Hur gick det på kub igår @Karinmaria ?
Det gick bra. Barnmorskan sa att det var låg risk men fick inga siffror.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur gick det på kub igår @Karinmaria ?
Jag är beräknad 18 mars så då är vi nära i tid.
Jag gjorde kub idag. Fick risk 1:700-nåt. Det resultatet genererade ett erbjudande om vidare utredning, dvs nipt. De hade ändrat gränserna för cirka ett år sedan så för ett år sedan hade mitt resultat inte inneburit en hög risk. Men det gör det som sagt nu. Jag tackade ja till att gå vidare och göra nipt. Så på söndag ska jag ta blodprov för det. Sen är det 10 dagars väntan på det resultatet. Ringer dem så är det ett ”dåligt resultat”, får man brev hem i lådan så är det ”bra resultat”.
Mycket jobbiga känslor. Men det är som det är och jag kan inte göra något åt det. Bara vänta och se.
Tack för att du frågarHar du fått något svar på nipt?
Grattis! Vad roligt! Välkommen hit! Jag hoppas också på mer fart härHoppar in här i tråden lite försiktigt så kanske det blir mer fart i trådenLigger en bra bit "efter" er andra i tråden. Är beräknad till 29 maj, så skulle jag gå över blir det ju en sommarbebis istället. Var på inskrivning idag hos barnmorskan, samma som jag hade förra graviditeten. Får göra ett ultraljud hos barnmorskan nästa gång jag ska dit om 2-3 veckor så dit längtar jag så man får se att det faktiskt finns något där inne
![]()
Tack! Det stämmer att det blir vårt andra barn. Sonen är idag 1,5 år så det blir 2år och 1månads skillnad imellan barnen! Antar att vi har en tuff tid framför ossGrattis! Vad roligt! Välkommen hit! Jag hoppas också på mer fart här
Antar att det är ditt andra barn du väntar? Hur gammal är det blivande storasyskonet ?
Jag går in i vecka 19 idag och idag kände jag flera buffar i magen under ett möte
1 1/2 vecka kvar till rutinultraljudet.
Haha ja det har ni nog men det är ju en vanlig åldersskillnad så det ska säkert gå bra!Tack! Det stämmer att det blir vårt andra barn. Sonen är idag 1,5 år så det blir 2år och 1månads skillnad imellan barnen! Antar att vi har en tuff tid framför oss
Vad kul med rutinultraljud!Ska ni kolla kön?
Spännande, då hoppas vi att det går att se kön och om du har rätt känsla om en flickaHaha ja det har ni nog men det är ju en vanlig åldersskillnad så det ska säkert gå bra!
Yes vi ska kolla kön, om de kan se. Vi har två flickor och det hade varit så roligt med en pojke även om ett barn, ett välmående barn, är number one. Tror dock att det är en flicka, jag mår liknande som tidigare graviditeter tycker jag. För jag antar att det är det som skulle kunna skilja.
Grattis till graviditeten @Pengy!
Jag hakar på och hoppar in här jag med dåÄr beräknad 25:e maj och har varit på ett vul som visat levande foster. Jag är dock livrädd för MA fortfarande så jag har inte riktigt vågat glädjas fullt ut tråkigt nog. Egentligen känns det mest jobbigt hittills pga sömnproblem, illamående och hunger
samtidigt som min 1,5-åring ska aktiveras på dagarna. Ser fram emot när de här första tre månaderna är över så att jag förhoppningsvis kan få må lite bättre! Jag hade hoppats på att jag skulle få lite revansch denna graviditet men det börjar ganska likartat får jag väl ändå säga... Förutom att jag faktiskt tror att det är en pojke denna gång
![]()
Åh vad kul att vi får hänga ihop i en vårtråd igenGrattis till dig också. Härligt att få sett att det finns ett levande foster men tråkigt att du verkar ha det lite tufft. Var inte vi beräknade väldigt nära varann i 2018 tråden också? Nästan lite komiskt om det bara skiljer ett par dagar nu också
![]()
Jag var beräknad 17/4 men han kom ju 5 dagar senare den 22/4! Så då var vi ju väldigt nära varannJo jag tror det, jag har för mig att jag var beräknad typ 19/4 men är inte säker.. lillan kom ju 13: de. När var du beräknad? Har du fått må ok nu?
Jag var beräknad 17/4 men han kom ju 5 dagar senare den 22/4! Så då var vi ju väldigt nära varann
Jag mår helt okej, mår lite illa på eftermiddagarna men helt hanterbart. Sen känner jag mig ganska nere som jag gjorde även förra graviditeten. Så vi pratade på inskrivningen om att eventuellt gå och prata med någon om det. Barnmorskan var väldigt stöttande och sa att jag kunde få fler besök i det här stora ”hoppet” mellan v.11-12 till v.25 om jag kände behov av det. Jag avvaktar lite och ser hur jag mår vid nästa besök![]()
Hoppar in här i tråden lite försiktigt så kanske det blir mer fart i trådenLigger en bra bit "efter" er andra i tråden. Är beräknad till 29 maj, så skulle jag gå över blir det ju en sommarbebis istället. Var på inskrivning idag hos barnmorskan, samma som jag hade förra graviditeten. Får göra ett ultraljud hos barnmorskan nästa gång jag ska dit om 2-3 veckor så dit längtar jag så man får se att det faktiskt finns något där inne
![]()
Grattis till graviditeten @Pengy!
Jag hakar på och hoppar in här jag med dåÄr beräknad 25:e maj och har varit på ett vul som visat levande foster. Jag är dock livrädd för MA fortfarande så jag har inte riktigt vågat glädjas fullt ut tråkigt nog. Egentligen känns det mest jobbigt hittills pga sömnproblem, illamående och hunger
samtidigt som min 1,5-åring ska aktiveras på dagarna. Ser fram emot när de här första tre månaderna är över så att jag förhoppningsvis kan få må lite bättre! Jag hade hoppats på att jag skulle få lite revansch denna graviditet men det börjar ganska likartat får jag väl ändå säga... Förutom att jag faktiskt tror att det är en pojke denna gång
![]()
Läste att Göteborg beslutat att efter årskiftet sätta igång förlossningen i v.41 istället för v.42 efter utgången på swipie-studien. Så det är ju positivt att veta att det blir max en vecka över tiden man behöver vänta! Nu hoppas jag såklart att denna förlossningen startar av sig själv precis som den förra men lite tryggare känns det allt att de beslutat att ändra rutinerna. Har ni hört något om hur det blir där ni bor?