Vad härligt med jobbet6 veckor kvar till BF här. Vi fick lite smått panik igår när vi insåg att vi har en rätt lång lista på saker vi vill ha i ordning innan bebisen kommer men efter att ha gått igenom allt så känns läget mer under kontroll
. Idag lämnade vi äntligen tillbaka vår leasingbil (i förtid) och det känns jätteskönt! Vi behöver strikt taget inte två bilar, vi är inte nöjda med just den bilen och vi vill spara så mycket pengar vi kan under föräldraledigheten så att vi kan ta 50/50. Så ruskigt skönt att få det gjort!
Börjar också så smått preppa på jobbet inför min ledighet, har ju bara 4 veckor kvar att jobba nu. Känns overkligt att jag ska vara borta från jobbet och jag har lite blandade känslor, just för att jag tycker så himla mycket om mitt jobb. Har också haft mycket tankar på hur mycket jag missar när jag är borta, hur mina kollegor kommer utvecklas och lära sig så mycket medan jag är hemma. Men min chef lugnade mig med att jag har många år kvar till pensionen så nu känns det bättre. Jag har också tagit mod till mig och sagt till min chef vad jag har för mål och ambitioner framöver på jobbet och hen tyckte att jag skulle passa perfekt för det jag vill göra och vill hjälpa mig att komma dit. Så det ska bli målet när jag kommer tillbaka efter föräldraledigheten helt enkelt
. Som av en slump skulle jag i såna fall jobba på en arbetsplats 10 min hemifrån. Så det känns fantastiskt fint att jag ska få gå på föräldraledighet och vara hemma med min bebis och sedan få gå tillbaka till ett jobb jag älskar, med chans till att få byta enhet och testa på något som jag tror är minst lika intressant som det jag gör idag. Himla himla fint helt enkelt!
I övrigt rullar allt på. Gick en bedrövligt dålig amningskurs häromdagen, 90 minuter propaganda i princip, noll goda råd. Hade ingen aning om att amningsmaffian fortfarande härjade lika friskt.
Mindre härligt med amningskursen. Jag blir fortfarande irriterad när jag tänker på den amningskurs jag gick 2017. Bestod av en himla massa tyckande och skammande av ersättning. Lyckligtvis bad dom deltagarna fylla i en utvärdering