G
gulakatten
Tack för råd!
Det är just för att det varierar så mycket mellan olika BB:s att det är svårt att veta vad man ska ta med
.
.
Tack för tipset om babyolja! Vi har packat ned det, efter tips från kompis. Jag tänker att vi får ta med allt helt enkelt då, för säkerhets skull. Min man röstade för att packa "allt" och jag har röstar för att packa mindre. Men då får han vinna den här omgången
.
KL typ
Men kläder till bebisen - hur tänker alla där? Även fellow vårföräldertrådare - hur tänker ni? Tar ni med ombyten eller tänker ni att bebisen kommer vara en nakenfis i blöja de första dagarna i alla fall? Vi har liksom ingen aning om vad som är rimligt att ta med.
Yes, men amningsnapp och nappflaska måste ju steriliseras innan användning, så det kan vi ju inte gärna köpa på apoteket vid BB och mecka med där. Jag tänker att vi får göra som planerat då, och ta med helt enkelt. För säkerhets skull.Dock finns det ju nästan alltid apotek på sjukhus så inte så svårt att få tag på m det behövs![]()
Det är just för att det varierar så mycket mellan olika BB:s att det är svårt att veta vad man ska ta med
Tack för tipset! Jag tycker också att blöjor borde finnas. Tvättlappar är nedpackat efter tips från kompisBlöjor fanns på vårt bb, det tycker jag borde finnas men kanske inte gör det på alla? Men folk måste ju glömma tänker jag? Det jag hade missat var att det inte fanns några tvättlappar till blöjbyte utan bara papper, så det hade jag tagit med om du inte vet att det finns.
Tyvärr har min BM varit sjuk de senaste gångerna jag varit på MVC och jag har fått träffa lite olika personer, varav ingen hittills haft så bra koll på mitt förstaval och vad som finns där. Jag hoppas på att få träffa min vanliga BM nästa gång och att hon har lite mer koll än de andra.Fråga din barnmorska.Annars skulle jag säga att det kan vara bra att ha med både blöjor, tvättlappar och förlossningsbindor. På vårt BB fanns allt sånt så man fick, dock spenderade vi första natten på patienthotellet och där fanns inget sånt alls. Hade säkert kunnat få från BB om vi frågat dock.
Babyolja skulle jag säga är himla bra att ha med också! Det bad vi om då vi inte hade så fick ett par flaskor - men det kan behövas för att lyckas tvätta bort det första ”tjärbajset”.
Tack för tipset om babyolja! Vi har packat ned det, efter tips från kompis. Jag tänker att vi får ta med allt helt enkelt då, för säkerhets skull. Min man röstade för att packa "allt" och jag har röstar för att packa mindre. Men då får han vinna den här omgången
KL typ
Men kläder till bebisen - hur tänker alla där? Även fellow vårföräldertrådare - hur tänker ni? Tar ni med ombyten eller tänker ni att bebisen kommer vara en nakenfis i blöja de första dagarna i alla fall? Vi har liksom ingen aning om vad som är rimligt att ta med.
Det var lika äckligt den här gången och det är först nu, drygt 3h senare som jag inte mår illa och har lite huvudvärk..