Varför J?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare SaraXX
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 2 401

SaraXX

Trådstartare
En stilla undran.
Har en bekant som i sina mail ofta har ett J efter en mening. Exempel: "Vi kan ta kvällsfodringen, inga problem J"
Nu såg jag det även i en webbtidning.

Vad har jag missat?

/Sara

Sv: Varför J?

Jag tror det är en smiley som på något vis blir "feltolkad" av mailprogrammet. Har sett det ett antal gånger.

När jag läser mail i mobilen blir det ett J, men läser jag på datorn är det en smiley. Undrade först vad avsändaren menade med massa J överallt. :)

En stilla undran.
Har en bekant som i sina mail ofta har ett J efter en mening. Exempel: "Vi kan ta kvällsfodringen, inga problem J"
Nu såg jag det även i en webbtidning.

Vad har jag missat?

/Sara
Det är samma som :). Om du inte har teckensnittet Wingdings så blir det ett J har du Wingdings blir det :). Bra va :D. Men det är inget modernt. Har funnits i ett par år :meh:

Jaha!!! Och jag som trott att de menat J som i första bokstaven i mitt namn! Haha!!
En av mina uppdragsgivare skriver alltid Typ: "Inga problem J!" "Kan du spela in den här idag J?" "Behöver den till imorgon J" Jag trodde han försökte vara lite personlig.. :D

Måste erkänna att jag tänkte precis samma tanke när jag såg trådrubriken här.. Varför Jeanette? Hahaha! Knasigt!

Senast ändrad:

Typ ja, någonstans (som någon annan kanske känner till bättre?) görs tummen upp-tecknet så och det trillar ut en bild på tummen s a s. Jag undrade länge detsamma, sen frågade jag mina tonåringar och fick denna förklaring :)

Intressant ämne det här :D Varför inte bara ett Y, varför måste det vara den hemska parentesen runt som gör att man associerar som man gör...? :crazy:

För att chattprogram odyl ska tolka det som en smiley och byta ut den mot tummen upp. Annars hade det blivit en tumme så fort du skrev ett Y i något ord.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag är lite nyfiken på hur det ser ut runt om i landet, då jag själv upplevt att den vård man erbjuds kan variera väldigt beroende på... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 277
Senast: corzette
·
Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
8 691
Senast: Dentaku
·
Hundträning Mina äldre hundar har av sig själva förstått att när vi tränar så kissar man inte, även om vi kanske står stilla utan att göra något en...
Svar
4
· Visningar
516
Senast: animalasia
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra... 2
Svar
23
· Visningar
1 869
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Tapeter tapeter tapeter
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur