varför tar hon det inte seriöst?

A

anonym78

okey såhär är det..
har haft kontakt med en person som behöver hjälp med sin häst..
hon sa att det var jättebra att nån ville hjälpa till, verkade entusiastisk och så.
den är även tillsalu och jag erbjöd mig att kanske köpa den. så hon borde ju vara glad tycker jag..
vi bestämde "träff" men då kom hon inte. försökte ringa men hon svarade inte. sen dess har jag inte orkat nojsa.. tycker det är synd verkligen
för den där hästen behöver nån som pysslar om den.
är det nån annan som varit med om liknande ?
jag vet inte om jag ska strunta i det eller fortsätta ringa ?
jag förstår inte vad hennes problem är? :mad:

Sv: varför tar hon det inte seriöst?

Hon kanske inte vill sälja den? Eller så kanske hon (tyvärr) inte vill sälja den till dig?
Eller så kanske hon har gått in i väggen (och därav behöver hjälp med sin häst) och helt enkelt inte orkar.

Det kanske helt enkelt hänt något akut som gör att hon inte kunde träffa dig och inte har möjlighet att svara i telefon. Man kan faktiskt råka ut för saker tro't eller ej :crazy:

Hon kanske inte vill sälja den? Eller så kanske hon (tyvärr) inte vill sälja den till dig?
Eller så kanske hon har gått in i väggen (och därav behöver hjälp med sin häst) och helt enkelt inte orkar.

yep,hon vill sälja den och har försökt göra de länge..
och hon har inte gått in i väggen utan har bara inget intresse för hästar.

Det kanske helt enkelt hänt något akut som gör att hon inte kunde träffa dig och inte har möjlighet att svara i telefon. Man kan faktiskt råka ut för saker tro't eller ej :crazy:

nope, inte trovärdigt gällande det här

kanske hittat en mer lämpad person?

Är man hög intressant så borde man väl bli kontaktad, tänker jag rent allmänt.

yep,hon vill sälja den och har försökt göra de länge..
och hon har inte gått in i väggen utan har bara inget intresse för hästar.

Det kan vara vad hon säger, jag har svårt att tänka mig att man vill berätta för vem som helst att man gått in i väggen. Då är det nog enklare att förklara det som att intresset är borta.

Jag hade hand om en häst, på halvfoder, varje gång jag träffade och pratade med ägaren fick jag höra hur glad hon var att jag hjälpte henne och hur bra allt kändes.
Men ändå kunde hon inte låta bli att prata skit bakom ryggen på mig och fortsätta säga att allt kändes bra. Struntade i hästen gjorde hon med vissa dagar för att hon inte "orkade" åka dit och kom sen på ursäkter för att det var ofixat hos hästen, och jag hade inga problem haft med att åka dit och fixa bara hon hade sagt det till mig.

Jag slutade rida den hästen, väldigt synd på en underbar häst, men eftersom jag tydligen gjorde allt fel och inte dög så kändes det enklast så.

nope, inte trovärdigt gällande det här

Krasst sett, så kanske hon vill ha tag på en annan person som hjälper henne. Om jag skulle behöva hjälp med någon häst, så innebär det att jag väljer vem det blir och således kan det bli så att andra trillar utanför stolen. Nu skulle jag själv iofs ringa eller skriva och tacka för intresset, men alla är inte så.

Men om hon pratade skit bakom ryggen på dig och inte var nöjd med det jobb du gjorde när du var skötare sist så kanske det är så att hon inte vill ha dig som skötare eller köpare?

Jag tror ingen här inne kan svara på varför hon beter sig som du beskriver att hon gör. Om du vill veta får du nog ringa upp henne igen och fråga :idea:

jag tror nog bara att hon är egoistisk + inte orkar bry sig helt enkelt...
menmen det är nog bara att strunta i det då..för jag har försökt..
tycker bara synd om hästen, gillade den.

jag tror nog bara att hon är egoistisk + inte orkar bry sig helt enkelt...
menmen det är nog bara att strunta i det då..för jag har försökt..
tycker bara synd om hästen, gillade den.

Med tanke på din attityd i tråden är det inte konstigt att hon inte kontaktat dig. Vem vill ta hjälp av någon som tydligt visar ett sådant förakt?

Med tanke på din attityd i tråden är det inte konstigt att hon inte kontaktat dig. Vem vill ta hjälp av någon som tydligt visar ett sådant förakt?

haha, hörredu,visst kanske jag lät lite sur när jag skrev tråden men jag har inte hoppat på varken hon eller någon annan?
och jag har varit super-extra-trevlig mot henne hela tiden...därför blir jag sur när jag inte får nåt tillbaka..

Men du, ärligt talat. Hela den här tråden skriker förakt, är du så bra skådis att du kan dölja det?
Varför startade du tråden?

Men du, ärligt talat. Hela den här tråden skriker förakt, är du så bra skådis att du kan dölja det?
Varför startade du tråden?

Kanske för att TS är besviken?

För övrigt ser jag inget föraktfullt med tråden, utan bara en besviken människa som undrar varför en annan människa inte håller vad den lovat.

Till TS: Hoppas det löser sig och att du får tag på hästägaren. Hon kanske helt enkelt mår dåligt och inte orkar prata med nån. Sånt händer, jag vet...

Man vill väl välja själv vem som ska hjälpa en. Hon kan ju tycka att du är en jobbig/trist/okunnig/dum/whatever typ. Hur kan du tro att vi ska veta varför hon inte vill ha med dig att göra?

Många märkliga frågor på Buke är det.

/Gg

Fast i en annan tråd så var det väl en nära vän som behövde hjälp med en oinriden häst? Då borde du ju kunna fråga henne istället? om man är vänner så måste man ju kunna fråga direkt, är ju större chans att få svar då än att nån här ska veta.

Om det inte är hon , så verkar du ju ha en annan häst att hjälpa till med.

Bara för att hon inte väljer att ta hjälp av just dig så betyder det inte nödvändigtvis att hon är egoistisk och inte orkar bry sig ;) snarare så låter du lite väl självcentrerad när du startar den här tråden :angel:

Men hoppas att det löser sig, och att du hittar någon häst att pyssla med :)

nu vet jag inte om du svarade mig eller paouwie.

Men gällande mig, ville hon inte ha mig som skötare till sin häst så kunde hon helt enkelt sagt det till mig tycker jag. Jag hade inte tagit illa upp, den som hade fått lida hade varit hästen som inte blir omhändertagen direkt.
Och missnöjd, visst, det kan jag förstå när skötaren båder tar hand om hästen bättre och rider den bättre och folk runtomkring dessutom påpekar det..

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 735
Senast: Ceta
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 827
Senast: Bullen22
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 567
Senast: Lavinia
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 334
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Bästa fysiska ridsportbutiken?