Jag är inte galen i glass, men B&J går ju alltid ner. Och allt som smakar pistage! Men den här, den här är den bästa glassen i hela vida världen.
![]()
Som min mamma då.. hon sätter i sig en förpackning på en kvart ungefär!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är inte galen i glass, men B&J går ju alltid ner. Och allt som smakar pistage! Men den här, den här är den bästa glassen i hela vida världen.
![]()
Som min mamma då.. hon sätter i sig en förpackning på en kvart ungefär!![]()
Jagar hon också glassbilen med egen bil?Jag kan nog äta upp en snabbare än så, men man måste ju hushålla eftersom inte en enda sketen affär säljer dem.
Vår glassmaskin är också en liten plutt, det går dock att göra två satser samtidigt så jag tänker att det är en bra sak, mer experimenterande och mindre att slänga om det blir dåligtVi har en mindre glassmaskin av sämre kvalitet, skulle vilja ha en värsting som Per Morberg har, men då skulle jag verkligen rulla fram sedan, är jag rädd för. Är i stort behov av att gå ned i vikt, inte upp
Var du ironisk på det fetmarkerade eller?![]()
Förmodligen för att det är flera olika sorters socker i glass, samtidigt. Det är fullkomligt möjligt att göra egen god glass. Men är man inte så kinkig så kan man köpa billig vaniljglass och typ daim eller likandne. Man bankar sönder daimen och blandar ner i glassen. Har man smör, socker och grädde kan man göra asgod kolasås.Så därför undrar jag, hur kan den vara så satans jävla god? Vad är tricket? Hur gör dom? Kan man göra en lika bra själv?
Vilken är din favoritglass som du skulle kunna äta ihjäl dig på? Vill ha tips på nya smaker!
Vad är rawglass, @Blueberry?
Rawfood, eller råkost, är mat som inte har upphettats över 40–45 grader. De flesta råkostare/rawfoodare ser sin diet som helt vegansk samt gluten- och laktosfri. Man utesluter alltså kött-, fisk-, mejeri- och spannmålsprodukter. Kvar har man frukter, grönsaker, bär, örter, rötter, nötter, frön, alger och groddar.
Hm, jag är inte helt såld på det där.