Hoppas du slipper dessa långa förvärkar nått mer men annars gör du ju rätt som ringer in så du får kollat upp det@Mois o @Pengy svarar båda i samma veva:
Jag skiljer på förvärkar o sammandragningar genom att de förstnämnda gör ganska ont samtidigt som livmodern är stenhård samt ger tryck neråt, o de övriga bara bidrar till en hård livmoder. Men jag är ju inte säker på att det är rätt definitionsmässigt dock.. Hur som har de där långdragna, smärtsamma grejerna inte kommit så tätt, kanske max 1-2 per timme. Ofta är det bara en och sedan slutar det smärta, o övergår till bara vanliga SD.
Håller tummarna för att värkarna är av normal längd när de väl drar igång, annars blir det nog jobbigt. Till dess får jag kanske försöka hålla mig lugn o följa bm’s råd om att ringa in om det kommer flera efter varandra. Skumt iaf! Hade inte såhär med dottern, men minns dock att SD kunde sitta i ganska länge iofs.
Här är det väldigt lugnt, inga känningar alls. Förstår inte hur min kropp förbereder sig för jag har ytterst få sammandragningar. Går och väntar på att slemproppen ska gå för det var så det startade sist, sen kommer jag på att detta är en helt annan graviditet och det behöver ju inte alls betyda att det blir likadant denna gången