Förstår om ni som fått bebis inte orkar göra detta just nu men efter hand sen kanske vi kan uppdatera vår lista med en "föddalista". Hade vart kul att hålla koll på datumen när bebisarna faktiskt kom ut :D
 
20/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: pojke / Det blev en:
25/3 - Shpongle, första barnet/ UL visade: pojke / Det blev en:
29/3 - Mulles_matte, femte barnet /UL visade: pojke /Det blev en:

5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
8/4 - Sedna, andra barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: pojke/ Det blev en:
10/4 - Minian, andra barnet / Gissar på:Pojke / UL visade:Pojke / Det blev en:
17/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej/ UL visade: Pojke / Det blev en:
19/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: tjej/ Det blev en:
21/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: flicka / Det blev en:
29/4 Minusgraader, andra barnet / Gissar på: / UL visade: Flicka / Det blev en:

1/5 - Kaki, andra barnet.
6/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: pojke / Det blev en:
6/5- Lo_, andra barnet/ Gissar på:/ UL visade/ Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på:Pojke/ UL visade: Tjej / Det blev en:
15/5 - Iglatjarn, andra barnet. NIPT-test visade: Tjej
25/5 - Linn-Nora, första barnet
30/5- Tingeling84,tredje barnet/UL visade:kille/Det blev en:

Bara uppd och fylla på med info om de som är född :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
933
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
952
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 718
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 044
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp