Vårföräldrar 2022

@gulakatten Eller hur! Det blir både mer verkligt och för mig värt alla krämpor och anpassningar. Det är ju för den karate/tango/gymnastiktränande krabaten där inne 🥰
Verkligen! Det blir så himla verkligt på en gång och det är så sanslöst fint :heart. Min man har lyckats känna två sparkar hittills utanpå och han blir lika till sig han. Jag känner typ tacksamhet när jag känner en spark, är bara så sjukt tacksam att jag blev gravid och att vi kommit såhär långt. Helt otroligt :heart.
 
Kan ju hoppa in här också. Blev flyttad en hel dag vid ultraljudet så jag egentligen tillhör vårtråden mer än vintertråden :D. Och blir det som sist kommer jag dessutom gå över tiden.

Jag mår bra i min graviditet. Har blivit avstängd från jobbet i v 19+0 (vården) och slöar mest hemma, eller jagar en trotsig tvååring :angel:.

Mars

1 mars - Underensten, 33 år, andra barnet, Västra Götaland
7 mars - gulakatte, 35 år, första barnet (flicka)
13 mars- Peperomio, 32 år, andra barnet, Halland
19 mars- Aconite, 33 år, första barnet, Skåne
29 mars - Winifred, 33 år, andra barnet

April
6 april- soom, 35 år, andra barnet, Skåne
19 april- Jossan_92, 29år första barnet, Östergötland
24 april - Vira, 28 år, första barnet
 
Kan ju hoppa in här också. Blev flyttad en hel dag vid ultraljudet så jag egentligen tillhör vårtråden mer än vintertråden :D. Och blir det som sist kommer jag dessutom gå över tiden.

Jag mår bra i min graviditet. Har blivit avstängd från jobbet i v 19+0 (vården) och slöar mest hemma, eller jagar en trotsig tvååring :angel:.

Mars

1 mars - Underensten, 33 år, andra barnet, Västra Götaland
7 mars - gulakatte, 35 år, första barnet (flicka)
13 mars- Peperomio, 32 år, andra barnet, Halland
19 mars- Aconite, 33 år, första barnet, Skåne
29 mars - Winifred, 33 år, andra barnet

April
6 april- soom, 35 år, andra barnet, Skåne
19 april- Jossan_92, 29år första barnet, Östergötland
24 april - Vira, 28 år, första barnet
Hej och välkommen! Åh precis samma här :D Fast den trotsiga två-åringen får tack och lov gå på förskola ändå, annars vet jag inte riktigt vad jag hade gjort 😂
 
@underensten Välkommen till tråden! ☺️

KL

Hur gör ni, tar ni några magbilder? Och ska ni ta såna fina gravidfoton? Jag fotade ingenting i början pga livrädd för missfall och därmed livrädd för att erkänna för mig själv att jag var gravid 🙈. Men har tagit fyra foton hittills nu, första i v.18 (då syntes det i princip ingenting) och senaste idag (slutet av v24, ser extremt gravid ut nu 🙈). Men jag tar bara enkla bilder i hallen hemma. Blev nyfiken i alla fall på hur ni andra gör :).
 
@gulakatten
Tack!

Förra graviditeten tog jag lite magbilder hemma för att kunna jämföra vecka för vecka. Ville inte ta några gravidfoton först pga känner mig inte bekväm framför kameran, men min syster övertalade mig och tog lite bilder på mig med systemkamera utomhus och såhär i efterhand är det kul att ha.

Denna graviditeten har jag inte tagit en enda magbild än... Men nu när du tar upp det så ska jag börja ta någon bild då och då, kan vara kul att jämföra med förra graviditeten (är nog mycket större denna gången). Och tror det blir att syrran ska ta några gravidfoton utomhus lite längre fram.
 
@underensten Välkommen till tråden! ☺️

KL

Hur gör ni, tar ni några magbilder? Och ska ni ta såna fina gravidfoton? Jag fotade ingenting i början pga livrädd för missfall och därmed livrädd för att erkänna för mig själv att jag var gravid 🙈. Men har tagit fyra foton hittills nu, första i v.18 (då syntes det i princip ingenting) och senaste idag (slutet av v24, ser extremt gravid ut nu 🙈). Men jag tar bara enkla bilder i hallen hemma. Blev nyfiken i alla fall på hur ni andra gör :).
Jag har tagit enstaka (tarmarna ploppade ut redan i vecka 6 typ så haft lite mer mage än vanligt hela vägen 😅 ), men borde nog egentligen ta fler, tänker att det kan vara kul att ha kvar senare. Och mot slutet vill jag gärna göra någon sådan där fancy gravidfotografering, om jag kan komma över känslan av att det känns jobbigt att fotas och inte blir för snål!
 
I förrgår fick jag för första gången frågan från en person jag aldrig träffat om jag är gravid 😅 Gaaanska gränslöst och vågat att ställa frågan med tanke på att jag bara var i vecka 17, även om jag ju faktiskt har börjat få en del mage. Liksom, jag och de som känner mig ser det ju, men jag hade ju bara kunnat ha lite uppblåst mage eller den typen av kroppsform 😅
 
@underensten Välkommen till tråden! ☺️

KL

Hur gör ni, tar ni några magbilder? Och ska ni ta såna fina gravidfoton? Jag fotade ingenting i början pga livrädd för missfall och därmed livrädd för att erkänna för mig själv att jag var gravid 🙈. Men har tagit fyra foton hittills nu, första i v.18 (då syntes det i princip ingenting) och senaste idag (slutet av v24, ser extremt gravid ut nu 🙈). Men jag tar bara enkla bilder i hallen hemma. Blev nyfiken i alla fall på hur ni andra gör :).

Jag har bara "hemmabilder" från förra graviditeten och så lär det väl bli den här gången med, tycker det känns jobbigt att posera framför kameran 😅 Men ska verkligen försöka ta fler bilder den här gången för det önskar jag att jag hade från förra.
 
I förrgår fick jag för första gången frågan från en person jag aldrig träffat om jag är gravid 😅 Gaaanska gränslöst och vågat att ställa frågan med tanke på att jag bara var i vecka 17, även om jag ju faktiskt har börjat få en del mage. Liksom, jag och de som känner mig ser det ju, men jag hade ju bara kunnat ha lite uppblåst mage eller den typen av kroppsform 😅

Jag jobbar ju med mestandels pensionärer, där snackar vi om gränslösa människor 🙈 "Är du knubbig igen" (alltså gravid) och "Du är väldigt tjock för att ha så lång tid kvar" (av graviditeten) är några grejer jag fick höra innan jag gick hem :grin:
 
@underensten Välkommen till tråden! ☺️

KL

Hur gör ni, tar ni några magbilder? Och ska ni ta såna fina gravidfoton? Jag fotade ingenting i början pga livrädd för missfall och därmed livrädd för att erkänna för mig själv att jag var gravid 🙈. Men har tagit fyra foton hittills nu, första i v.18 (då syntes det i princip ingenting) och senaste idag (slutet av v24, ser extremt gravid ut nu 🙈). Men jag tar bara enkla bilder i hallen hemma. Blev nyfiken i alla fall på hur ni andra gör :).
Jag önskar att jag hade tagit varje vecka, tog väldigt sporadiskt och precis som du vågade jag inte ta nån bild alls förrän typ v 22 😅.
 
@underensten Välkommen till tråden! ☺️

KL

Hur gör ni, tar ni några magbilder? Och ska ni ta såna fina gravidfoton? Jag fotade ingenting i början pga livrädd för missfall och därmed livrädd för att erkänna för mig själv att jag var gravid 🙈. Men har tagit fyra foton hittills nu, första i v.18 (då syntes det i princip ingenting) och senaste idag (slutet av v24, ser extremt gravid ut nu 🙈). Men jag tar bara enkla bilder i hallen hemma. Blev nyfiken i alla fall på hur ni andra gör :).
Jag har tagit några bilder hemma i typ v.7-8 men är obekväm framför kameran så jag drar mig för det 😬

Lite sugen på att boka en tid med fotograf runt v.32-34 men är samtidigt lite snål så vi får se hur det blir 😅
 
Jag jobbar ju med mestandels pensionärer, där snackar vi om gränslösa människor 🙈 "Är du knubbig igen" (alltså gravid) och "Du är väldigt tjock för att ha så lång tid kvar" (av graviditeten) är några grejer jag fick höra innan jag gick hem :grin:
Vilka idioter det finns!
Jag blir alltid så sugen påfart svara något riktigt elakt, men brukar lyckas låta bli.
Att barn kan kläcka ur sig sånt är ju lugnt, men vuxna människor får faktiskt bete sig!
 
Meh! Försöker kopiera och klistra in mig på listan men det går ju inte! 🥺
Hur gör man?
Jag förväntas föda den 18 april iallafall och det är en pojke.

Har ni kollat upp kön på era bebisar eller vill ni att det ska vara en överraskning?
 
Och mot slutet vill jag gärna göra någon sådan där fancy gravidfotografering, om jag kan komma över känslan av att det känns jobbigt att fotas och inte blir för snål!
Alltså jag avskyr att bli fotad! Tycker det är så sjukt hemskt. Samtidigt kan det ju vara kul att ha nåt mer än mina hallbilder liksom. Jag ska klura på det! Stor risk att jag blir för snål dock.
Jag önskar att jag hade tagit varje vecka, tog väldigt sporadiskt och precis som du vågade jag inte ta nån bild alls förrän typ v 22 😅.
Haha, jag fattar! Det var min syster som övertalade mig att fota, hon sa att jag kunde fota och sen inte titta på bilderna förrän senare. Och nu är jag så glad att jag har den där bilden från vecka 18 och så några fler. Det är så roligt att kunna se hur magen vuxit ☺️.
Jag har tagit några bilder hemma i typ v.7-8 men är obekväm framför kameran så jag drar mig för det 😬

Lite sugen på att boka en tid med fotograf runt v.32-34 men är samtidigt lite snål så vi får se hur det blir 😅
Jag är också obekväm framför kameran! Jag försöker att tänka att om 20 år så kommer jag tycka att jag såg sååå ung och sååå fin ut på bilderna, även om jag kanske inte tycker det nu :D. Jag är dock förvånad över hur fin jag tycker att jag är, just för att jag är så glad över magen. Ju mer den växer, desto finare känner jag mig :D.
Har ni kollat upp kön på era bebisar eller vill ni att det ska vara en överraskning?
Välkommen till tråden och grattis till graviditeten ☺️. Jag fixar listan! Vi kollade upp kön när vi gjorde NIPT. Ska få en liten flicka ❤️.
 
Mars
1 mars - Underensten, 33 år, andra barnet, Västra Götaland
7 mars - gulakatten, 35 år, första barnet (flicka)
13 mars- Peperomio, 32 år, andra barnet, Halland
19 mars- Aconite, 33 år, första barnet, Skåne
29 mars - Winifred, 33 år, andra barnet

April
6 april- soom, 35 år, andra barnet, Skåne
18 april - glimmer
19 april- Jossan_92, 29år första barnet, Östergötland
24 april - Vira, 28 år, första barnet
 
Gud vad jag spammar men jag har så många funderingar. Hur tänker ni och partner göra när det närmar sig BF? Jobbar hen hemifrån eller har ni tur att att hen jobbar nära förlossningen? Hur gör man liksom? Min make jobbar i Uppsala och vi bor i Stockholm. Helt klart ett orosmoment! Han var inne på att ta semester från veckan innan BF men det känns som jordens slöseri, då är ju jobb hemifrån bättre. Och hur skulle ni se på en tjänsteresa två månader innan BF? Maken har en tjänsteresa inom Europa i januari och jag är beräknad till 7 mars. Törs han åka?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
Svar
4
· Visningar
401
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 558
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 480
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
70 052
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp