Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2022

Bävar lite inför att behöva köpa nya BHar..har rätt stor kupa redan innan och utbudet på amningsbh i typ h/i-kupa verkar inte vara enormt :down:
Ja, det där är ett aber. Boob har större BH:ar tror jag. Jag har i vanliga fall normalstora bröst och köpte häromdagen en skön amningsbh som jag tänkte skulle bli bra. Strl L var aaalldeles för liten och den största storleken de säljer är XL. Alltså hur är det ens möjligt? Mina bröst lär ju bli ännu större bara framöver så jag fattar inte hur det ska gå då? Men som sagt - boob har större storlekar så det kan ju vara värt ett försök!
 
Ska pröva det! Vi har inte provkört heller (eller, jag har testat en kompis Fox 2 och blev kär), så det är näst på tur, hoppas kunna testa min brors Uppababy Vista i helgen. Mitt stora argument som jag tycker vinner över alla andra argument är att Fox 2 är 3 kg lättare - kanske inget min man märker, men jag kommer nog att märka det som nyförlöst i uppförsbackarna 😅

Det låter ju lovande om de kan finnas kvar några veckor till! Tror att jag kan övertala honom inom en månad :angel:
3kg är ändå en hel del skillnad O_o Låter bra att provköra uppavistan i helgen, vi testkörde Emmaljunga nxt90 som är ungefär 4kg tyngre än Fox 3 och det kändes skillnad när man körde dom (plus en fotbroms jag avskydde..) så den gick snabbt att välja bort😅
 
Oj, men vad konstigt och typiskt att det inte finns så mycket i vad som väl ändå borde vara rätt vanliga storlekar under graviditet och amning - alla får ju större bröst liksom, så amnings-BH:ar borde ju liksom vara det första som görs i större storlekar :/

Ja, det där är ett aber. Boob har större BH:ar tror jag. Jag har i vanliga fall normalstora bröst och köpte häromdagen en skön amningsbh som jag tänkte skulle bli bra. Strl L var aaalldeles för liten och den största storleken de säljer är XL. Alltså hur är det ens möjligt? Mina bröst lär ju bli ännu större bara framöver så jag fattar inte hur det ska gå då? Men som sagt - boob har större storlekar så det kan ju vara värt ett försök!
Ja, jag blev också överraskad att inte utbudet kändes bättre! Jag har spanat lite på Boob men tyvärr hade deras modell i större storlek fått rätt dåliga recensioner så just nu är jag mest inne på att köpa från Elomi men då kommer det blir dyrt 😅💸💸
 
3kg är ändå en hel del skillnad O_o Låter bra att provköra uppavistan i helgen, vi testkörde Emmaljunga nxt90 som är ungefär 4kg tyngre än Fox 3 och det kändes skillnad när man körde dom (plus en fotbroms jag avskydde..) så den gick snabbt att välja bort😅
Vi avskydde suffletten på en Emmaljunga vi tittade på, krävdes två händer för att fälla ner den..? Vi blev griniga redan i affären när vi skulle fixa med den så den rök snabbt som attan från listan :D.
 
Ja, jag blev också överraskad att inte utbudet kändes bättre! Jag har spanat lite på Boob men tyvärr hade deras modell i större storlek fått rätt dåliga recensioner så just nu är jag mest inne på att köpa från Elomi men då kommer det blir dyrt 😅💸💸
Äsch vad trist! Hoppas de från Elomi är bättre!
 
Jag la undan mina byxor helt i typ v.7 men det var mer för att klänning & strumpbyxor är mycket skönare även som ogravid 😂 Har en rätt stor garderob med klänningar sedan tidigare så det enda jag köpt är gravidstrumpbyxor (tror jag kommer fortsätta med såna efter efteråt, såå skönt!). Träningstights har jag bara två par som fortfarande sitter skönt så det kommer jag snart behöva köpa i gravidmodell. Har lite mage men det är fortfarande svårt att säga om jag är gravid eller bara lite tjock 😅

Bävar lite inför att behöva köpa nya BHar..har rätt stor kupa redan innan och utbudet på amningsbh i typ h/i-kupa verkar inte vara enormt :down:
Kolla på Evas underkläder, är ju inte billigt direkt men där finns amnings BH i större storlekar som är riktigt snygga!
 
Ja, jag kan knappt fatta det själv! ❤️❤️

Jag fattar PRECIS, jag hade bestämt från början att inte köpa nåt innan RUL men så sa min äldsta syster att det är viktigt att man får vara bekväm, att man inte ska se det med att köpa kläderna som nåt liksom symboliskt utan nåt praktiskt och snällt man gör för sig själv. Och då kändes det lättare för mig! Tror jag beställde dem i v17 och började använda tightsen runt v18. Så sanslöst skönt att få vara bekväm!

Gör det! Det är SÅ värt det! Det är ändå en hel del månader man kommer använda kläderna så jag har noll dåligt samvete för att jag köper dem 😊.
Ska försöka att tänka så! Klok syster du har! ❤
 
3kg är ändå en hel del skillnad O_o Låter bra att provköra uppavistan i helgen, vi testkörde Emmaljunga nxt90 som är ungefär 4kg tyngre än Fox 3 och det kändes skillnad när man körde dom (plus en fotbroms jag avskydde..) så den gick snabbt att välja bort😅
Låter som att jag egentligen borde ta med maken till en barnvagnsaffär så att vi kan testa dem direkt efter varandra! Ska se om vi kan ordna det 🤔
 
Låter som att jag egentligen borde ta med maken till en barnvagnsaffär så att vi kan testa dem direkt efter varandra! Ska se om vi kan ordna det 🤔
Gört! Det var himla smidigt att kunna köra vagnarna precis efter varann och på samma underlag/samma förutsättningar. Vi passade också på att testa fälla ihop för att se hur krångligt det var och de flesta butiker brukar vara tillmötesgående om man vill provlasta i bilen ute på parkeringen :up:
 
Gört! Det var himla smidigt att kunna köra vagnarna precis efter varann och på samma underlag/samma förutsättningar. Vi passade också på att testa fälla ihop för att se hur krångligt det var och de flesta butiker brukar vara tillmötesgående om man vill provlasta i bilen ute på parkeringen :up:
Låter ju toppen! Ska se om jag inte kan hitta någon fysisk affär i stan som har bra erbjudande på Fox 2, så kan vi ju ta med den hem direkt om maken får ett svagt ögonblick :angel: (Att JAG skulle ändra mig av det här finns ju uppenbarligen inte i min föreställningsvärld 😅 )
 
Jag hatar att köpa bh, så jag har inte provat speciellt många, men boob är dom bästa jag har hittat. Har normalt typ 80-85f och köpte L. Tog en som var firm och en som var extra firm och upplever att de storleksmässigt skiljer sig ganska rejält, där extra firm är rätt tight (men på ett bra sätt).
 
Jag hatar att köpa bh, så jag har inte provat speciellt många, men boob är dom bästa jag har hittat. Har normalt typ 80-85f och köpte L. Tog en som var firm och en som var extra firm och upplever att de storleksmässigt skiljer sig ganska rejält, där extra firm är rätt tight (men på ett bra sätt).
Ooo, då ska jag beställa hem och testa boob ändå 👌🏻 Jag börjar också på 85F..
 
Usch, jag hade världens mardröm i natt. Skulle till gynekologen och ville att hon skulle titta till så att bebisen mådde bra. Hon började prata om att jag hade mycket ångest i bröstet och visade mig det på en röntgenapparat. Efter lång tid och en undersökning av typ hela min kropp fick jag insistera på att hon skulle titta på barnet och då tog hon ut mig i väntrummet, stoppade upp nåt i underlivet på mig och bad mig titta i ett mikroskop. I mikroskopet såg jag såna maskrosfrön som man kan blåsa, alltså såna vita fluffiga. Ett sånt frö studsade omkring och hon förklarade att det var en äggblåsa som höll på att formas. Då frågade jag ”men var är mitt barn?” och då svarar gynekologens kollega som går förbi ”men förstår du inte, det finns inget barn? Bara äggblåsan.”. Och då bröt jag ihop, i väntrummet framför alla som satt där. Vaknade och kände mig helt förstörd och genomledsen.

Tack hjärnan för det där! 🙃
 
Hejsan! Är gravid med andra barnet som beräknas till mitten av maj, har just kommit ur den värsta illamående och trötthetsfasen och tänker börja komma igång med ridningen. Hur går ridningen för er nu? Kör ni på som vanligt eller hur ser det ut?
 
Känns som att min mage verkligen har exploderat senaste veckan, visst har byxorna varit svåra att knäppa innan men nu fick jag lägga ned det här med byxor helt, börja med klänningar hela tiden och beställa hem gravidkläder. Känns fortfarande som att jag låtsas att jag är gravid på något sätt och var tvungen att liksom dubbelkolla med maken om jag verkligen kunde köpa gravidkläder nu ("eh ja, du kan ju inte ha några byxor längre?"). Men vecka 14 nu, så det är väl ingen konstig tid för det att börja märkas på utsidan även om det ju är himla individuellt.

Hur går det för er med magar och kläder? 😀
Min mage exploderade typ förra veckan, gick in i v.20 idag. Har arbetskläder och gått upp en storlek i byxor. Annars har jag vanliga träningstights med stretch, klänningar och ett par byxor som jag ärvt av sambon med dragsko i midjan. Fortfarande en ganska behändig mage, mest stor skillnad från innan. Ska få låna någon form av "midjeförlängare" eller vad man ska kalla det till byxor, så hoppas att den funkar till mina ridbyxor. Köpte faktiskt en klänning i veckan, en omlottklänning som jag förhoppningsvis kan ha hela graviditeten och sen efteråt men annars tänkte jag försöka köpa så lite som möjligt. Får se hur länge det håller :angel:
 
Hejsan! Är gravid med andra barnet som beräknas till mitten av maj, har just kommit ur den värsta illamående och trötthetsfasen och tänker börja komma igång med ridningen. Hur går ridningen för er nu? Kör ni på som vanligt eller hur ser det ut?
Välkommen till tråden och grattis till graviditeten!

Jag rider som vanligt fortfarande, dvs 6 dagar/ vecka och har gjort det hela graviditeten. Är i v.20. Känner fortfarande ingen skillnad i balans eller kroppskontroll så kör på. Hoppar fortfarande men har pausat terräng och fälttävlan. Hoppas på att kunna rida länge till men lyssnar på kroppen (och hästen) :)
Som anekdot red min mamma till v.38 med min syster men slutade när den stackars väluppfostrade dressyrhästen inte förstod om han skulle göra galoppombyten eller skänkelvikning utan bara hade stannat mitt på banan och sett ut som ett frågetecken. Jag planerar att sluta innan det händer 😅
 
Tyckte jag fick mage på en gång 😅 Alltså inte mycket men det växte tydligt och ett tag var jag lite orolig att det kanske var två stycken som låg och tryckte på där inne 🙈 I vecka 15 var det såpass att min chef som typ vetat om från dag 3 av säkerhetsskäl lite oroligt kom och frågade om jag var ok med att resten av personalstyrkan visste att jag var gravid för "Nu SYNS det".

Har därför använt mina största byxor och tights sen vecka 9 ungefär och sen några veckor gravidjeans om jag ska visa mig offentligt, annars killens gamla pyjamasbyxor. Tur nog har jag kvar mycket av gravidkläderna sen förra gången för i år har jag totalt köpstopp på kläder, och har jag klarat att inte handla något nytt på 10 månader skulle det ju vara synd om en växande mage skulle komma och sätta käppar i hjulet 😅
 
Igår hade vi RUL, känns så märkligt att det inte är fler ultraljud om inget avviker och att nästa gång vi ser den är när den är ute :eek: allt var normalt och sambon fick vara med vilket var väldigt fint. Vi firade med finfika efter :D

Blev också extremt rörd av att se bebis fötter, var som att det blev verkligt att det är ett BARN där inne först då :o:D
 
Igår hade vi RUL, känns så märkligt att det inte är fler ultraljud om inget avviker och att nästa gång vi ser den är när den är ute :eek: allt var normalt och sambon fick vara med vilket var väldigt fint. Vi firade med finfika efter :D
Vad fint :heart. Jag tycker också att det känns märkligt, som väldigt lång tid utan att få se bebisen.

KL
Har ni fått väga er hittills hos BM? Jag vägde mig inte ens på inskrivningen och har inte ombetts väga mig på något annat besök. Nästa är i v26 och jag tycker det känns så knäppt! Ska köpa en våg idag och väga mig hemma för jag känner att någon borde väl hålla lite koll så då får det bli jag 😬.
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 493
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 872
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 050
Senast: Jeps
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 900
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp