Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck.. vilken trotsig 5åring man har ibland. kastade ner en gammal telefon från balkongen. Som tur en gammal Nokia så jag är glad att marken klarade sig utan skador.
 
Det vill inte riktigt ta fart. Bra tryck i värkarna men retsamt oregelbundet. Ta en värk liggande är ohanterbart, men sitter på pilatesboll och nickar till när det blir längre pauser. Känns som en återupprepning, så är inställd på sovdos till natten.
Åh vad jobbigt! Har ni badkar så du kan ligga i ett varmt bad? Antingen om din partner kan sitta bakom och hålla i dig, eller stå vid kanten och hålla i. Då kanske du kan få slumra till en stund? Jag tycker värmen lindrar mycket.

Även om värkarna inte är reglebundna så kan de ju ändå öppna upp. Så förhoppningsvis går det snabbare sedan!

Heja heja och lycka till!
 
V 37 + 2 och jag tyckte det var en strålande idé att ge sonen ledigt från förskolan och dra till Skansen. Hade glömt vad backigt det är! På väg hem efter fyra timmar med ordentlig värk i fogarna. Men sonen hade skoj!
 
Som om inte det vore nog så ringde en snubbe på vår bilannons. Har en Nissan micra som söker nytt hem och den snubben skulle med andra snubbar köpa in massa Nissan micra för att ha ett race.
Jag tjuter till sambon och sägee: de får ju inte köra sönder en sån fin bil
ny ruta och rostlagad lixom
nä de ska ha ett 6h race till ett visst ställe i sverige. Alltså jag dog av skratt och fick lite ont i bebisfödarmusklerna samtidigt hahaha
 
Hahaha!!!:D Älskar alla såna skämt om gamla Nokia telefoner!! :rofl:
Men det är ju så sant!
På ett tidigare jobb inom landstinget fick jag ärva en Nokia 3310 av en kollega som gick i pension. Jag försökte på alla sätt få den att ”råka” gå sönder för att få en ny (den var stenålders när jag tog över den).

Men det var ju LÖGN att få den att gå sönder! Inte ens typ tappa på stallgolv och låta 700 kg häst kliva på den hjälpte. Tror jag hade den tills min del av landstinget köpte in smartphones till alla anställda (de var inte i framkant med det. Och bara vissa fick abonnemang med Internet...).

Tyckte min BM hade en sådan liggande (under ett papper) på skrivbordet vid senaste besöket. Jag höll på och smälla av. Men kom mig inte för att kolla/fråga.
 
20/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: pojke / Det blev en: pojke, Hjalmar, född 31/3.
25/3 - Shpongle, första barnet/ UL visade: pojke / Det blev en:
29/3 - Mulles_matte, femte barnet /UL visade: pojke /Det blev en: pojke / född 2/4

5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
8/4 - Sedna, andra barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: pojke/ Det blev en:
10/4 - Minian, andra barnet / Gissar på:Pojke / UL visade:Pojke / Det blev en:
17/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej/ UL visade: Pojke / Det blev en:
19/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: tjej/ Det blev en:
21/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: flicka / Det blev en:
29/4 Minusgraader, andra barnet / Gissar på: / UL visade: Flicka / Det blev en:

1/5 - Kaki, andra barnet.
6/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: pojke / Det blev en:
6/5- Lo_, andra barnet/ Gissar på:/ UL visade/ Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på:Pojke/ UL visade: Tjej / Det blev en:
15/5 - Iglatjarn, andra barnet. NIPT-test visade: Tjej
25/5 - Linn-Nora, första barnet
30/5- Tingeling84,tredje barnet/UL visade:kille/Det blev en:
 
20/3 - Zata, första barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: pojke / Det blev en: pojke, Hjalmar, född 31/3.
25/3 - Shpongle, första barnet/ UL visade: pojke / Det blev en:
29/3 - Mulles_matte, femte barnet /UL visade: pojke /Det blev en: pojke / född 2/4

5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
8/4 - Sedna, andra barnet / Gissar på: pojke/ UL visade: pojke/ Det blev en:
10/4 - Minian, andra barnet / Gissar på:Pojke / UL visade:Pojke / Det blev en:
17/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej/ UL visade: Pojke / Det blev en:
19/4 - anonymApril, första barnet / Gissar på: pojke / UL visade: tjej/ Det blev en:
21/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: flicka / Det blev en:
29/4 Minusgraader, andra barnet / Gissar på: / UL visade: Flicka / Det blev en:

1/5 - Kaki, andra barnet.
6/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: pojke / Det blev en:
6/5- Lo_, andra barnet/ Gissar på:/ UL visade/ Det blev en:
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på:Pojke/ UL visade: Tjej / Det blev en:
15/5 - Iglatjarn, andra barnet. NIPT-test visade: Tjej
25/5 - Linn-Nora, första barnet
30/5- Tingeling84,tredje barnet/UL visade:kille/Det blev en:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
872
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
855
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 858
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 092
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp