Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På tal om rörelser så satt jag och tänkte på det imorse när jag var ensam på kontoret att denna lilla killen verkar ha samma rytm som storebror hade i magen. Vaken vid samma tidpunkter och lugna vid samma tider under dagenGår in i vecka 22 idag, kan känna att det rör sig en del där inne, går dock inte att känna så mycket med handen på magen än.
Hur mår ni? och hur länge planerar ni att jobba innan förlossningen?
På tal om rörelser så satt jag och tänkte på det imorse när jag var ensam på kontoret att denna lilla killen verkar ha samma rytm som storebror hade i magen. Vaken vid samma tidpunkter och lugna vid samma tider under dagen
Jag går hem två månader innan BF, alltså 30 mars. Vad har du för planer?
Hoppas du får beviljat. Jag har ju inte heller fått beviljat än men fick förra gången och alla gravida brukar få på mitt jobb så räknar kallt med att det blir godkänt. Har inbokat möte med HR den 17 februari så då kommer dom att skicka in sitt utlåtandeVill gärna gå två månader innan, så för min del blir det runt 2/4 isåfall, är beräknad till 2/6.
Jag tänkte söka gravidpenning, jobbar i butik med en del lyft och spring. Vi får se vad försäkringskassan säger, hoppas på att få det beviljat.
På tal om rörelser så satt jag och tänkte på det imorse när jag var ensam på kontoret att denna lilla killen verkar ha samma rytm som storebror hade i magen. Vaken vid samma tidpunkter och lugna vid samma tider under dagen
Jag går hem två månader innan BF, alltså 30 mars. Vad har du för planer?
Jag har också inslaffat sånna leggings. Håller med om att de är väldigt sköna. Jag använder mina överallt. På jobbet, hemma och ute bland folk. De ser ju ändå att man är gravid.Har inhandlat gravidleggings/tights o de är sjukt sköna! Kan tänka mig att bo i dem tills bebis kommer. Men nu till frågan - vågar man gå runt i sånt på offentliga platser? Tänker att man kan komplettera med en lång kofta typ.. men ändå. Känns kanske lite, jag vet inte, naket?
Har inhandlat gravidleggings/tights o de är sjukt sköna! Kan tänka mig att bo i dem tills bebis kommer. Men nu till frågan - vågar man gå runt i sånt på offentliga platser? Tänker att man kan komplettera med en lång kofta typ.. men ändå. Känns kanske lite, jag vet inte, naket?
Klart du kan gå i leggings! Det gör väl folk även som ickegravida så kan inte tänka mig att någon skulle reagera på detHar inhandlat gravidleggings/tights o de är sjukt sköna! Kan tänka mig att bo i dem tills bebis kommer. Men nu till frågan - vågar man gå runt i sånt på offentliga platser? Tänker att man kan komplettera med en lång kofta typ.. men ändå. Känns kanske lite, jag vet inte, naket?
Alltså mina bröst har gått bananas, de kliar och sticker lika mycket i dem nu som det gjorde typ tre dagar efter förlossningen när mjölken rann till. Håller på att bli tokig!Har inget minne av att jag hade så här förra graviditeten
Någon annan som känner igen sig?
Skönt att någon har samma! Känns mindre ensamt dåJa! Jag har samma problem, dom har dessutom blivit minst dubbelt så stora och läcker på nätterna.
Det har ömmat en hel del i dom också men det börjar släppa nu![]()
Skönt att någon har samma! Känns mindre ensamt dåDock läcker jag ingen mjölk som tur är, men antar att brösten känns så för att kroppen typ förbereder sig för att producera mjölk eller?
![]()
Klart du kan gå i leggings! Det gör väl folk även som ickegravida så kan inte tänka mig att någon skulle reagera på detFick ta och ge upp mina vanliga jeans denna veckan och gick över till gravidjeansen, och helt plötsligt känner jag mig så gravid??
Vilket egentligen inte är konstigt eftersom jag snart går in i vecka 23 men ändå
![]()
Jag slutade amma rätt tidigt förra graviditeten då jag verkligen kände sånt obehag psykiskt kring amningen. Ville liksom bara gråta varje gång jag ammade. Har för flera personer berättat att det var just utdrivningen som var det jobbiga för mig och varje gång det blev en "paus" i sugandet fick jag panik och ville bara rycka bort honom från bröstet. Så idag av en slump snubblade jag in på ett inlägg på instagram om amning där de beskrev om något som heter D-mer och jag fick en aha-upplevelse. Det var ju detta jag hade, men som någon aldrig informerat om. Känns på något sätt skönt att veta att fler känner som jag, har fortfarande inte bestämt om jag ska amma denna gången. Kan nästan få den ångesten av att bara tänka på att lägga till ett barn vid bröstet, men får se om känslorna hinner ändras under tidens gång.