Vårföräldrar 2022

KL
Har ni fått väga er hittills hos BM? Jag vägde mig inte ens på inskrivningen och har inte ombetts väga mig på något annat besök. Nästa är i v26 och jag tycker det känns så knäppt! Ska köpa en våg idag och väga mig hemma för jag känner att någon borde väl hålla lite koll så då får det bli jag 😬.
Jag har fått frågan om min vikt vid varje besök men då jag sett till att väga mig hemma någon dag före så har det räckt med att ange den vikten :)
 
Vad fint :heart. Jag tycker också att det känns märkligt, som väldigt lång tid utan att få se bebisen.

KL
Har ni fått väga er hittills hos BM? Jag vägde mig inte ens på inskrivningen och har inte ombetts väga mig på något annat besök. Nästa är i v26 och jag tycker det känns så knäppt! Ska köpa en våg idag och väga mig hemma för jag känner att någon borde väl hålla lite koll så då får det bli jag 😬.
Jag fick väga mig på KUB för att jag inte hade någon aktuell vikt, äger ingen våg. Hade inskrivning veckan efter och då räckte den senaste tagna vikten. Jag har haft ätstörningar och även om jag är frisk sen många år tillbaka är det väldigt triggande för mig att väga mig. Så är bara glad att det än så länge inte varit något fokus på vikt. Har nästa besök hos BM om två veckor så får se om det blir vägning då.
 
Jag fick väga mig på KUB för att jag inte hade någon aktuell vikt, äger ingen våg. Hade inskrivning veckan efter och då räckte den senaste tagna vikten. Jag har haft ätstörningar och även om jag är frisk sen många år tillbaka är det väldigt triggande för mig att väga mig. Så är bara glad att det än så länge inte varit något fokus på vikt. Har nästa besök hos BM om två veckor så får se om det blir vägning då.
Okej, fattar. Skönt då att din BM inte är så fokuserad på den biten :).
 
Vad fint :heart. Jag tycker också att det känns märkligt, som väldigt lång tid utan att få se bebisen.

KL
Har ni fått väga er hittills hos BM? Jag vägde mig inte ens på inskrivningen och har inte ombetts väga mig på något annat besök. Nästa är i v26 och jag tycker det känns så knäppt! Ska köpa en våg idag och väga mig hemma för jag känner att någon borde väl hålla lite koll så då får det bli jag 😬.

Fick väga mig vid inskrivningen i vecka 8 vilket också är det enda besök jag har haft hittills, ingen kommentar om vikten utan bara noterade vilket kändes skönt :)
 
Min vecka 22-uppdatering: Sjukskriven på 50 % och kämpar på. Imorse kräktes jag innan jobbet har sen dess känt mig utmattad och urlakad. Jobbade mina timmar och gick sen och la mig, har sovit till och från hela eftermiddagen. Mår fruktansvärt illa och tröstdricker en cola nu.

Jag älskar mitt jobb (SÅ mycket) så det är så himla trist att inte jobba heltid men det är skönt att bara jobba halvtid, för annars skulle det aldrig gå. Jag får kämpa på bara helt enkelt 🥲.
 
Jag fick ibland frågan om vikt. När det en gång var en vikarie så frågade hon om jag ville väga mig, lämpligt innan hon skulle gå iväg med proverna. När hon sen kom tillbaka så frågade hon om jag ville berätta vikten så hon kunde skriva in den i journalen. Så himla respektfullt ❤️
 
Min vecka 22-uppdatering: Sjukskriven på 50 % och kämpar på. Imorse kräktes jag innan jobbet har sen dess känt mig utmattad och urlakad. Jobbade mina timmar och gick sen och la mig, har sovit till och från hela eftermiddagen. Mår fruktansvärt illa och tröstdricker en cola nu.

Jag älskar mitt jobb (SÅ mycket) så det är så himla trist att inte jobba heltid men det är skönt att bara jobba halvtid, för annars skulle det aldrig gå. Jag får kämpa på bara helt enkelt 🥲.
Men fy vad tungt du har det, stackare 😞 Hoppas det kan lägga sig lite snart. Och att du fortsätter att orka kämpa på så länge - du har ju faktiskt gjort mer än hälften av graviditeten nu! ❤
 
Men fy vad tungt du har det, stackare 😞 Hoppas det kan lägga sig lite snart. Och att du fortsätter att orka kämpa på så länge - du har ju faktiskt gjort mer än hälften av graviditeten nu! ❤
Tack för sympatin! :heart Jag försöker att tänka att det skulle kunna vara mycket värre (och inte tänka att det också skulle kunna vara mycket lättare ;)). Så länge jag åtminstone kan jobba halvtid är jag nöjd, vore otroligt segt att bli sjukskriven helt och hållet.
 
Hejsan! Är gravid med andra barnet som beräknas till mitten av maj, har just kommit ur den värsta illamående och trötthetsfasen och tänker börja komma igång med ridningen. Hur går ridningen för er nu? Kör ni på som vanligt eller hur ser det ut?
Jag slutade redan i v. 10, men ofrivilligt. Fick en blödning, har efter det haft en knäskada och sen ett riktigt rejält diskbråck. Har bara två veckor kvar tills jag får använda dammsugaren typ. Har förstått att jag inte kommer komma igång igen innan bebis så har valt att sälja hästen.

Om det inte vore för skadorna hade jag nog faktiskt ridit än, magen är inte ohanterligt stor (v.18) och är skönt att kunna få komma ut i luften och röra sig.
Med tidigare barn red jag fram till v.20, sen gick hästen till en annan då den ej var min.
 
Hejsan! Är gravid med andra barnet som beräknas till mitten av maj, har just kommit ur den värsta illamående och trötthetsfasen och tänker börja komma igång med ridningen. Hur går ridningen för er nu? Kör ni på som vanligt eller hur ser det ut?
Jag red på ridskola och valde att hoppa av så fort jag blev gravid. Jag var så sanslöst illamående och ville inte betala för en ny termin när jag inte var säker på om jag skulle kunna rida. Min man var också väldigt skeptisk till att jag skulle rida under graviditeten, främst eftersom jag red olika hästar varje vecka och inte en egen häst jag kände bättre.

Eftersom jag fortfarande kräks såhär i vecka 23 så var det för mig helt rätt beslut att lägga ridningen åt sidan.
 
Jag sålde hästen när jag var i v32, när babyn var 3.5 månad hittade jag en medryttarhäst :) nu har jag ridit i några veckor och det känns så sjukt mycket mera lagom.
 
Känner mig lurad av kroppen! Allt jag läst hittills säger att illamående och kräkningar ska upphöra lagom till andra trimestern.. men min kropp missade visst den infon :down::rage:
Åh din stackare! Jag ville efter ett tag strypa alla som kommer med sina ”du ska se att det blir bättre efter vecka X”. Det blev ju aldrig bättre 🙈. Jag känner en viss förbättring nu dock, tror främst det är eftersom jag jobbar halvtid bara. Vilken vecka är du i nu? Kan du jobba trots att du kräks?
 
Åh din stackare! Jag ville efter ett tag strypa alla som kommer med sina ”du ska se att det blir bättre efter vecka X”. Det blev ju aldrig bättre 🙈. Jag känner en viss förbättring nu dock, tror främst det är eftersom jag jobbar halvtid bara. Vilken vecka är du i nu? Kan du jobba trots att du kräks?
Förstår det! Jag är lite trött på alla som ”ät lite salta kex innan du kliver upp på morgonen”..jag har liksom redan testat allt man får tips om när man googlar..

Jag är i v.17 nu. Det mest irriterande är att jag mådde rätt bra under första trimestern och det är nu i andra som illamående och kräkningar tagit fart O_o

Som tur är så har jag både eget kontor & möjlighet att jobba hemma så jag får jobba på i den takt jag orkar :up: Idag har jag iaf sluppit kräkas så mat lite och ofta verkar funka idag iaf! Väntar också på att barnmorskan ska ringa mig om drygt en timme så ska jag be om att få något mer mot kräkningar och illamåendet + en tid hos dietisten så jag kan få hjälp att hitta mat som funkar och som jag får tillräckligt med energi av
 
@Jossan_92
Såna tips får jag också! 🙈🤦🏼‍♀️ När jag blev sjukskriven pga kaskadkräktes dygnet runt hörde en kollega av sig till mig och tipsade om att äta ett salt kex innan jag gick upp. Jag fattar ju att hon menar väl men herrregud hur kan man tro att jag inte testat det??

Skönt att det går att lösa med jobbet! Jag har en mycket förstående chef men har mått så dåligt att jobb inte varit möjligt. Men 50% verkar funka :). Bra att du tar upp det med BM också, det finns ju medicin att få som för vissa (inte mig då såklart 🤦🏼‍♀️) funkar jättebra. Håller tummarna att det lättar för dig snart :heart.
 
Förstår det! Jag är lite trött på alla som ”ät lite salta kex innan du kliver upp på morgonen”..jag har liksom redan testat allt man får tips om när man googlar..

Jag är i v.17 nu. Det mest irriterande är att jag mådde rätt bra under första trimestern och det är nu i andra som illamående och kräkningar tagit fart O_o

Som tur är så har jag både eget kontor & möjlighet att jobba hemma så jag får jobba på i den takt jag orkar :up: Idag har jag iaf sluppit kräkas så mat lite och ofta verkar funka idag iaf! Väntar också på att barnmorskan ska ringa mig om drygt en timme så ska jag be om att få något mer mot kräkningar och illamåendet + en tid hos dietisten så jag kan få hjälp att hitta mat som funkar och som jag får tillräckligt med energi av
V.20 brukar annars vara den ”magiska gränsen”. Så det är inte kört än. För mig gav det sig nån gång i vecka 19, så förhoppningsvis är det samma för dig (finns ju vissa som har otur och mår illa hela vägen). Sen det där med att det nu också återkommit i vecka 30 är en annan historia. ;)
 
V.20 brukar annars vara den ”magiska gränsen
Först sa alla v.12-13 till mig, då skulle det ge med sig, sen v.20. För mig var det viktigt att försöka ställa in mig på att det skulle fortsätta hela graviditeten, så det inte skulle vara lika jobbigt mentalt att det inte tog slut.

Går in i v.24 imorgon och nu är det inte längre någon som siar om när det ska ta slut :D.
 
V.20 brukar annars vara den ”magiska gränsen”. Så det är inte kört än. För mig gav det sig nån gång i vecka 19, så förhoppningsvis är det samma för dig (finns ju vissa som har otur och mår illa hela vägen). Sen det där med att det nu också återkommit i vecka 30 är en annan historia. ;)
Yay! Det ger ju lite hopp :banana: (Tänker blanda för att det kan återkomma :angel:)
 
Vecka 20 är här och jag har fått gå hem på gravidpenning, det blev så ändå 😅 Nu när det väl är klart så känns det ganska ok ändå, tänker att jag ska ägna min lediga tid åt att rensa och organisera hemma, träna mera, baka eget bröd och... plöja serier och peta mig i naveln :heart Det här är antagligen min sista långa ledighet innan pensionen så ska väl försöka embrace:a det så gott det går 😂

Bebis sparkar på i magen, känner framförallt på kvällen och det är så mjukt och försiktigt, som små tassar som trycker på inifrån :heart
 
Vecka 20 är här och jag har fått gå hem på gravidpenning, det blev så ändå 😅 Nu när det väl är klart så känns det ganska ok ändå, tänker att jag ska ägna min lediga tid åt att rensa och organisera hemma, träna mera, baka eget bröd och... plöja serier och peta mig i naveln :heart Det här är antagligen min sista långa ledighet innan pensionen så ska väl försöka embrace:a det så gott det går 😂

Bebis sparkar på i magen, känner framförallt på kvällen och det är så mjukt och försiktigt, som små tassar som trycker på inifrån :heart
Här är det också en liten bebis som börjat sparka, eller oftast snarare som små mjuka buffar. Gick från att känna den första gången förra tisdagen och i söndags natt sparkade den rakt på urinblåsan, såklart när jag var kissnödig och stod med en patient. Så det eskalerade snabbt 😂

Låter klokt att göra det bästa av ledigheten 😍
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
Svar
4
· Visningar
401
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 558
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 485
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
70 056
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp