Saeta
Trådstartare
Sv: Varför sover jag så mycket?
Åh, vilken bra idé! Det ska jag prova imorgon.
Och ta sömnmedicin redan vid 9 tiden.
Ah jo, jag minns inte när sist det var så. När jag gick i skolan.. hm. Visst är det faktiskt riktigt skönt när man väl vaknat till liv och har hela dagen framför sig, det kan jag inte neka till.
Jag gillar ju att sticka, typ rita och sånt pyssel som inte kräver så mycket. Kanske att jag ska ta tag i stickningen igen, det vore ju faktiskt riktigt kul.
Prova utnyttja det här istället?Så länge han ligger kvar- gå upp. Gör lite kaffe (eller te om han hellre dricker det) till honom och kanske baka scones eller något. Så kommer du både igång och gör något fint för din pojkvän som han kan vakna till.
Det gör jag varje helg, även när jag vill sova ut. Han brukar oftast gå upp 10 min kille, så då försöker jag vara uppe senast 9.
Åh, vilken bra idé! Det ska jag prova imorgon.
Och ta sömnmedicin redan vid 9 tiden.
Och det här med att du är en nattmänniska. När hade du senast en dygnsrytm så att du gick upp vid 7? Hur kändes det då?
För jag kan ju säga utifrån mig själv att nu när jag läser distans så är jag uppe till sent (går och lägger mig 12-01 fastän jag inte är trött) och sover nästan halva dagen TROTS att jag egentligen är sådan som är morgonpigg och kvällstrött. Så det beror ju extremt mycket på rutiner, och dem är det "bara" att ställa om.
Ah jo, jag minns inte när sist det var så. När jag gick i skolan.. hm. Visst är det faktiskt riktigt skönt när man väl vaknat till liv och har hela dagen framför sig, det kan jag inte neka till.
När du är trött under dagen, vad gör du då? Du har inget intresse av att pyssla lite? Jag brukar t.ex. sticka eller nåt annat småpyssligt och skapande, och trots att jag nästan alltid brukar somna som av ett trollslag när jag sätter mig i soffan (:P) så kan jag utan problem hålla mig vaken när jag pysslar med det. Det är roligt, både för att jag skapar något och för att man får utlopp för lite kreativitet. Men bara göra nåt, där du får tänka lite och se att du kan göra nåt kanske vore bra? Det är ju en väldigt bra start om du inte orkar ta dig ut bland folk också, för att du får känna på att du skapar något men ändå hemma i tryggheten.
Jag gillar ju att sticka, typ rita och sånt pyssel som inte kräver så mycket. Kanske att jag ska ta tag i stickningen igen, det vore ju faktiskt riktigt kul.