Vårföräldrar 2023

Ja, det hade säkert gå att kämpa vidare men varför utsätta sig?

Tänk positivt. Det är ju super att ha födelsedag på ett lov :) och glöm inte att du då klarar av det allra viktigaste. Att slippa få en hitlerbäbis 20 april :rofl:
Haha! 🤣🤣🤣
22 och 27 får han gärna låta bli att komma så han slipper dela födelsedag med sin pappa och moster.
 
Idag kastade jag in handuken och blev sjukskriven. Har ganska kraftig foglossning men framförallt får jag rejäla sammandragningar under flera timmar om jag försöker jobba heltid. Känns skönt att släppa jobbet och mest ärligt mot min arbetsgivare då de inte ska betala min lön när jag inte fixar prestera på min normala nivå. Vecka 36. 2.5 vecka tidigare än jag planerat.
Låter förnuftigt att vara sjukskriven sista tiden! Men så jobbigt med foglossningen!

Jag hade inte kunnat jobbat en dag längre än det jag gjorde (vecka 32). 😅🙈 Känns som livet (graviditeten) är så mkt
Lättare när man kan vila när man behöver. Hade aldrig kunnat föreställa mig hur hårt det faktiskt är för kroppen.
Till bm idag. Järnvärde sjunkit från 109 till 105 suck 🤦‍♀️
Bm gissade att han tittar ut under påsklovsveckan här, dvs om 3v 😬😳 jag är så inte redo att han sks titta ut två veckor för tidigt så jag hoppas hon har fel!

Haha varför gissar hon det?
Min bebs är färdig 5 April (37+0). Jag tänker att långfredagen är perfelt att föda på. 😁 Men antar det går helt till Maj innan han kpmmer ut. 🙄
 
Jag kan sätta pengar på att min kommer den 28 eftersom min partner har vårens viktigaste händelse på jobbet då :grin:
Min är säkert punktlig 24 april eller nästkommande två dagar för då är min mamma såklart bortrest 🤪

Låter förnuftigt att vara sjukskriven sista tiden! Men så jobbigt med foglossningen!

Jag hade inte kunnat jobbat en dag längre än det jag gjorde (vecka 32). 😅🙈 Känns som livet (graviditeten) är så mkt
Lättare när man kan vila när man behöver. Hade aldrig kunnat föreställa mig hur hårt det faktiskt är för kroppen.


Haha varför gissar hon det?
Min bebs är färdig 5 April (37+0). Jag tänker att långfredagen är perfelt att föda på. 😁 Men antar det går helt till Maj innan han kpmmer ut. 🙄
Jag har ingen aning! Blev så paff att jag glömde fråga men hon sa det efter att hon kollat hur han låg 🤷‍♀️

Jag jobbar fram till påsk, sen är det en veckas påsklov och kommer inte han då, jobbar jag lite till veckan efter. "Ska du inte vara hemma och vila?" Undrade bm. Efter en veckas påsklov med "vila" med en treåring är det semester att vara på jobbet 😅 och jag har inga krämpor som stoppar mig.
 
Vad härligt att må så bra och kunna jobba. Jag var igår hos en nära vän och fick en låda med saker. Bland annat massor med blöjor i storlek 1 de fått över. Samt alla kläder som behövs första tiden. Bedside crib och babysitter. Riktigt nice! Börjar närma sig nu
 
Min foglossning blir värre och värre. Riktigt trist. Svårt med sömnen. Är riktigt trött på att vara gravid. I värsta fall 5 veckor kvar 😔 idag har jag packat in alla blöjor och kläder vi fick i hans byrå/skötbord. När jag satt med bebis kläderna var det första gången jag fick längta känsla efter bebis ❤️ kläderna är så smååååå. Till man föreställer sig att den storleken ska ut det vill säga 🤐
 
Har era bebisar börjat lägga sig "på plats"?
Jag kan oftast på morgonen känna huvudet i bäckenet (alltså genom att känna utanpå magen) men han snurrar fortfarande väldigt mkt runt... Ska till barnmorska i morgon. Vet att de ju gärna vill att de ska ligga med huvudet neråt nu. Men är ju fortfarande lite tid kvar så han ska ju nog lägga sig så så småningom.
 
Har era bebisar börjat lägga sig "på plats"?
Jag kan oftast på morgonen känna huvudet i bäckenet (alltså genom att känna utanpå magen) men han snurrar fortfarande väldigt mkt runt... Ska till barnmorska i morgon. Vet att de ju gärna vill att de ska ligga med huvudet neråt nu. Men är ju fortfarande lite tid kvar så han ska ju nog lägga sig så så småningom.
Det gjorde min för... 4v sen? 5? Han snurrade hejvilt varje dag men på 12h lyckades han fixera sig. Jag trodde bm skojade när hon sa det men han har legat neråt sen dess. För nån vecka sen borrade han sig ännu längre ner så ibland känns det som om hans huvud ligger och skaver när jag går. Om jag förstått det rätt så är det inte så vanligt vid andra barnet så jag undrar om det är därför bm trodde han kommer titta ut om ett par veckor 🤔
 
Min foglossning blir värre och värre. Riktigt trist. Svårt med sömnen. Är riktigt trött på att vara gravid. I värsta fall 5 veckor kvar 😔 idag har jag packat in alla blöjor och kläder vi fick i hans byrå/skötbord. När jag satt med bebis kläderna var det första gången jag fick längta känsla efter bebis ❤️ kläderna är så smååååå. Till man föreställer sig att den storleken ska ut det vill säga 🤐
När första var född var jag förundrad i flera timmar hur någon så liten kunde vara så stor och fått plats i min mage. Och kommit ut 😅
 
Det gjorde min för... 4v sen? 5? Han snurrade hejvilt varje dag men på 12h lyckades han fixera sig. Jag trodde bm skojade när hon sa det men han har legat neråt sen dess. För nån vecka sen borrade han sig ännu längre ner så ibland känns det som om hans huvud ligger och skaver när jag går. Om jag förstått det rätt så är det inte så vanligt vid andra barnet så jag undrar om det är därför bm trodde han kommer titta ut om ett par veckor 🤔
Nej oftast kan det ju ta lite längre tid andra gången. Men skönt han är på plats. 😅

Jag längtar lite tills min kommer längre ner. Han ligger ofta så högt upp och känns som jag ska kvävas. 😅 Ibland måste jag gå upp på natten och gå lite för att känna jag kan få ordentlig med luft.
Men skav där nere låter inte heller skönt. 🙈
 
Min lilla bebis ligger väldigt långt ned, sist jag var hos bmm kunde hon bara känna axlarna vid venusberget.
Detta gör att jag ska åka och köpa den största modellen på bindor på apoteket imorgon för det känns som att jag ska kissa på mig var 50 meter när jag är ute och går.
Det är så jäkla glamoröst att vara på smällen!
 
Låter obehagligt. 😬

Var till BM idag. Han ligger med huvudet ner men är inte fixerad. Hon sa att hab förmodligen fortfarande glider mkt upp och ber men borde inte kunna vända sig och fick jag misstanke om att han gjorde det ville hon att jag ringde. Han rör sig ju så himla mkt så det kan tydligen ta lite längre tid innan han lägger sig helt på plats.
2,7 kg ca och magen som tidigare varit lite liten har nu växt ikapp. 😅
 
Min har också vänt sig sedan några veckor tillbaka. Jag har ju också fått prova på glamouren med tena en period. Tack och lov har jag inte haft problem sedan jag slutade hosta så kraftigt så att revbenen knäcktes. Men behöver gå upp minst 3 ggr per natt akut kissnödig och så kommer det en deciliter. :grin: trodde det var jobbigt med foglossning när det satt bak men jädrar nu när jag fått det fram och det kommer knivhugg rakt upp mellan benen! Jag är nöjd nu. Skulle gärna föda imorgon och slippa vara gravid mer.
 
Ja den där jäkla framfogen är hemsk!

Håller så mkt med dig. Skulle också gärna föda nu. Tycker varje dag känns som ett år och får lite sammanbrott ibland av att ens tänka på att det potentiellt kan vara 5-6 veckor kvar.
 
Idag känner jag mig skröplig! Trött i ryggen, stel I svanken och när jag gick till parkeringen efter jobbet spände det så I nedre delen av magen att jag hade svårt att hålla jämn takt med kollegorna. Kan det ha varit en sammandragning? 🤔 ilar lite i sittbenen med. Tog med sambon för stt mocka men trots han gjorde det mesta fick jag sitta med värmekudde en timme efteråt för blev så stel 🙈 fy, har ni andra det såhär eller värre dagligen lider jag med er!
 
Idag skulle vi hämta 60 höbalar. Normalt sett är det kan som staplar dem i hästtransporten. Tänkte att det aldrig kommer gå. Jag kommer inte kunna röra mig. Men jag lyfte både in och ut dem och inte tog det på kroppen mer än det som redan finns. Oerhört märkligt hur det kan bli så 🤔🤪
 
37+0 och han är officielt färdig!!! 🥳😄
Trodde seriöst den här dagen aldrig skulle komma. Kom nu lilla vän. 😅 Vi är redo!

37+0 i morgon för mig :D Men nej, han får gärna stanna inne ett tag till! Inte för att det är superskönt att vara gravid just nu men det vore inte helt fel att hinna vara lite ledig och vila först. Jag slutar jobba i morgon och maken är hemma med dottern, så skulle vara skönt att få skrota runt lite! Men nu har jag i varje fall packat någon form av BB-väska. Man vet ju aldrig!
 
37+0 i morgon för mig :D Men nej, han får gärna stanna inne ett tag till! Inte för att det är superskönt att vara gravid just nu men det vore inte helt fel att hinna vara lite ledig och vila först. Jag slutar jobba i morgon och maken är hemma med dottern, så skulle vara skönt att få skrota runt lite! Men nu har jag i varje fall packat någon form av BB-väska. Man vet ju aldrig!
Och jag som trodde jag var sen med att packa min väska i förra veckan 😅 bm idag "Ja nu kan han ju komma närsom, har du skrivit numret till förlossningen?". Näää svarade jag. Känner överlag att jag inte har kollat upp allt som man gjorde med första 🤣
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 193
  • Artikel
Hästnyheter Den 13-åriga hoppryttaren Jill Spencer är den flitigaste ponnyryttaren på tävlingsbanorna under 2023. Hon har gjort nästan 300 starter...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Gunnar
·
Svar
29
· Visningar
2 003
Senast: Trott
·
  • Artikel
Hästnyheter Varför inte planera vilka tävlingar du vill hålla koll på nästa år nu när 2023 går mot sitt slut? Här får du hjälp med en lista över...
Svar
0
· Visningar
522
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp