Sv: Varg
"att det inte skett några vargattacker i norden förutom med vargar som fötts upp av människan"
Du har iaf helt fel, jag vet myckt väl hur det är att bo ute i ingenstans. Men även där fanns det vägar. Så var bor du, igen, där det varken finns vägar eller andra människor?
Du vet i alla fall inte att det är ett problem med tillvanda vargar.
Nej,det finns inte vägar,utan mera små bygator.Där barnen passerar byvägen finns det skolpoliser på morgonen.Till högstadiet har det byggts en gångväg,för barnens säkerhet.
Vad det gäller pedofiler så är ju det en sorts predatorer man aldrig kan få 100% garanti att klara sig från. Men det har i alla fall aldrig observerats någon här. Om det gör,hamnar saken i ett akut läge.Som säkert får alla här att reagera och agera.
Here we go again Jag vet hur hundar fungerar, gör du? Eftersom du påstår att det är djurplågeri att inte ha dem springandes lösa och att alla har sån pli på sina hundar att de går fot även som lösa.
Om du vet hur hundar fungerar,så vet du vad det betyder för en jakthund att jaga.
Jag har inte påstått att alla har pli på sina hundar.Långt därifrån.
Det finns ju till och med felhanterade hundar som dödar.
Jag har sagt att de som inte har sina hundar kopplade under sommartiden måste ha stor pli på sina hundar. Och om hunden skulle störa vilda djur då,så fälls hundägaren pga. det strikta ägaransvaret.
Jag använde mig av din strategi och var ironisk
Det är inte lätt att se ironin i det svare. Då myndigheterna sanktionerar att en sån vargstam nu växer till sig.Det är stor tragedi för vargen.
Så hur ska vi lösa det då, tycker du? Och vad är din åsikt om björnar, som är betydligt farligare än vad en varg är...
Min åsikt är främt en radikal ändring av rovdjurpolitiken,besluten ska tas på lokal nivå. Vilket på de flesta ställen skulle ledas till att tillvänjning inte skulle löna sig för reproduktionen och därmed en mera skygg stam av rovdjur.
Det skulle vara ekonmiskt äver mera effektiv.Så kanske man får pengar över till att förbättra vargens sjukt trånga genpol?
Min åskit om björnen är att situationen har blivit mycket bättre sen jakten legaiserats.Den har dragit sig tillbaka,och jag vet inte av att den setts nära i alla fall min by på flera år.Dessutom känner folk över lag här inte samma frustatrion lägre,då man kan ta bort en björn som tar tamboskap.
Och som jag redan sagt.Björnen går i ide.Så den ger flera månaders frist.